Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Problem ze zbieżnością

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 13 lut 2011, 21:06

MOze dla was to nie problem ale nic dziwnego ze na stacji diagnostycznej komus sie niechcialo, drazki sie zapiekaja i mozna zapomniec o regulacji, jedyna opcja to wyjac drązki i je rozkrecic na stole. Nikt na stacji nie bedzie siedzial nad 20 letnim autem 2 godziny poniewaz w tym czasie obsluzy 4 innych klientów i zarobi 3 razy wiecej...


"tulejki wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora" jak ktos to zrobi umiejetnie z suwmiarka w reku to ma duze szanse ze zachowa zbieznosc i geometrie poprawnie ustawiona. Zazwyczja nikt sie nad tym nie spuszcza w warsztacie i wysylaja klienta na geometrie/zbieznosc bo tez nie wiadomo czy wczesniej byla poprawnie ustawiona.

Siwy7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 03 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Siwy7 » 11 mar 2011, 16:12

dzisiaj tez pojechałem ustawić zbieżność a fachowiec ze mam poluzować śruby bo inaczej się za to nie weźmie hmm i teraz takie pytanie próbował już ktoś tego i czym to najlepiej zrobić bo próbowałem psikać rożna chemia ale jak trzymało tak trzyma i pomysły mi się kończą :)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 11 mar 2011, 16:38

Siwy7, Miałem podobny problem z końcówkami. Ciężko było ja ruszyć (miały jeszcze oznaczenie AUDI...pewnie oryginał). Psikałem ,,penetrusem", ale pomimo tego zabiegu udało mi się odkręcić po zdemontowaniu całego drążka i to w dodatku za pomocą imadła :roll:

Siwy7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 03 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Siwy7 » 11 mar 2011, 18:55

to chyba będzie mnie czekać to samo szkoda ze trzeba calu drążek odkręcać, będę jeszcze próbował psikać i zobaczymy jaki efekt będzie :) a mam jeszcze pytanie bo założyłem nowe oponki i zastanawiam się czy mocno dostana w tyłek jak będę jeździł trochę z nieustawiona zbieżnością ?

Awatar użytkownika
Wawik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2010, 10:35
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Wawik » 11 mar 2011, 19:58

Ja jak ustawiałem zbieżność to u dwóch mechaników usłyszałem, że śruby są pozapiekane, a trzeci po prostu wziął klucz i je odkręcił :roll: Jedna tylko nie chciała puścić i trochę ją podgrzał i poszła. Trzeba tylko trafić na kogoś kompetentnego i tyle w tym temacie ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 mar 2011, 11:50

Siwy7 pisze:będę jeszcze próbował psikać i zobaczymy jaki efekt będzie
ale przeciez jak masz wybita koncowke drazka z kolumny, a i tak masz zamiar jechac na zbieznosc, to odkrecenie drazka z maglownicy to kwestia bodjaze jednej sruby i caly drazek masz sciagniety, a jak bedziesz zmienial te sroby kontrujace to zmien sobie po obu stronach

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 14 mar 2011, 14:47

Witam,

Koledzy też mam ten problem. U mnie jest tak że jak skręce na maksa koła i chcę ruszyć lub cofnąć to jest taki efekt jakby koło przeskakiwało. Zbieżność jest ustawiona dobrze bo było sprawdzane. Kolega mówił mi że może być to wina poduszek amortyzatora.

Pomożecie.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 mar 2011, 16:52

i ma racje

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 23 mar 2011, 14:38

Czyli jest to problem tych poduszek amortyzatora.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 mar 2011, 18:37

SZKODNIK82, Czasem przegub robi takie psikusy.

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 24 mar 2011, 08:44

A jeżeli to przeguby to które wewnętrzne czy zewnętrzne, jak to można sprawdzić. Z tego co się orjętuje to jak poleciał przegub to przy jeździe z walniętym przegubem to to przy skręconych kołach powinien on trzeszczeć. Może się myle.

syfon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2011, 20:53

Post autor: syfon » 09 kwie 2011, 21:05

koledzy ja też mam taki problem że przy skręcaniu buja mi samochodem zrobiłem kompletnie zawieszenie z przodu i problem dalej jest co to może być poratujcie

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 03 lut 2013, 11:02

Panowie, problem mam odnośnie zbieżności bądź też geometrii.
Ustawiałem zbieżność na stacji ostatnio gdyż wymieniałem sworznie wahaczy.
Na stacji posprawdzali kąty pochylenia obu kół i wyszło że jest ok, jedno koło bodajże prawe na samej granicy tolerancji. Ustawili zbieżność przy tym wymienili tylko jedną końcówkę drążka, ponieważ druga była nie dawno wymieniana i nie jest wybita.
Po tych zabiegach auto gorzej się prowadzi niż przed.. Ściąga go na prawo. Przed ustawianiem było git nic go nie ściągało. Wyrównałem ciśnienie w oponach, jednak to nic nie dało.
Na tej stacji jest 7 dni na reklamację zbieżności, jutro do nich pojadę.
Ale czy to może być wina czegoś innego?
Znaczy nie ich wina? Poradźcie coś koledzy, żeby mnie tam nie oszukali..

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 03 lut 2013, 11:38

Jeżeli nie masz luzów w zawieszeniu to raczej stan auta nie ma wpływu na jego teraźniejsze prowadzenie. Także pojedź do nich powiedź co i jak i niech spróbują to poprawić. A jakby Cię chcieli zbyć to zaproponuj aby ten co ustawia zbieżność żeby się przejechał i przekonał że auto ściąga. Niekiedy trzeba odwiedzić inny warsztat żeby dobrze ustawili geometrię-sam musiałem jechać do drugiego bo w poprzednim nie mogli dobrze ustawić.

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 03 lut 2013, 11:51

Tak zrobię, powiem żeby się przejechał. Ściąga go dosyć mocno także nie ma tu żadnych wątpliwości.
A poza tym, podczas ustawiania zbieżności po poluzowaniu końcówek drążków, ustawił kierownicę
w pozycji do jazdy na wprost i zablokował, czyli po ustawieniu kierownica powinna być idealnie ustawiona prosto, a teraz jak jadę na wprost to tak go ściąga w prawo że kierownica jest dosyć mocno skręcona w lewo..
W zawieszeniu nie mam luzów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl