Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ACE 80/90/CoupeB4] temperatura silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 19 lut 2011, 07:53

Michaś pisze:
Lukaszbroz pisze:Jak Ciśnienie na wolnych jest 2.0 bara to poważnie podszedłbym do problemu.
gdy silnik się zagrzeje ma 2 bary może trochę mniej
piotrek 250279 pisze:a od kiedy takie cuda sie dzieja? dlugo masz to autko?
auto nie dawno kupiłem i w sumie od początku tak się dzieje

Właśnie 2 bary albo trochę mniej, z tego wynika zapewne fakt że jesteś nowym posiadaczem auta. Wcześniejsza osoba miała prawdopodobniej bardziej naświetlony problem.

Ja miałem tak samo silnik chodził super po prostu rewelacja. Temperatura denerwowała mnie strasznie gdyż na trasie spadała do 80, a na postoju 110 (to nie jest normalna temp pracy). Po jakimś czasie silnik zakończył swój żywot. Gdybym miał w niej dodatkowe zegary z ciśnieniem zapewne szybciej znalazłbym problem i uniknął awarii.

[ Dodano: 2011-02-19, 07:58 ]
chybo101 pisze:Zróbcie test przy 110. Wtedy wychodzą kwiatki.
110 to nie jest normalna temperatura pracy po przekroczeniu 100 film olejowy który oddziela współpracujące części zostaje przerwany i METAL TRZE O METAL. Jeśli nie mamy zalanego oleju z pełnym pakietem dodatków uszlachetniających gdzie współczynnik ACEA jest na poziomie A3/B3 ( niektóre 5w30, 5w40 10w40). To po pewnym czasie takiej pracy coś wyskoczy bokiem, najczęściej panewka... To właśnie dlatego w układach są termostaty, chłodnice, wentylatory itp

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 19 lut 2011, 09:32

No ale co sugerujesz lukasz ze pompa oleju byla by do wymiany?

Michaś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 lis 2010, 09:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: Michaś » 19 lut 2011, 13:23

Lukaszbroz, olej mam wlany 10w40 castrola ale będę teraz zmieniał na 10w40 mobila

Kolega mechanik też właśnie mi mówił że może wskazówka źle pokazuje a temperatura jest ok
Lukaszbroz pisze:Ja miałem tak samo silnik chodził super po prostu rewelacja. Temperatura denerwowała mnie strasznie gdyż na trasie spadała do 80, a na postoju 110 (to nie jest normalna temp pracy). Po jakimś czasie silnik zakończył swój żywot. Gdybym miał w niej dodatkowe zegary z ciśnieniem zapewne szybciej znalazłbym problem i uniknął awarii.
u mnie podczas jazdy jest równo 90 stopni dopiero po zatrzymaniu w krótkim czasie temp rośnie

Awatar użytkownika
barto-team
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1620
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: barto-team » 19 lut 2011, 14:08

Lukaszbroz pisze:
barto-team pisze:ja mam coupe z tym samym silnikiem i jak jezdze caly czas to mam minimalnie ponizej 90 stopni temperature. hmm w lecie jest raczej na poziomie 90 stopni równych. Co do stania w korkach to raczej mi nigdy temperatura nie wyszła powyżej tej jednej kreski nad 90 stopni. ale dość często gęsto w lato idzie klima więc tempartura też nie wyskoczy mi większa niż 90 stopni. A co do ciśnienia oleju to na zimnym silniku mam 5barów a na ciepłym mam równe 2 bary.
W manualach piszą że 2.0 bara to ciśnienie graniczne. Jeśli u Ciebie występuje niskie ciśnienie a temp jest w miarę na poprawnym poziomie to zmieniłbym tylko olej na przynajmniej 10W40. Jeśli lejesz do niego 15W40 to tylko katujesz ten silnik i głowice.
Oczywiście, że silnik mam zalany olejem 10W40, ale mam dwóch sasiadów co maja audiki z tym samym motorem i obydwoje maja tak samo z ciśnieniem oleju, tzn. na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach maja 2bary.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 19 lut 2011, 15:30

Takie rzeczy piszecie że aż głowa boli "2 bary to ciśnienie graniczne" na wolnych obrotach??! Ciśnienie oleju jest zależne od gęstości oleju, temperatury na zewnątrz,temperatury oleju, i od obrotów silnika niskie ciśnienie może być wskaźnikiem niedomagań silnika. 2,0 bary na wolnych obrotach to jest jak najbardziej prawidłowe ciśnienie. Dla ACE i nie tylko 2,0 bary to jest ciśnienie dopuszczalne ale przy 2000/obr na minutę! a na wolnych obrotach jak najbardziej ok Ja mam Audi z małym przebiegiem i mam na zimnym 5 barów na rozgrzanym temp oleju 85-90 stopni 2,5 bara a przy 1600 obr na minute jest juz 5 barów olej 5W/40 syntetyczny i uważam że wszystko jest ok A zerwanie filmu przy temperaturze 100 stopni to juz sie nie wypowiem, bo wiele olejów w tej temperaturze dopiero zaczyna optymalną prace choćby 10W60 lub 5W50

Michaś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 lis 2010, 09:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: Michaś » 19 lut 2011, 17:07

Sprawdziłem jeszcze raz jaka będzie temperatura na postoju po zagrzaniu się silnika i było to równe 100 stopni i przy takiej temp. włączyły się oba wiatraki, więcej się wskazówka nie wychyliła nawet trochę a czekałem dosyć długo na takiej temp. Silnik na wolnych przy zagrzaniu i przejechaniu paru kilometrów pokazuje 1 bar.

Awatar użytkownika
barto-team
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1620
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: barto-team » 19 lut 2011, 18:00

Michaś pisze:Silnik na wolnych przy zagrzaniu i przejechaniu paru kilometrów pokazuje 1 bar.
takiego wskazania nigdy nie miałem u siebie :shock: miejmy nadzieje, że to tylko wina wskaźnika...

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 lut 2011, 08:21

piotrek 250279 pisze:moze wskazania na zegarach sa bledne,a z silnikiem jest ok wszystko.No naprzyklad te wentylatory ktore wlaczaja sie na prawie 100 stopni,moze one prawidlowo sie wlaczaja tylko zegar wskazuje non stop o 5 stopni wiecej.Niepamietam juz czy czytalem to na forum czy jakis mechanik mi mowil ze z tymi wskazaniami temperatury to jest roznie.A sprawdz przy jakiej temperaturze wedlug twojego wskaznika zaczyna dolni waz od chlodnicy robic sie cieply, tz kiedy termostat sie otworzy
Bardzo prawdopodobne ale czujniki często zaniżają wartość. Skoro na trasie trzyma 90 a tylko na postoju wzrasta do 100 i to dość szybko to ja bym się zastanawiał.Wszystko jest możliwe i wszystko jest do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lut 2011, 09:36

Lukaszbroz pisze:Bardzo prawdopodobne ale czujniki często zaniżają wartość. Skoro na trasie trzyma 90 a tylko na postoju wzrasta do 100 i to dość szybko to ja bym się zastanawiał.
Dokładnie. Walnięty czujnik raczej cały czas pokazywałby błędną temperaturę. No chyba że dodamy do tego walnięty termostat i realnie podczas jazdy masz 80 stopni a na postoju rośnie do właściwych 90 (częsty przypadek w przypadku walniętych termostatów) a czujnik zawyża o 10 stopni. No ale chyba pisałeś że termostat był wymieniany.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 lut 2011, 16:42

STROKE pisze:Takie rzeczy piszecie że aż głowa boli "2 bary to ciśnienie graniczne" na wolnych obrotach??! Ciśnienie oleju jest zależne od gęstości oleju, temperatury na zewnątrz,temperatury oleju, i od obrotów silnika niskie ciśnienie może być wskaźnikiem niedomagań silnika. 2,0 bary na wolnych obrotach to jest jak najbardziej prawidłowe ciśnienie. Dla ACE i nie tylko 2,0 bary to jest ciśnienie dopuszczalne ale przy 2000/obr na minutę! a na wolnych obrotach jak najbardziej ok Ja mam Audi z małym przebiegiem i mam na zimnym 5 barów na rozgrzanym temp oleju 85-90 stopni 2,5 bara a przy 1600 obr na minute jest juz 5 barów olej 5W/40 syntetyczny i uważam że wszystko jest ok A zerwanie filmu przy temperaturze 100 stopni to juz sie nie wypowiem, bo wiele olejów w tej temperaturze dopiero zaczyna optymalną prace choćby 10W60 lub 5W50

Co uważasz za prace normalną?? Oczywiście bo oleje które napisałeś potrafią pracować przy temperaturze nawet 150 stopni (tyle jest mniej więcej pod denkiem tłoka). Wysilone silniki maja natrysk w audi również.

Odkręć czujnik i powiedz mi jakie jest cisnienie załączenia silnika podejrzewam że 1,8 bara a do 2 to chyba nie daleko wiec "2bary to w wartość graniczna" Nie ze silnik się zaciera ale to jest już stosunkowo mało. Ty masz 2,5 bara wiec Twoje ciśnienie ze tak powiem masz w zapasie ale co powiesz jak niektórym strzałeczka stoi trochę poniżej wartości 2 a załączenie jest na 1.8 ....Na postoju Silnik zagrzewa się do 110 stopni gęstość oleju (kiepskiej jakości) spada a przez to i Ciśnienie i nagle na postoju kontrolka zaczyna migać....Czy Twoim zdaniem to normalna praca jednostki odpowiem NIE. Układ w którym jest około 3 na wolnych posiada pewien zapas który w granicznych sytuacjach jak wysoka temperatura czy jazda na czerwonej strefie obrotomierza zabezpiecza przed zatarciem....Poczytaj trochę o olejach i własnościach o stosowanych dodatkach. Jak Ciśnienie 2 bary masz przy 2000 obr to na wolnych miałbyś chyba 0,5 .


W polo gdzie czujnik znajdował się w głowicy na końcu magistrali ciśnieniowej załączenie czujnika było podajże 1,2 bara także olej po przebyciu wszystkich zwężek kanałów musiał mieć jeszcze ponad te 1,2 żeby kontrolka nie migała. W Audi ciśnienie mierzone jest prawie na wylocie pompy .

Z resztą te auta nie są nowe także wiele ma już około 2,5 na wolnych. Nic nie jest wieczne.

[ Dodano: 2011-02-20, 16:44 ]
piotrek 250279 pisze:No ale co sugerujesz lukasz ze pompa oleju byla by do wymiany?
Sama pompa nie musi być walnięta zastanawiałbym się raczej nad układem korbowym bo tam są najczęściej duże straty ciśnienia (zużyte panewki główne i korbowe)

[ Dodano: 2011-02-20, 16:53 ]
STROKE pisze: A zerwanie filmu przy temperaturze 100 stopni to juz sie nie wypowiem, bo wiele olejów w tej temperaturze dopiero zaczyna optymalną prace choćby 10W60 lub 5W50

Oleje 15W40 przy temperaturze 100 stopni kończą właśnie optymalna prace norma dla olejów to 60-70 stopni (Wiele aut jeździ na 15w 40) Na wskaźnikach dodatkowych ta temp jest właśnie taka. Twoje 10W60 to całkiem inna klasa olejów ale jak się jeździ Tatra ze żwirem to się pisze ze oleje mają taka temp pracy (100 stopni).

Dla wyjaśnienia to Tatra jest chłodzona powietrzem i ta właśnie normalna temp pracy to 120 stopni.

[ Dodano: 2011-02-20, 16:56 ]
Labiel pisze:
Lukaszbroz pisze:Bardzo prawdopodobne ale czujniki często zaniżają wartość. Skoro na trasie trzyma 90 a tylko na postoju wzrasta do 100 i to dość szybko to ja bym się zastanawiał.
Dokładnie. Walnięty czujnik raczej cały czas pokazywałby błędną temperaturę. No chyba że dodamy do tego walnięty termostat i realnie podczas jazdy masz 80 stopni a na postoju rośnie do właściwych 90 (częsty przypadek w przypadku walniętych termostatów) a czujnik zawyża o 10 stopni. No ale chyba pisałeś że termostat był wymieniany.
Uściślę że nagły wzrost nie jest normalny wiec albo układ chłodzenia( czego życzę ) albo układ korbowy jest na wykończeniu.

[ Dodano: 2011-02-20, 17:17 ]
Tego nie trzeba tłumaczyć

[ Dodano: 2011-02-20, 17:19 ]
Albo przetłumaczę (wolne tłumaczenie)
Jeśli wskazówka pokazuje poniżej 1.8 to kontrolka na desce zaczyna migać. Wiec mając swoje 2 bary jesteśmy na granicy.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 21 lut 2011, 01:05

Lukaszbroz pisze:Jeśli wskazówka pokazuje poniżej 1.8 to kontrolka na desce zaczyna migać. Wiec mając swoje 2 bary jesteśmy na granicy.
Przy 2000tys obrotow.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 21 lut 2011, 05:26

Przy 2000 to już jest całkowite dno kontrolka nie zgaśnie po uruchomieniu silnika.
Te 1.8 musi być aby kontrolka się nie świeciła do zakresu obrotów biegu jałowego.....

[ Dodano: 2011-02-21, 05:27 ]
ja się nigdzie nie doczytałem na temat tych 2000 może ktoś ma jakiś dowód z książki obsługi? Chętnie zobaczę

Michaś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 lis 2010, 09:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: Michaś » 21 lut 2011, 09:54

Lukaszbroz pisze:Te 1.8 musi być aby kontrolka się nie świeciła do zakresu obrotów biegu jałowego.....
tak jak już pisałem ja mam po zagrzaniu 1 na wolnych obrotach i kontrolka się nie świeci. A czy powodem tego może być lekki wyciek oleju pod uszczelką zaworów?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 21 lut 2011, 10:04

Kontrolka oleju uruchamiana przez czujnik niskiego cisniena zapala sie jesi cisnienie spadnie ponizej 0,3bara, pisze na czujniku.
Niestety potwierdzenia w postaci skanu czy PDFa tych 2000rpm nie mam.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 21 lut 2011, 15:12

Michaś pisze:
Lukaszbroz pisze:Te 1.8 musi być aby kontrolka się nie świeciła do zakresu obrotów biegu jałowego.....
tak jak już pisałem ja mam po zagrzaniu 1 na wolnych obrotach i kontrolka się nie świeci. A czy powodem tego może być lekki wyciek oleju pod uszczelką zaworów?
Musisz sprawdzić jakimś manometrem czy Cie nie oszukuje zegar. To dość mało gdyż jak dziś pamiętam wskazanie ze swojej ze na wolnych było 3,5 bara przy 90 stopniach wody.
Zastanawiam się gdyż nigdzie nie mogę znaleźć ze te 2 bary muszą być przy 2000 obrotów. W książce serwisowej za to jest napisane o progu 1.8 po którego przekroczeniu świeci się kontrolka. Ale nawet wbrew rozbieżnym opinia 1 bar na wolnych to stanowczo za mało.

Twój układ korbowo-tłokowy jest już porządnie zużyty (jeśli zegar pokazuje prawdę). Uszczelka pod pokrywa zaworów tylko zabezpiecza przed wyciekami to nie jest cześć magistrali olejowej w której masz spadki ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl