Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 tdi 1z 90 km]pecherzyki powietrza w przewodach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 mar 2011, 22:54

saluc
Jeździsz na paliwie lotniczym?

A tak poza tym, to mam pytanie jakie stosujecie opaski na przewody paliwowe? Ja kupiłem w Casto taki metalowe skręcane, ale to wydaje mi się jakiś kał jest :-| Powietrze nadal mi się dostaje do paliwa przy filtrze chociaż opaski nie puściły. Dzieje się tak od wymiany filtra. A teraz po zimie (w czasie zimy nie bardzo było gdzie ganiać, więc ciężko mi się odnieść) wydaje mi się, że jest jeszcze gorzej :( Filtr mam oryginalny MANN. Czy zdarzył się komuś jakiś wadliwy filtr tej firmy?

saluc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: saluc » 26 mar 2011, 22:55

A ta pompa to chyba od AFN-a??

[ Dodano: 2011-03-26, 23:03 ]
Tak jezdze na takim paliwie bo "kosztuje nie duzo" a do pracy i z powrotem ok 130km dziennie, rocznie jakies 30 000 na budziku 273 tys przeszlo a auto mam od 200 tys
Opaski mam slimakowe zwykle po 1,30pln chyba, co do filtra to tez mam chyba mann-a i nie jestem jego pewny czy nie puszcza powietrza,taka firma taki szmelc

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 mar 2011, 23:03

ta ze zdjęcia????? no co ty 1,9 tdi pierburg <ok>

saluc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: saluc » 26 mar 2011, 23:08

1,9 tdi ok pierburg??

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 27 mar 2011, 11:04

Uważasz MANN za szmelc? Wg mnie to była jedna z lepszych firm produkujących filtry. No jest jeszcze Meyle Knecht - uważasz, że te są lepsze?

saluc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: saluc » 27 mar 2011, 11:45

nie mowie ze mann to szmelc ale moze robic szmelc skoro ja mam taki sam problem po wymianie filtra paliwa , ze idzie powietrze w przewodach
zobacz co VW produkuje na www.vwszrot.pl

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 mar 2011, 16:19

jeśli dobrze dokręcony to nie powinien łapać powietrza szukałbym raczej gdzie indziej :roll:

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 27 mar 2011, 16:44

Filtr dokręciłem po zbóju. Nawet sprawdzałem niedawno raz jeszcze. Wymienię jeszcze wszystkie opaski. A i jeszcze jeden przewód - ten czarny co w niego wchodzi przewód od pompy jest trochę przegwałcony - może to jest przyczyna.
A tak poza tym to jak zmieniacie filtr, to które przewody rozłączacie - przy głowiczce (te czarne) czy wypinacie te przezroczyste z tych czarnych?

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 27 mar 2011, 16:48

ja zawsze odpinam wszystkie przewody bezpośrednio od filtra.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 mar 2011, 18:01

kojak85 pisze:A tak poza tym to jak zmieniacie filtr, to które przewody rozłączacie - przy głowiczce (te czarne) czy wypinacie te przezroczyste z tych czarnych?
żadnych przewodów nie trzeba odpinać.odkręcasz tylko ten element gdzie jest powrót paliwa do filtra (jest na 2 śrubkach) i wyjmujesz filtr.a co do pęcherzyków to skąd wiesz że winny jest filtr lub przewody.równie dobrze pompa może mieć nieszczelność i zaciąga powietrze mimo że paliwo z niej nie wycieka.ja miałem coś takiego miałem u siebie i dopiero po kilku miesiącach pompa od dołu zaczęła cieknąc i to tylko po zgaszeniu samochodu pojawiało się kilka kropel...Ja ci radze zainwestować w ta pompkę o której pisałem.wydasz 20zł i będziesz wszystko wiedział a tak to będziesz wymieniał i wymieniał...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 27 mar 2011, 22:06

Powietrze zaczęło się pojawiać zaraz po wymianie filtra. Pęcherzyki lecą od filtra do pompy przewodem zasilającym, więc wydaje mi się, że to raczej jest filtr, albo przewody. One mi się nie podobają już po badaniu organoleptycznym. Jak sprawdzę dokładnie przewody i nie znajdę winnego to rzeczywiście nabędę tę cudowną pompkę i wtedy będę wiedział już coś więcej.
A co wyjmowania filtra to jak odkręcę te 2 śrubki to wyjmę ten "podgrzewacz", który jest na powrocie podłączony, ale przecież zasilanie też muszę odłączyć. Zapytałem dlatego, czy rozłączamy przy głowiczce, czy wyciągamy przezroczysty z czarnego. Jak wymieniałem to nie wyjmowałem tego podgrzewacza, tylko odłączyłem od niego przewody i później założyłem.

saluc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: saluc » 27 mar 2011, 22:37

Ja odkrecilem tylko opaske na powrocie do zbiornika, wypiolem czujnik wody w filtrze i wyciaglem delikatnie z obudowy, odkrecam i wkrecam nowy zalany ON na przyklad :-D .
odpalam i jezdze, a raczej jezdzilem, bo teraz sie turlam
Dzisiaj kumpel mi powiedzial ze mial takie spadki mocy przy passacie i byl to czujnik polozenia walu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 mar 2011, 22:40

ja osobiście odkręcam tylko powrót i filtr idzie do góry po czy odkręcam resztę.nie odpinam każdego wężyka z osobna.jeśli byś chciał odkręcić każdy wężyk z osobna to możesz odkręcić którykolwiek,to nie ma żadnego znaczenia.

saluc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: saluc » 27 mar 2011, 22:56

jak nie odkrecisz powrotu "filtr - zbiornik" to nie wyjmiesz z obudowy, przynajmniej u mnie tak jest. Ale to nie wazne jak, wazne ze jest swiezy i ze auto jezdzi

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 mar 2011, 23:31

saluc pisze:jak nie odkrecisz powrotu "filtr - zbiornik" to nie wyjmiesz z obudowy, przynajmniej u mnie tak jest
o tym właśnie piszę.odkręcasz powrót i żaden inny przewód ie nie trzyma...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl