Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4- 1.9 TD ] nie wchodzi na obroty

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lut 2011, 22:12

siwwek pisze:wczoraj czyscilem pod LDA i kolo pina bylo troche paliwka i olej. dzisiaj odkrecilem i paliwa nie bylo tylko znowu olej
Nie potrzebnie tam grzebiesz ,bez związku z twoim problemem ,a trochę paliwa pod membraną i oleju nad, to nic nadzwyczajniego
siwwek pisze:odkrecilem weze od turbo a tam olej.
Normalka ,film olejowy i niewielkie ilości dopuszczalne
siwwek pisze:n75 nie sprawdzalem.
i nie sprawdzisz ,bo nie masz ;-) Objaw masz jakby ci paliwo nie szło do pompy w wystarczającej ilosci i tego bym sie trzymał ,szukaj po kolei.Zrób prosty test ,węż dłuższy przezroczysty wąż ,podłącz w miejscu gdzie wychodzi z filtra do pompy wtryskowej ,i zassij ustami ,ma iść bez większego oporu i bez powietrza

siwwek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2011, 14:39
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: siwwek » 14 lut 2011, 12:46

Ok. Dzisiaj sprawdze.

A jakie sa skutki jesli oring od rysika pusci od pod LDA? Jak zachowuje sie samochod?

Sory jak bylo ale nie doszukalem sie:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lut 2011, 12:54

siwwek pisze:A jakie sa skutki jesli oring od rysika pusci od pod LDA?
Paliwo cieknie odpowietrznikiem grzyba :-> żadnych innych skutków nie ma

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 lut 2011, 16:10

Kolego, jak nic zawiesiły się ciężarki w regulatorze odśrodkowym. Mnie też się to 2x zdarzyło, po pewnym czasie powinno puścić, możesz troche im pomóc obstukując pompę rączką śrubokręta. Jak nie puści to niestety wymiana pompy :evil:

siwwek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2011, 14:39
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: siwwek » 14 lut 2011, 22:56

Jakas zasada stukania jest? tzn czy na wlaczonym czy na wylaczonym silnmiku. W ktora czesc udezac?
zregenerowac raczej sie nie da takiej pompy?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2011, 00:44

siwwek pisze:Jakas zasada stukania jest? tzn czy na wlaczonym czy na wylaczonym silnmiku. W ktora czesc udezac?
zregenerowac raczej sie nie da takiej pompy?
Da się, jakbyś był bliżej, przyjechałbyś z piwkiem i bym Ci to w parę chwil zrobił. No chyba, że przywieszanie ciężarków spowodowane mechanicznym ich uszkodzeniem.

Rób to na wyłączonym i odpalonym silniku. Stukaj w korpus pompy. Ciężarki musiały wyjść na maksa i cały czas tnie Ci maksymalnie dawkę paliwa.

A nie masz problemów z zapaleniem silnika? Bez gazu odpala?
Jak się zachowuje silnik na biegu jałowym? I czy jesteś w stanie ruszyć bez gazu?

siwwek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2011, 14:39
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: siwwek » 15 lut 2011, 09:41

Nie ma problemu z odpaleniem, wiadomo zima, ale odpala tak jak wczesniej, silnik pracuje rowno, moge ruszyc bez gazu. Wszstko zaczyna po nacisnieciu gazu jak wcisne do konca to lapie jeden poziom i dalej nie reaguje.

[ Dodano: 2011-02-15, 10:08 ]
Dodam jeszcze ze z 2 razy mi sie odmulil, tzn ze raz przez jeden dzien mi normalnie chodzil a za drugim razem tylko chwile, czyli 10km przejechalem jakos.

A jesli sie odmuli to jakos go rozjezdzic? Popilowac?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 lut 2011, 16:32

Jak sie odmuli i będzie sie kręcił do 5200 (nie wiem czy AAZ tyle da radę, ale dla SB to jest odcinka) to jeździć normalnie jakby nigdy nic. Moja pompa póki co chodzi, ale pójdzie na kibel jak tylko będą fundusze na 10mm pompę :-P

[ Dodano: 2011-02-15, 16:36 ]
W Twoim przypadku obawiam się, że jest coś konkretnie zchrzanione z tym regulatorem, bo skoro przez większość czasu jest to mulenie to znaczy, że ciężarki sie zacierają i nie chcą wracać w swoje pierwotne położenie :evil:
U mnie to było tak, że sam sie stopniowo odmulał, tzn kręcił sie coraz lepiej aż w końcu chodził i dalej chodzi normalnie <ok>

siwwek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2011, 14:39
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: siwwek » 15 lut 2011, 18:04

Moze za malo jezdze zeby sie odmuli do konca:P

zaraz ide dzialac. oby udalo sie zrobic;]

[ Dodano: 2011-02-15, 21:11 ]
postukalem, popukalem i chwile bylo tak ze moglem jechac prawie 90 i znow to samo.
Stukajc w kopolke i naciagajac linke slyszalem ze obroty ida w gore.
Czyli wychodzi na to ze to mechaniczne uszkodzenie.
Dobrze kąbinuje? Zacząc szukac nowej pompy?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 lut 2011, 23:13

Uszkodzony regulator odśrodkowy, czyli w praktyce pompa na kibel, bo jak to otworzysz to już nie poskładasz. Daj sobie spokój z tą pompą, zainwestuj w pompę od SB/RA :-)
A jeśli chcesz więcej mocy to jakąś 10mm <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2011, 23:45

Uszkodzony regulator odśrodkowy, czyli w praktyce pompa na kibel, bo jak to otworzysz to już nie poskładasz. Daj sobie spokój z tą pompą, zainwestuj w pompę od SB/RA
A co SB/RA ma lepsze od AAZ oprócz pina? Lepsza ori pompa z bardziej przetoczonym pinem. Nie masz pewności jak wygląda spalanie w komorze wirowej na pompie z 1.6TD w 1.9 TD.

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

NIE WCHODZI NA OBROTY [B4 -1.9 TD AAZ]

Post autor: ferrador » 16 lut 2011, 07:32

Witam, podepne się do tematu, bo przeczytalem juz chyba wszystko tutaj, a jeszcze wiecej sprawdziłem i problem pozostaje. Turbina wprawdzie wchofdzi na obroty, nie dusi sie, nie pluje i nie kopci, ale tez niechodzi. Tzn. chodzi, ale jakby na pol gwizdka. Czasami jest tak, ze słyszę ją po staremu, piękny świst i 180km/h jak w książce, jest moje. Zgaszę auto, potem odpale, zimne lub ciepłe i slyszę tylko cichy gwizdunio i wiecej nie pojdzie jak 130-150 km/h. Słychac ja, ale jak wylacze radio i w kompletnej ciszy. nie słyszę zadnych chrobotów, ani niczego niezwykłego pod maska, ani w czasie jazdy, czyli się nie zaciera chyba. Jechalismy z kolegą na dwa auta, gazowałem (2 bieg - 50/60 km/h) ii normalnie zmien ialem biegi, NIE KOPCI. Nie pluje olejem, lekkie spocenie z lewej strony weza gumowego wlotowego od filtra, ale to bylo od poczatku i nic się nie działo i nie powiększa się tez. Oleju nei dolewam, czyli oleju nie "pcha do wydechu". Raz idnie normalnie, 4 razy nie. Jakieś sugestie? Zanim wyloze pare zer na dobrego mechanika z dostepem do "stołu turbinowego", bo przeciez w piwnicy turbiny nie zdiagnozuję. Pozdrawiam i dzieki z gory za wszelkie porady.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 lut 2011, 08:15

n75 do ;-) sprawdzenia lub wymiana i wężyki do niego

siwwek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2011, 14:39
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: siwwek » 16 lut 2011, 11:32

Czyli do mechanika nie warto zanosic pompy i jej regenerowac? A tak z ciekawosci ile kosztuje regeneracja takiego czegos?

I moze macie jakis namiary gdzie szukac pomp? Na forum nie widzialem zadnych ogloszen.
A jeszcze jedno jakie pompy beda pasowaly do mojega aazta.

Z gory dzieki:)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 lut 2011, 14:39

siwwek pisze:Czyli do mechanika nie warto zanosic pompy i jej regenerowac? A tak z ciekawosci ile kosztuje regeneracja takiego czegos?

I moze macie jakis namiary gdzie szukac pomp? Na forum nie widzialem zadnych ogloszen.
A jeszcze jedno jakie pompy beda pasowaly do mojega aazta.

Z gory dzieki:)
Trudno mi powiedzieć ile będzie Cie kosztowała regeneracja takiej pompy ale może okazać sie nieopłacalna. Pompa od SB to dobry pomysł moim zdaniem, bo ma ori LDA z wyciętym boostpinem a sam tłokorozdzielacz ma taką samą średnicę jak w AAZcie. Wiem, że do SB pasuje pompa z fiata Croma 2,5 Turbo D, zatem jak zależy Ci na tym by AAZ zaczął jeźczić jak na Turbo D przystało to możesz taką zamontować. Kolega Trepek w swoim RA ma pompę z Cromy i z tego co wiem, to jest z niej zadowolony tak więc może warto spróbować ?
Sam mam zamiar w taką pompę zainwestować, bo moja póki co chodzi, ale nigdy nie wiadomo kiedy znowu jej odwali :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl