To spróbuj przełączyć ręcznie po rozgrzaniu ale bez wysprzeglenia i daj znać jaki efekt.
-
Znajomy miał ten problem oraz dodatkowo że gasł przy wysprzęgleniu gdy był zimny. Próg przełączania był za niski i auto przełączało się na LPG gdy parownik był jeszcze zimny. Ustawiłem mu próg przełączania na 2500obr/min i teraz jeździ delikatnie aż jej się auto rozgrzeje a potem robi przegazówkę, przełącza na gaz i odbywa się to bezboleśnie.
Natomiast moja pani ma sterownik AC w II gen. i u niej przełączenie na LPG odbywa się również od pewnego progu obrotów ale TYLKO gdy temperatura parownika przekroczy zadaną (w reduktorze jest czujnik temperatury).
[80 B4 ABT+LPG] Dziwny przełącznik gazu?
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
Próbowałem tak zrobić, rozgrzałem silnik na benzynie i ustawiłem próg na ponad 2000. Niestety tak jak przypuszczałem... szarpnął ;/ Tak się zastanawiam czy istnieje taka elektronika do gazu z przełącznikiem, który ma 3 pozycje w przełączniku (1.Pb, 2.LPG, 3. automat, który przełącza przy temperaturze) Bo jak na razie to się tylko spotkałem z takimi dwupozycyjnymi, w których jest tylko Pb i automat
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja się z takimi przełącznikami nie spotkałem.
Praktycznie wszystkie przełączniki, które obsługują czujnik temperatury reduktora mają tylko funkcje jak wyżej napisałeś (benzyna lub odpalanie na bp z przejściem na gaz). Awaryjne odpalanie na gazie jeśli jest włączone w programie to jest uciążliwe.
Ciekawe czy twój przełącznik przełącza przy wzroście obrotów czy opadaniu przez ustawione tym pokrętłem.
Może gdy jest zimny trzpień zaworu na reduktorze się nie przykleja i przez chwilę po przełączaniu nie dochodzi żadne paliwo. W przełącznikach-sterownikach o których mówimy jest możliwość ustawienia czasu nakładania się zasilania gazem i benzyną aby nie szarpało.
Praktycznie wszystkie przełączniki, które obsługują czujnik temperatury reduktora mają tylko funkcje jak wyżej napisałeś (benzyna lub odpalanie na bp z przejściem na gaz). Awaryjne odpalanie na gazie jeśli jest włączone w programie to jest uciążliwe.
Ciekawe czy twój przełącznik przełącza przy wzroście obrotów czy opadaniu przez ustawione tym pokrętłem.
Może gdy jest zimny trzpień zaworu na reduktorze się nie przykleja i przez chwilę po przełączaniu nie dochodzi żadne paliwo. W przełącznikach-sterownikach o których mówimy jest możliwość ustawienia czasu nakładania się zasilania gazem i benzyną aby nie szarpało.
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
Panowie proponuje zamontowac przekaznik zwloczny i szarpniec nie bedzie,,tu chodzi tylko o czas nakladania sie Paliw,,,nie dziwne jest to szarpniecie gdy przelacza na LPG gdyz przekaznik zwykly odcina odrazu doplyw PB a zanim dojdzie LPG do silnika to jest chwila i sa wlasnie takie efekty,,kiedys byly takie przelaczniki gdzie przelaczanie bylo na LPG po zchodzeniu silnika z obrotow tego efektu nie bylo...Jeszcze raz proponuje zamontowac przekaznik zwloczny z mozliwoscia regulacji opuznienia odciecia PB po przejsciu na LPG..
Pozdrawiam
Pozdrawiam