Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S PM] Ubywa płyn chłodzący

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kolczu

[80 B3 1.8S PM] Ubywa płyn chłodzący

Post autor: kolczu » 16 lut 2011, 16:55

Witam
Od niedawna zwróciłem uwagę ze muszę dolewać zbyt często płynu chłodzącego. Zacząłem szperać gdzie mógłby on uciekać no i znalazłem. Z gory widac jak na ziemi sie skrapla a z dołu zaznaczylem w ktorym miejscu sie zbiera po czym kapie na asfalt. Moje pytanie: czy to moze byc pompa wody? Jezeli tak jak to sprawdzic zeby nie kupowac na darmo.
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 16 lut 2011, 17:10

Zapewne jest to uszczelnienie na wałku pompy wodnej. Zdejmij kółko od napędu pompy i zobacz czy poci się w miejscu gdzie wałek wchodzi w korpus.

kolczu

Post autor: kolczu » 16 lut 2011, 17:22

Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać??? Bo w kadeciee jak mi pompa poleciała to woda ociekała przez taka dziurkę (fabrycznie zrobiona w obudowie). Tyle ze tu u mnie kapie z 10 kropel max

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 16 lut 2011, 18:12

moim zdaniem musisz ja troche przekopac, zawsze jest tak ze jak cos nie dziala to kopniesz i chodzi jak ta lala <ok>

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 16 lut 2011, 18:34

Paulina nie wolno bić niuni ;-)
Tomek niestety ale czeka Cię wymiana pompy wody ale nie całej wystarczy ta przednia część z łożyskiem i wirnikiem pompy.
Obrazek
Tu masz przykładowy link do aukcji Aledrogo http://allegro.onet.pl/pompa-wody-audi- ... 97100.html

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 lut 2011, 20:03

kolczu pisze:Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać???
Tak o to chodzi.
Ale to z tego uszczelniacza się pewnie sączy ;-)

kolczu

Post autor: kolczu » 16 lut 2011, 23:28

No to fajnie... Czy kupujac ta przednia czesc to odrazu bede mial uszczelki czy zastosowac silikon taki czerwony do wysokich temperatur?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 lut 2011, 00:44

U mnie się poci na łączeniu obudowy pompy z jej przednią częścią - powodem tego jest urwana jedna śruba mocująca). No ale na szczęście nie wpływa to zbytnio na ogólną eksploatację silnika :-D . No oczywiście poza tym, że muszę tak na 500km dolać z litr płynu chłodzącego. Gorzej jeśli w Twoim przypadku, płyn przedostaje się przez zużyty uszczelniacz wałka napędowego pompy, bo w takim przypadku płyn wypłucze Ci smar z łożysk pompy i po nie długim czasie pompa się po prostu zatrze :-P .

[ Dodano: 2011-02-16, 23:46 ]
kolczu pisze:No to fajnie... Czy kupujac ta przednia czesc to odrazu bede mial uszczelki czy zastosowac silikon taki czerwony do wysokich temperatur?
W zestawie z pompą, będziesz miał papierową uszczelkę, ale powiem szczerze, że nie wiem czy to będzie tak szczelne niż jakbyś uszczelnił obudowę silikonem.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 lut 2011, 06:45

No dokładnie, poprzedni właściciel mojej Audiczki też wymieniał część pompy i jest zastosowana metalowa (może aluminiowa) uszczelka + jeszcze czerwony silikon i nic nie przecieka <ok>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 17 lut 2011, 07:43

czarna_B3 pisze:moim zdaniem musisz ja troche przekopac, zawsze jest tak ze jak cos nie dziala to kopniesz i chodzi jak ta lala <ok>
Nic na siłę wszystko młotkiem.

[ Dodano: 2011-02-17, 07:47 ]
kolczu pisze:Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać??? Bo w kadeciee jak mi pompa poleciała to woda ociekała przez taka dziurkę (fabrycznie zrobiona w obudowie). Tyle ze tu u mnie kapie z 10 kropel max
Odkręcasz te trzy śrubki i tam pokazuje się wałek napędu pompy.
Pomiędzy wałkiem a korpusem znajduje się uszczelnienie które puszcza płyn.
Jeśli nie wymienisz teraz bo kapie 10 kropel to na dłuższym wyjeździe będziesz wodę z rowu brał żeby do chaty dojechać bo tak się będzie lało. Wymień póki możesz i masz czas.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lut 2011, 12:24

W dziale download jest chyba instrukcja wymiany pompy wodnej, znaczy się jedynie tej części, bo całej oczywiście nie ma sensu. Ale w pierwszej kolejności oblukaj dokładnie czy aby na pewno to z tego miejsca leci.

kolczu

Post autor: kolczu » 17 lut 2011, 16:03

Oki no to juz jestem madrzejszy Panowie. To teraz jeden maner zeby odkrecic to kolo ten talerz :D czym go zablokowac bo pewnie bedzie mi sie krecil razem ze srobka...

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 17 lut 2011, 17:44

Możesz ostrożnie złapać kluczem do rur w miejsce gdzie przychodzi pasek. Oczywiście z wyczuciem. Jeśli masz dużo siły w rekach możesz ścisnąć pasek tak żeby zacisnąć go bardziej na kole.

kolczu

Post autor: kolczu » 17 lut 2011, 22:41

Lukaszbroz pisze:Jeśli masz dużo siły w rekach możesz ścisnąć pasek tak żeby zacisnąć go bardziej na kole.
Az tyle to nie mam hehe oki dziki panowie za pomoc teraz skompletuje wszystkie klucze i do boju (niech sie tylko cieplej troszke zrobi). Oczywiscie ptk za pomoc poleca jak skoncze pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2011, 09:42

kolczu, przy wymianie pompy polecam demontaż całego przodu auta. Pół godziny roboty a masz potem super dostęp do całości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl