[80 B3 1.8S PM] Ubywa płyn chłodzący
[80 B3 1.8S PM] Ubywa płyn chłodzący
Witam
Od niedawna zwróciłem uwagę ze muszę dolewać zbyt często płynu chłodzącego. Zacząłem szperać gdzie mógłby on uciekać no i znalazłem. Z gory widac jak na ziemi sie skrapla a z dołu zaznaczylem w ktorym miejscu sie zbiera po czym kapie na asfalt. Moje pytanie: czy to moze byc pompa wody? Jezeli tak jak to sprawdzic zeby nie kupowac na darmo.
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Od niedawna zwróciłem uwagę ze muszę dolewać zbyt często płynu chłodzącego. Zacząłem szperać gdzie mógłby on uciekać no i znalazłem. Z gory widac jak na ziemi sie skrapla a z dołu zaznaczylem w ktorym miejscu sie zbiera po czym kapie na asfalt. Moje pytanie: czy to moze byc pompa wody? Jezeli tak jak to sprawdzic zeby nie kupowac na darmo.
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Paulina nie wolno bić niuni
Tomek niestety ale czeka Cię wymiana pompy wody ale nie całej wystarczy ta przednia część z łożyskiem i wirnikiem pompy.
Tu masz przykładowy link do aukcji Aledrogo http://allegro.onet.pl/pompa-wody-audi- ... 97100.html
Tomek niestety ale czeka Cię wymiana pompy wody ale nie całej wystarczy ta przednia część z łożyskiem i wirnikiem pompy.
Tu masz przykładowy link do aukcji Aledrogo http://allegro.onet.pl/pompa-wody-audi- ... 97100.html
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie się poci na łączeniu obudowy pompy z jej przednią częścią - powodem tego jest urwana jedna śruba mocująca). No ale na szczęście nie wpływa to zbytnio na ogólną eksploatację silnika . No oczywiście poza tym, że muszę tak na 500km dolać z litr płynu chłodzącego. Gorzej jeśli w Twoim przypadku, płyn przedostaje się przez zużyty uszczelniacz wałka napędowego pompy, bo w takim przypadku płyn wypłucze Ci smar z łożysk pompy i po nie długim czasie pompa się po prostu zatrze .
[ Dodano: 2011-02-16, 23:46 ]
[ Dodano: 2011-02-16, 23:46 ]
W zestawie z pompą, będziesz miał papierową uszczelkę, ale powiem szczerze, że nie wiem czy to będzie tak szczelne niż jakbyś uszczelnił obudowę silikonem.kolczu pisze:No to fajnie... Czy kupujac ta przednia czesc to odrazu bede mial uszczelki czy zastosowac silikon taki czerwony do wysokich temperatur?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Nic na siłę wszystko młotkiem.czarna_B3 pisze:moim zdaniem musisz ja troche przekopac, zawsze jest tak ze jak cos nie dziala to kopniesz i chodzi jak ta lala <ok>
[ Dodano: 2011-02-17, 07:47 ]
Odkręcasz te trzy śrubki i tam pokazuje się wałek napędu pompy.kolczu pisze:Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać??? Bo w kadeciee jak mi pompa poleciała to woda ociekała przez taka dziurkę (fabrycznie zrobiona w obudowie). Tyle ze tu u mnie kapie z 10 kropel max
Pomiędzy wałkiem a korpusem znajduje się uszczelnienie które puszcza płyn.
Jeśli nie wymienisz teraz bo kapie 10 kropel to na dłuższym wyjeździe będziesz wodę z rowu brał żeby do chaty dojechać bo tak się będzie lało. Wymień póki możesz i masz czas.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: