Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] dymi i ubywa płynu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 mar 2011, 12:48

no więc tak; jade bez ogrzewania cały czas; zrobiłem z 25 km i dalej przed 90;normalnie jadąc tak do 2500 tys i zmiana;później pod koniec jazdy jadę na 5 i wzrosła do równych 90;i tak stała;a za chwile znowu przed 90' dziwne al nic; przyjeżdżam do domu a tam płyn nie pod korkiem tylko widać go między min a max; zawsze przedtem był już pod korkiem i węże twarde jak cholera; a teraz węże miękkie; spokojnie je zgniotę palcami; ale rano jak jest zimny są miększe pewno dlatego że nie ma ciśnienia; i płynu mi jakoś teraz nie ubywa;taki sam jest poziom prawie na zimnym i na gorącym' chyba to dobrze; ale jeszcze pojeżdżę i zobaczę co się będzie działo; nie wiem jak z tematem ale mi pomogliście bo zawsze pod korek i takie twarde wszystko że szok;aż pewno dlatego kruciec z tyłu głowicy pękł; i z węza ciekło co idzie do gaźnika;a i pytanie jeszcze mam czy to że popuściłem na gorącym silniku węże od nagrzewnicy wyciekło troche płynu i zakręciłem; mogło też coś zaowocować że jest mniejsze ciśnienie i tak nie wywala??

[ Dodano: 2011-03-13, 12:49 ]
dzięki Labiell i Arturo za porady;człowiek cały czas się uczy :) <ok> <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2011, 13:01

davidpolska pisze:a i pytanie jeszcze mam czy to że popuściłem na gorącym silniku węże od nagrzewnicy wyciekło troche płynu i zakręciłem; mogło też coś zaowocować że jest mniejsze ciśnienie i tak nie wywala??
Jeśli nagrzewnica była zapowietrzona to mogło. Dodatkowo jak lałeś pod korek to nie mogła się odpowietrzyć.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 mar 2011, 16:29

tzn ciepło grzała;i to nawet jak miał 50st to juz czuć było że ciepło leci; czy to możliwe że była zapowietrzona??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 13 mar 2011, 17:18

davidpolska pisze:tzn ciepło grzała;i to nawet jak miał 50st to juz czuć było że ciepło leci; czy to możliwe że była zapowietrzona??
No to jest dziwne, przeważnie gdy nagrzewnica jest zapowietrzona właśnie nie ma ogrzewania, bądź leci niezbyt ciepłe powietrze :roll:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2011, 21:39

Przemo80b3, po to właśnie jest ten korek by się nic nie zapowietrzyło a jeśli komuś się zapowietrza to to oznacza że masz coś nie tak.. układ w audi 80 musi sam się odpowietrzać!! I nie ma że się nie odpowietrza :-P

davidpolska, nie ma za co :mrgreen: do pełna się nawet kieliszka nie leje bo można rozlać :-P

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 mar 2011, 17:45

Dobrze mówisz,Arturo997 <wodka>

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 mar 2011, 18:25

no to w takim wypadku co moze być nie tak ze się zapowietrza?? płynu w oleju nie ma ani odwrotnie; nie dymi na biało;czyli uszczelka nie; korek nie bo wymieniony;dziwne??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 mar 2011, 20:05

Każda, nawet najmniejsza nieszczelność w układzie będzie powodować zapowietrzanie się ;-)

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 14 mar 2011, 20:33

Przemo80b3, ja bym powiedział odwrotnie... układ jest za szczelny... jakby była jakaś nieszczelność to ciśnienie by uchodziło z układu i węże nie byłyby już napompowane... korek od zbiornika pełni funkcję odpowietrznika automatycznego.. gdy ciśnienie wzrośnie w układzie uchodzi przez korek by nie rozsadziło na układu chłodzenia. takie jest moje zdanie oczywiście możecie się nie zgodzić ;-)

davidpolska, szczegóły są najważniejsze :mrgreen:

SHELLER35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2010, 12:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: SHELLER35 » 31 sie 2011, 18:44

Podepnę się do tematu.Podczas jazdy mam temperaturę ok.98-100 stopni.Wentylatory się włączają, schłodzą do ok 95 i się wyłączą.Ogrzewanie daje takiego czadu,że można się powietrzem w środku poparzyć,więc zapowietrzony raczej nie jest.Wymieniony trzeci termostat,nowa pompa,nowy płyn.Dlaczego ma tak wysoką temperaturę?Czy może to być wina zasyfionej chłodnicy???Koledzy pomóżcie ,bo już nie wiem co robić.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 01 wrz 2011, 22:36

SHELLER35, Może zegar zawyża ?

SHELLER35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2010, 12:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: SHELLER35 » 02 wrz 2011, 18:03

Trudno powiedzieć.Wszystko wydaje mi się gorące jak cholera.Nawet ogrzewanie prawie parzy.
W cieplejsze dni (temp. powyżej 25'C) wentylator włącza się co trochę i na dość długo.Więc ciężko jest mu to wszystko schłodzić. Wskazówka temp. dochodzi do 95'C i wystarczy,że stanę ok.3-5 min. na światłach i już wędruje w prawo do ok.100'C. Mam jeszcze Carismę i tam wskazówka dochodzi do 88'C i ani drgnie.Musi być wyjątkowy upał i korek żeby przekroczyła 90'C i włączyły się wentylatory.Co o tym myślicie? Czy moje podejrzenia co do zakamienionej chłodnicy są słuszne?Dodam,że autko ma już 24 lata i jest bez wypadkowe.Więc chłodnica jest od nowości nie wymieniana.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 02 wrz 2011, 19:43

Moim zdaniem uszczelka pod głowica ale pierw sprawdź ciśnienie na tłokach jak dobre to uszczelka ,uszczelnaicze zaworów , i planowanie jezeli bedzie potrzebne i powinno byc ok

SHELLER35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2010, 12:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: SHELLER35 » 04 wrz 2011, 07:41

Czy przy uszczelce nie powinny być spuchnięte węże od chłodnicy?

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 06 lut 2012, 15:31

a znajdziecie akies wytlumaczenie jesli chodzi o moj przypadek weze puchna robia sie twarde... sprawdzalem dzis cisnienie na cylindrach na kazdym jest po 12 barow wiec uszczelka bedzie ok. i co bedzie z tym wezami ze tak twardnieja odpowietrzalem juz autko chyba z 5 razy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl