Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4] Padła stacyjka

ODPOWIEDZ
pimpam

[B4] Padła stacyjka

Post autor: pimpam » 14 kwie 2011, 00:18

Witam, od razu przejdę do mojego dużego problemu i może opiszę po kolei co robiłem. Otóż ustawiałem rezerwę paliwa wypiąłem węzę od pompki i wtyczkę z gniazdka, zalałem, ustawiłem, przekręciłem zapłon no bez tej wpiętej wtyczki od pompki no i kluczyk się przekręcił, kontrolki się zaświeciły, ale przypomniałem sobie o tej wtyczce i chciałem zgasić zapłon, żeby ją wpiąć, a tu zonk, kluczyk się kręci, a kontrolki ani nie gasną ani nie mogę odpalić silnika, wyjmuje kluczyk ze stacyjki kontrolki świecą, ale kierownica się blokuje normalnie, a najgorsze, ze mam za parę dni wyjazd i nie wiem co to mogło się znów w tej stacyjce zepsuć. Proszę koledzy o szybką pomoc, będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 07:23 przez pimpam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 14 kwie 2011, 06:46

Kostkę stacyjki sprawdź albo ułamał ci sie ten metalowy element który wchodzi do niej ze stacyjki.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 kwie 2011, 09:00

https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410,15.htm tu jest temat w sam raz dla Ciebie <ok>

pimpam

Post autor: pimpam » 14 kwie 2011, 09:28

a jak sprawdzić czy problemem jest kostka czy zamek?I gdzie ta kostka jest?

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 14 kwie 2011, 09:59

musisz zegary ściągnąć i będziesz widział kostke, tam są dwie śrubki odkręcisz je i odepniesz kostkę od kabli i zobaczysz jak wygląda ;-) albo przed wypięciem sprawdz za pomocą płaskiego śrubokręta czy auto ci odpali i kostka odbije, jak odbija i odpala to wina będzie w stacyjce prawdopodobnie płetwa została ułamana. Ale mi się wydaję że to kostka. Zresztą zobaczysz.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 14 kwie 2011, 10:02

miałem podobny problem kostka jak ją wyciągnełem to poszła w drobny mak, więc jak będziesz się dostawał do niej to sobie na zaś już kup taką nową kostke, ja za nia zapłaciłem 35 zł

pimpam

Post autor: pimpam » 14 kwie 2011, 10:21

póki co niczego jeszcze nie rozebrałem ale gdy wczoraj kręciłem kluczykiem w stacyjce to kluczyk nie odbijał w pozycji odpalania silnika.Na co to wskazuje na kostke czy stacyjke?

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 14 kwie 2011, 10:29

Witam

mam też problem ze stacyjką. kostka nowa, płetwa wkładki stacyjki też nowa, jak obracam kluczykiem to w miejscu gdzie przychodzi kostka płetwa się obraca ale po włożeniu kostki nie idzie odpalić auta . jak wyjmę kostkę i przekręcam śrubokrętem to odpala normalnie więc wina jest chyba po stronie stacyjki tylko co jest w niej nie tak ?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 kwie 2011, 11:00

pimpam pisze:Na co to wskazuje na kostke czy stacyjke?
stacyjka <ok> w kostce jest "mechanizm ktory odbija kluczyk w trakcie odpalania"

[ Dodano: 2011-04-14, 11:02 ]
kamilg.86.86 pisze:jak wyjmę kostkę i przekręcam śrubokrętem to odpala normalnie więc wina jest chyba po stronie stacyjki tylko co jest w niej nie tak ?
a ksztalt tej płetwy jest taki sam jak tej uszkodzonej?

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 14 kwie 2011, 11:30

kształt jest taki sam , po założeniu nowej płetwy przez 4 miesiące było wszystko ok i nagle auto przestało odpalać pomyślałem więc że siadła kostka,wymieniłem na nową i nic to nie dało.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 kwie 2011, 11:44

a na sucho jak wkładasz kluczyk i przekreasz płetwa sie obraca? :->

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 14 kwie 2011, 13:27

tak obraca się i właśnie dlatego nie mam pojęcia co jest nie tak

pimpam

Post autor: pimpam » 15 kwie 2011, 22:24

Ok, już jasne ułamała się płetwa, stacyjka już na wierzchu, wyszło bez najmniejszej trudności po dokręceniu kolumny i pchnięciu jej lekko w stronę silnika, zrobiło się wtedy miejsce miedzy tapicerką, a stacyjka i jak po maśle poszło, a co do tej śruby na torx z otworem co łączy kolumnę ze stacyjką, to również zwykłym małym płaskim śrubolem poszło bez najmniejszego oporu, teraz będziem wiercić i wyjmować wkład. Tylko teraz moje pytanie, do b4 jakiś tańszy zamiennik dostane?? czy tylko za kokosowe pieniądze? a może się lepiej do ślusarza opłaca oddać żeby dorobił tą pletwę?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 16 kwie 2011, 17:44

pimpam pisze:do b4 jakiś tańszy zamiennik dostane??
zamienników nie kupuj juz lepiej ori używkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl