STROKE pisze:Takie rzeczy piszecie że aż głowa boli "2 bary to ciśnienie graniczne" na wolnych obrotach??! Ciśnienie oleju jest zależne od gęstości oleju, temperatury na zewnątrz,temperatury oleju, i od obrotów silnika niskie ciśnienie może być wskaźnikiem niedomagań silnika. 2,0 bary na wolnych obrotach to jest jak najbardziej prawidłowe ciśnienie. Dla ACE i nie tylko 2,0 bary to jest ciśnienie dopuszczalne ale przy 2000/obr na minutę! a na wolnych obrotach jak najbardziej ok Ja mam Audi z małym przebiegiem i mam na zimnym 5 barów na rozgrzanym temp oleju 85-90 stopni 2,5 bara a przy 1600 obr na minute jest juz 5 barów olej 5W/40 syntetyczny i uważam że wszystko jest ok A zerwanie filmu przy temperaturze 100 stopni to juz sie nie wypowiem, bo wiele olejów w tej temperaturze dopiero zaczyna optymalną prace choćby 10W60 lub 5W50
Co uważasz za prace normalną?? Oczywiście bo oleje które napisałeś potrafią pracować przy temperaturze nawet 150 stopni (tyle jest mniej więcej pod denkiem tłoka). Wysilone silniki maja natrysk w audi również.
Odkręć czujnik i powiedz mi jakie jest cisnienie załączenia silnika podejrzewam że 1,8 bara a do 2 to chyba nie daleko wiec "2bary to w wartość graniczna" Nie ze silnik się zaciera ale to jest już stosunkowo mało. Ty masz 2,5 bara wiec Twoje ciśnienie ze tak powiem masz w zapasie ale co powiesz jak niektórym strzałeczka stoi trochę poniżej wartości 2 a załączenie jest na 1.8 ....Na postoju Silnik zagrzewa się do 110 stopni gęstość oleju (kiepskiej jakości) spada a przez to i Ciśnienie i nagle na postoju kontrolka zaczyna migać....Czy Twoim zdaniem to normalna praca jednostki odpowiem NIE. Układ w którym jest około 3 na wolnych posiada pewien zapas który w granicznych sytuacjach jak wysoka temperatura czy jazda na czerwonej strefie obrotomierza zabezpiecza przed zatarciem....Poczytaj trochę o olejach i własnościach o stosowanych dodatkach. Jak Ciśnienie 2 bary masz przy 2000 obr to na wolnych miałbyś chyba 0,5 .
W polo gdzie czujnik znajdował się w głowicy na końcu magistrali ciśnieniowej załączenie czujnika było podajże 1,2 bara także olej po przebyciu wszystkich zwężek kanałów musiał mieć jeszcze ponad te 1,2 żeby kontrolka nie migała. W Audi ciśnienie mierzone jest prawie na wylocie pompy .
Z resztą te auta nie są nowe także wiele ma już około 2,5 na wolnych. Nic nie jest wieczne.
[ Dodano: 2011-02-20, 16:44 ]
piotrek 250279 pisze:No ale co sugerujesz lukasz ze pompa oleju byla by do wymiany?
Sama pompa nie musi być walnięta zastanawiałbym się raczej nad układem korbowym bo tam są najczęściej duże straty ciśnienia (zużyte panewki główne i korbowe)
[ Dodano: 2011-02-20, 16:53 ]
STROKE pisze: A zerwanie filmu przy temperaturze 100 stopni to juz sie nie wypowiem, bo wiele olejów w tej temperaturze dopiero zaczyna optymalną prace choćby 10W60 lub 5W50
Oleje 15W40 przy temperaturze 100 stopni kończą właśnie optymalna prace norma dla olejów to 60-70 stopni (Wiele aut jeździ na 15w 40) Na wskaźnikach dodatkowych ta temp jest właśnie taka. Twoje 10W60 to całkiem inna klasa olejów ale jak się jeździ Tatra ze żwirem to się pisze ze oleje mają taka temp pracy (100 stopni).
Dla wyjaśnienia to Tatra jest chłodzona powietrzem i ta właśnie normalna temp pracy to 120 stopni.
[ Dodano: 2011-02-20, 16:56 ]
Labiel pisze:Lukaszbroz pisze:Bardzo prawdopodobne ale czujniki często zaniżają wartość. Skoro na trasie trzyma 90 a tylko na postoju wzrasta do 100 i to dość szybko to ja bym się zastanawiał.
Dokładnie. Walnięty czujnik raczej cały czas pokazywałby błędną temperaturę. No chyba że dodamy do tego walnięty termostat i realnie podczas jazdy masz 80 stopni a na postoju rośnie do właściwych 90 (częsty przypadek w przypadku walniętych termostatów) a czujnik zawyża o 10 stopni. No ale chyba pisałeś że termostat był wymieniany.
Uściślę że nagły wzrost nie jest normalny wiec albo układ chłodzenia( czego życzę ) albo układ korbowy jest na wykończeniu.
[ Dodano: 2011-02-20, 17:17 ]
Tego nie trzeba tłumaczyć
[ Dodano: 2011-02-20, 17:19 ]
Albo przetłumaczę (wolne tłumaczenie)
Jeśli wskazówka pokazuje poniżej 1.8 to kontrolka na desce zaczyna migać. Wiec mając swoje 2 bary jesteśmy na granicy.