Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT+LPG] Dziwny przełącznik gazu?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 mar 2011, 23:10

To spróbuj przełączyć ręcznie po rozgrzaniu ale bez wysprzeglenia i daj znać jaki efekt.
-
Znajomy miał ten problem oraz dodatkowo że gasł przy wysprzęgleniu gdy był zimny. Próg przełączania był za niski i auto przełączało się na LPG gdy parownik był jeszcze zimny. Ustawiłem mu próg przełączania na 2500obr/min i teraz jeździ delikatnie aż jej się auto rozgrzeje a potem robi przegazówkę, przełącza na gaz i odbywa się to bezboleśnie.
Natomiast moja pani ma sterownik AC w II gen. i u niej przełączenie na LPG odbywa się również od pewnego progu obrotów ale TYLKO gdy temperatura parownika przekroczy zadaną (w reduktorze jest czujnik temperatury).

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 23:18

Próbowałem tak zrobić, rozgrzałem silnik na benzynie i ustawiłem próg na ponad 2000. Niestety tak jak przypuszczałem... szarpnął ;/ Tak się zastanawiam czy istnieje taka elektronika do gazu z przełącznikiem, który ma 3 pozycje w przełączniku (1.Pb, 2.LPG, 3. automat, który przełącza przy temperaturze) Bo jak na razie to się tylko spotkałem z takimi dwupozycyjnymi, w których jest tylko Pb i automat

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 mar 2011, 23:43

Ja się z takimi przełącznikami nie spotkałem.
Praktycznie wszystkie przełączniki, które obsługują czujnik temperatury reduktora mają tylko funkcje jak wyżej napisałeś (benzyna lub odpalanie na bp z przejściem na gaz). Awaryjne odpalanie na gazie jeśli jest włączone w programie to jest uciążliwe.

Ciekawe czy twój przełącznik przełącza przy wzroście obrotów czy opadaniu przez ustawione tym pokrętłem.

Może gdy jest zimny trzpień zaworu na reduktorze się nie przykleja i przez chwilę po przełączaniu nie dochodzi żadne paliwo. W przełącznikach-sterownikach o których mówimy jest możliwość ustawienia czasu nakładania się zasilania gazem i benzyną aby nie szarpało.

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 02 mar 2011, 00:00

no właśnie też sądzę, że albo się przyblokowuje albo to jest do ustawienia. Dodam, że działo to się też nawet przy temp. 20 stopni na dworze czyli zima nie wpłynęła raczej na działanie tego

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 02 mar 2011, 05:21

Po pierwsze z tego co wyczytałem to kolego na Gaz nie przełącza się w czasie jazdy a na postoju. Po drugie jedź do gazowników i niech ci ustawią przełączenie na gaz w czasie opadania obrotów z tych 2000 i będzie dobrze.

Adam Rogowski

Post autor: Adam Rogowski » 02 mar 2011, 19:44

Panowie proponuje zamontowac przekaznik zwloczny i szarpniec nie bedzie,,tu chodzi tylko o czas nakladania sie Paliw,,,nie dziwne jest to szarpniecie gdy przelacza na LPG gdyz przekaznik zwykly odcina odrazu doplyw PB a zanim dojdzie LPG do silnika to jest chwila i sa wlasnie takie efekty,,kiedys byly takie przelaczniki gdzie przelaczanie bylo na LPG po zchodzeniu silnika z obrotow tego efektu nie bylo...Jeszcze raz proponuje zamontowac przekaznik zwloczny z mozliwoscia regulacji opuznienia odciecia PB po przejsciu na LPG..
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl