[b4] Szyberdach działała a już nie działa
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Czasem należy otworzyć krańcówki i przeczyścić styki. Po tym powinien zadziałać.
[ Dodano: 2011-03-26, 20:29 ]
A skoro już mowa o szyberdachu, to mój kumpel ma problem z szybrem co prawda nie w 80 ale w Passacie B4, ale to prawie ten sam mechanizm więc myśle że ktoś będzie wiedział co sie stało i jak to naprawić. Dziś przy próbie otwarcia coś mocno strzeliło, szyberdach się otworzył, ale zamyka się nieprawidłowo, tzn jedna strona normalnie chce sie zamknąć, natomiast druga stoi w miejscu, wie ktoś może co się stało i czy to da się bez problemu naprawić ? Strzeliło przy podnoszeniu dachu, zamknąć da się go, ale należy pomagać śrubokrętem (dokładniej nie wiem w jaki sposób, bo kumpel mi tego nie opisał), podnoszenie działa normalnie, natomiast przy zamykaniu idzie tylko jedna strona (bez pomocy śrubokręta oczywiście), odsuwanie też nie działa, bo ciągnie tylko jedna strona. Wie ktoś może co się stało i jak to zreperować ?
[ Dodano: 2011-03-26, 20:29 ]
A skoro już mowa o szyberdachu, to mój kumpel ma problem z szybrem co prawda nie w 80 ale w Passacie B4, ale to prawie ten sam mechanizm więc myśle że ktoś będzie wiedział co sie stało i jak to naprawić. Dziś przy próbie otwarcia coś mocno strzeliło, szyberdach się otworzył, ale zamyka się nieprawidłowo, tzn jedna strona normalnie chce sie zamknąć, natomiast druga stoi w miejscu, wie ktoś może co się stało i czy to da się bez problemu naprawić ? Strzeliło przy podnoszeniu dachu, zamknąć da się go, ale należy pomagać śrubokrętem (dokładniej nie wiem w jaki sposób, bo kumpel mi tego nie opisał), podnoszenie działa normalnie, natomiast przy zamykaniu idzie tylko jedna strona (bez pomocy śrubokręta oczywiście), odsuwanie też nie działa, bo ciągnie tylko jedna strona. Wie ktoś może co się stało i jak to zreperować ?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam.
Postanowiłem się przyłączyć (napisałem nowy post ale nikt nie odpisuje ). Mianowice mam problem z szyberdachem oczywiście zamyka się i otwiera ale od jakiegoś czasu gdy otworze w pozycji uchylnej to nie chce się sam wyłączyć po trzymaniu przycisku tak jak kiedyś bywało. Przeskakuje na trybach a potem gdy chce zamknąć to zamyka się ale wyłącza się w innej pozycji (niedomkniętej) i muszę regulować na wyczucie żeby domknąć, czyli ręka na dach i zamykać. Proszę o pomoc co to może być czy włącznik jakiś czasowy poszedł czy po prostu moduł o ile taki istnieje??
Postanowiłem się przyłączyć (napisałem nowy post ale nikt nie odpisuje ). Mianowice mam problem z szyberdachem oczywiście zamyka się i otwiera ale od jakiegoś czasu gdy otworze w pozycji uchylnej to nie chce się sam wyłączyć po trzymaniu przycisku tak jak kiedyś bywało. Przeskakuje na trybach a potem gdy chce zamknąć to zamyka się ale wyłącza się w innej pozycji (niedomkniętej) i muszę regulować na wyczucie żeby domknąć, czyli ręka na dach i zamykać. Proszę o pomoc co to może być czy włącznik jakiś czasowy poszedł czy po prostu moduł o ile taki istnieje??
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
niema takiego czegos jak modul czasowy, prawdopodobnie mechanicznie cos sie zepsulo, zacina sie i po chwili instalacja zostaje odlaczona przez automatyczny bezpiecznik termiczny przeciazeniowy - uff :mrgreen: samo to ze dostaje napiecie wyklucza uklad i modul sterowania elektryka
jesli chodzi o mechanike szybra to na poczatek obejrzyj to co wstawilem post wyzej
jesli chodzi o mechanike szybra to na poczatek obejrzyj to co wstawilem post wyzej
Witam.
Postanowiłem się też podłączyć ponieważ też mam problemy z szyberdachem. Pierwszy to podobnie jak kolega ab_ccc z przeskakującymi trybami i brakiem tzw. pozycji zerowej. Ktoś już to opisywał, że trzeba wykręcić i opuścić moduł tak żeby wyskoczył ze ślimaka, ustawić pozycję zerową na tych czerwonych kółkach i przykręcić. Jeszcze nie próbowałem (brak czasu). Drugi natomiast to taki, że od jakiegoś czasu szyberdach mi nie działa. Wczoraj bawiłem się przy nim miernikiem i okazało się, że na całym module związanym z szybrem (począwszy od głównego kabla zasilającego aż po silniczek) mam napięcie ok. 4,75v!!! WTF? Zwarcie? Brak masy? Gdy podciągnąłem kabel bezpośrednio od aku to szyber działa bez zarzutu więc to nie silnik ani przekaźnik (ten u góry)... Może to wyłącznik termiczny- nie sprawdzałem jeszcze. Miał ktoś podobny problem? Proszę o poradę, pomoc...
[ Dodano: 2011-03-31, 18:07 ]
Problem rozwiązany. Zimne luty na przekaźniku (tym nad nogami). Przejechałem lutownicą po lutach i działa. Co do uchylania szybra to wyciąłem nożykiem na tym czerwonym kółku żłobienie odpowiednio wcześniej co by wyłącznik szybciej reagował...
Postanowiłem się też podłączyć ponieważ też mam problemy z szyberdachem. Pierwszy to podobnie jak kolega ab_ccc z przeskakującymi trybami i brakiem tzw. pozycji zerowej. Ktoś już to opisywał, że trzeba wykręcić i opuścić moduł tak żeby wyskoczył ze ślimaka, ustawić pozycję zerową na tych czerwonych kółkach i przykręcić. Jeszcze nie próbowałem (brak czasu). Drugi natomiast to taki, że od jakiegoś czasu szyberdach mi nie działa. Wczoraj bawiłem się przy nim miernikiem i okazało się, że na całym module związanym z szybrem (począwszy od głównego kabla zasilającego aż po silniczek) mam napięcie ok. 4,75v!!! WTF? Zwarcie? Brak masy? Gdy podciągnąłem kabel bezpośrednio od aku to szyber działa bez zarzutu więc to nie silnik ani przekaźnik (ten u góry)... Może to wyłącznik termiczny- nie sprawdzałem jeszcze. Miał ktoś podobny problem? Proszę o poradę, pomoc...
[ Dodano: 2011-03-31, 18:07 ]
Problem rozwiązany. Zimne luty na przekaźniku (tym nad nogami). Przejechałem lutownicą po lutach i działa. Co do uchylania szybra to wyciąłem nożykiem na tym czerwonym kółku żłobienie odpowiednio wcześniej co by wyłącznik szybciej reagował...
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Co masz na myśli mówiąc przeczyść krańcówki? Na 99% u mnie szyber raz działa, raz nie działa własnie przez nie. Wystarczy delikatnie ruszyć imbusem i zaczyna działać na dzień lub dwa. Czy te krańcówki w ogóle występują oddzielnie jako część zamienna? A może ktoś je przemierzył i wie jak powinny działać.pawelrybak15 pisze:Czasem należy otworzyć krańcówki i przeczyścić styki. Po tym powinien zadziałać.
Jeśli szyber się nie zatrzymuje na właściwej pozycji to znaczy, że został założony w złej pozycji zębatek. Na silniku jest symbol strzałek w dwie strony i w tej pozycji musi być silnik przykręcony przy zamkniętym na płasko szyberdachu.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nie wiem o jakim klinie w tym momencie mówisz. Czy aby do niego dotrzeć muszę rozebrać przekładnie od silnika do beżowego kółka na pół?
Mam inne pytanie czy ktoś u kogo szyber chodzi dobrze może dla "potomnych" zrobić fotkę silnika w położeniu zamknięty, uchylony i otwarty na full? Chodzi mi o położenie wzajemne beżowego i czerwonego kółka oraz to, które krańcówki w danej pozycji są wciśnięte. Zamiast teoretyzować mielibyśmy jasność jak to do kupy ustawić. Nie jest to duża robota więc może ktoś z kolegów znajdzie chwilę z aparatem w ręce.
Mam inne pytanie czy ktoś u kogo szyber chodzi dobrze może dla "potomnych" zrobić fotkę silnika w położeniu zamknięty, uchylony i otwarty na full? Chodzi mi o położenie wzajemne beżowego i czerwonego kółka oraz to, które krańcówki w danej pozycji są wciśnięte. Zamiast teoretyzować mielibyśmy jasność jak to do kupy ustawić. Nie jest to duża robota więc może ktoś z kolegów znajdzie chwilę z aparatem w ręce.
- szczurus_89
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 maja 2007, 08:04
Podłączając się do tematu mam pytanko do tych co im szyber nie śmiga. U mnie przestał działać jakoś zimą i co zauważyłem że w pozycji I lampka podsufitki mi nie świeci a w pozycji "na drzwi" świeci. Co do włącznika jeszcze jak mi szyber działał to podświetlanie czasem świeciło czasem nie... A po jeździe np po kostce migał 8-) . Po jakimś czasie znowu świeci w pozycji I i jak nacisnę przycisk żeby szyber dach się otworzył słyszę chyba jakąś reakcję silniczka ale szyber nawet nie drgnie i lampka przestaje świecić w w/w ppzycji HELP
Adusia jest (w papierach z 95) a na większości części jest wytłoczenie 94... i z elektryki mam tylko lustarka (popsułem sterowanie :-| ) i szyberdach....
Adusia jest (w papierach z 95) a na większości części jest wytłoczenie 94... i z elektryki mam tylko lustarka (popsułem sterowanie :-| ) i szyberdach....