Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] cztery złamane wahacze

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 20 lut 2011, 11:02

hudy pisze:co znaczy za mało stali w stali??
pandamix pisze:''za mało stali w stali'' nie raz słyszałem te sformułowanie na warsztatach w szkole,lżejszy nie znaczy gorszy...FK to nie ta sama firma co grile robi?
panowie koledze na pewno chodziło o głównie węgiel i resztę chemiczną składników slali a sformułował to jako "stal w stali"

dokładniej......

Stal – stop żelaza z węglem plastycznie obrobiony i obrabialny cieplnie o zawartości węgla nieprzekraczającej 2,11%, co odpowiada granicznej rozpuszczalności węgla w żelazie (dla stali stopowych zawartość węgla może być dużo wyższa). Węgiel w stali najczęściej występuje w postaci perlitu płytkowego. Niekiedy jednak, szczególnie przy większych zawartościach węgla cementyt, występuje w postaci kulkowej w otoczeniu ziaren ferrytu.
Stal obok żelaza i węgla zawiera zwykle również inne składniki. Do pożądanych składników stopowych zalicza się głównie metale (chrom, nikiel, mangan, wolfram, miedź, molibden, tytan). Pierwiastki takie jak tlen, azot, siarka oraz wtrącenia niemetaliczne, głównie tlenków siarki, fosforu zwane są zanieczyszczeniami.
Stal otrzymuje się z surówki w procesie świeżenia – stary proces, w nowoczesnych instalacjach hutniczych dominują piece konwertorowe, łukowe, próżniowe, pozwalające na uzyskanie wysokiej jakości stali.
Stal dostarczana jest w postaci różnorodnych wyrobów hutniczych – wlewki, pręty okrągłe, kwadratowe, sześciokątne, rury okrągłe, profile zamknięte i otwarte (płaskowniki, kątowniki, ceowniki, teowniki, dwuteowniki), blachy.
Im większa zawartość węgla, a w konsekwencji udział twardego i kruchego cementytu, tym większa twardość stali, węgiel w stalach niskostopowych wpływa na twardość poprzez wpływ na hartowność stali, im większa zawartość węgla tym dłuższy czas jest potrzebny do przemiany perlitycznej – co w konsekwencji prowadzi do przemiany bainitycznej i martenzytycznej. W stalach stopowych wpływ węgla na twardość jest również spowodowany tendencją niektórych metali, głównie chromu, do tworzenia związków z węglem – głównie węglików o bardzo wysokiej twardości.




Ze względów praktycznych klasyfikacji gatunków stali dokonuje się zgodnie z PN-EN 10020:1996 według składu chemicznego oraz wg ich zastosowania i własności mechanicznych lub fizycznych.

ze względu na skład chemiczny (rodzaj i udział składników stopowych):
:!: stal węglowa (niestopowa)
:arrow: niskowęglowa
:arrow: średniowęglowa
:arrow: wysokowęglowa
:!: stal stopowa
:arrow: niskostopowa
:arrow: średniostopowa
:arrow: wysokostopowa

:!: ze względu na procentową zawartość węgla i strukturę wewnętrzną:
:arrow: stal podeutektoidalna
:arrow: stal eutektoidalna
:arrow: stal nadeutektoidalna

:!: ze względu na stopień czystości:
:arrow: zwykłej jakości
:arrow: wyższej jakości
:arrow: najwyższej jakości

:!: ze względu na zastosowanie:
:!: stal konstrukcyjna
:arrow: ogólnego przeznaczenia
:arrow: niskostopowa
:arrow: wyższej jakości
:arrow: automatowa
:arrow: łożyskowa
:arrow: sprężynowa
:arrow: do azotowania
:arrow: do ulepszania cieplnego
:!: stal narzędziowa:
:arrow: węglowa
:arrow: stopowa:
:arrow: do pracy na zimno
:arrow: do pracy na gorąco
:arrow: szybkotnąca.
:!: stal specjalna
:arrow: nierdzewna
:arrow: kwasoodporna
:arrow: magnetyczna
:arrow: odporna na zużycie
:arrow: Stal Hadfielda
:arrow: transformatorowa
:arrow: zaworowa
:arrow: żaroodporna
:arrow: stal maraging
:arrow: żarowytrzymała

:!: stale historyczne:
:arrow: stal damasceńska



jeżeli koś potrzebuje więcej informacji na temat stali to w linku są podstawowe informacje o gatunkach i jakościach stali używanych w różnych przemysłach a co do tych wachaczy myślę jak poprzednicy że po prostu były jakieś chińskie tandety kup sobie ori wahacze i dopilnuj żeby mechanik je zamontował bo różnie z nimi bywa :lol:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 20 lut 2011, 11:47

Darek.K pisze:panowie koledze na pewno chodziło o głównie węgiel i resztę chemiczną składników slali a sformułował to jako "stal w stali"
Dokładnie o to mi chodziło, Darek <piwo>
A co do firmy FK to przecież produkują zawieszenia gwintowane ;-)

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 20 lut 2011, 12:10

mi tez o to chodziło ale nie chciało mi się po prostu tłumaczyć co i jak :-P

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 20 lut 2011, 12:13

Przemo80b3 pisze: A co do firmy FK to przecież produkują zawieszenia gwintowane ;-)
powiem ci tak wpisałem teraz na allegro nazwę firmy i wyskoczyło mi parę pozycji nie było ali jednego wahacza a ja nigdy nie spotkałem się osobiście z ta nazwa no ale tak się mogło zdarzyć widocznie nie kupowałem nic od nich wracając do wahaczy radze poczytać o nich na forum i zmienić na ori ewentualnie podjechać do jakiegoś mechanika klubowego i sprawdzić zawieche może problem leży gdzie indziej
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 13:08 przez Darek.K, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 20 lut 2011, 12:17

pandamix pisze:mi tez o to chodziło ale nie chciało mi się po prostu tłumaczyć co i jak :-P
Spoko pandamix :mrgreen: Bo dużo by o tym można tłumaczyć :mrgreen: . Darek świetnie to opisał ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2011, 12:33

Darek.K pisze:powiem ci tak wpisałem teraz na allegro nazwę firmy i wyskoczyło mi parę pozycji nie było ali jednego wahacza
ja zanim kupiłem te wahacze to czytałem sporo o wahaczach na różnych forach motoryzacyjnych i wszyscy którzy kupili części tej firmy byli zadowoleni i wypowiadali się o niej pozytywnie.jedynie źle wypowiadały się osoby które nie miały nic wspólnego z częściami tej firmy ale to normalne <ok>
Darek.K pisze:wracając do wahaczy radże poczytać o nich na forum i zmienić na ori
sorry ale moim zdaniem takie coś mija się z celem.cena jednego oryginalnego wahacza to ponad 600zł wiec trochę nie mało.wystarczy zrobić całe zawieszenie kupując części w ASO i naprawa przewyższy wartość samochodu.wystarczy kupić wahacz dobrej firmy i będzie wszytko ok.cena dobrych wahaczy waha się od 150 do 250zł wiec to ponad połowę mniej niż oryginał...w sumie niektórzy kupują jakieś tanie i tez na nich jeżdżą i nic się nie dzieje...

[ Dodano: 2011-02-20, 12:35 ]
Przemo80b3 pisze:Darek świetnie to opisał ;-)
Wikipedia jednak się przydaje <ok>

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 20 lut 2011, 13:06

hudy pisze:
Darek.K pisze:powiem ci tak wpisałem teraz na allegro nazwę firmy i wyskoczyło mi parę pozycji nie było ali jednego wahacza
ja zanim kupiłem te wahacze to czytałem sporo o wahaczach na różnych forach motoryzacyjnych i wszyscy którzy kupili części tej firmy byli zadowoleni i wypowiadali się o niej pozytywnie.jedynie źle wypowiadały się osoby które nie miały nic wspólnego z częściami tej firmy ale to normalne <ok>
Darek.K pisze:wracając do wahaczy radze poczytać o nich na forum i zmienić na ori


sorry ale moim zdaniem takie coś mija się z celem.cena jednego oryginalnego wahacza to ponad 600zł ..........................

Wikipedia jednak się przydaje <ok>

co do wahaczy radziłem czytanie na forum bo sam jeszcze nie wymieniałem ich i nie bardzo mogłem sie wypowiedzieć


a co do stali to akurat pracuje przy ciężkiej zautomatyzowanej obróbce plastycznej stali więc troche wiadomości przyswoiłem na ten temat :mrgreen: ale przyznaję że z pamieci bym tego nie napisał i Wikipedia przy takich szerokich tematach jest bardzo pomocna <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 20 lut 2011, 16:40

PanGie pisze: s2 rs2 i 2.8 występowały mocniejsze wahacze jednolite odlewane pasują do każdej 80 ale tuleje w niej są większe i są to takie same jak na tył do quattro czasem .
Nie, z tylu w quattro sa takie same tulejki jak w zwyklych wachaczach z przodu(fi37mm).

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 21 lut 2011, 20:27

Przemo80b3 pisze: A co do firmy FK to przecież produkują zawieszenia gwintowane ;-)
Kit-y też, fotele, pasy szelkowe i cały inny asortyment ,,tuningowy'' :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lut 2011, 14:37

produkować produkują tylko teraz czy warte kupna.ja jak na razie nie narzekam chodź wielu nie znających tej firmy odradzało...

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 22 lut 2011, 19:19

hudy pisze:produkować produkują tylko teraz czy warte kupna.ja jak na razie nie narzekam chodź wielu nie znających tej firmy odradzało...
No dokładnie, no ale nie miałem nigdy części z tej firmy, tak więc nie wiem jak z jakością ;-) Sam się przekonasz ile wahacze wytrzymają :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl