Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Padła stacyjka

ODPOWIEDZ
pimpam

[B4] Padła stacyjka

Post autor: pimpam » 14 kwie 2011, 00:18

Witam, od razu przejdę do mojego dużego problemu i może opiszę po kolei co robiłem. Otóż ustawiałem rezerwę paliwa wypiąłem węzę od pompki i wtyczkę z gniazdka, zalałem, ustawiłem, przekręciłem zapłon no bez tej wpiętej wtyczki od pompki no i kluczyk się przekręcił, kontrolki się zaświeciły, ale przypomniałem sobie o tej wtyczce i chciałem zgasić zapłon, żeby ją wpiąć, a tu zonk, kluczyk się kręci, a kontrolki ani nie gasną ani nie mogę odpalić silnika, wyjmuje kluczyk ze stacyjki kontrolki świecą, ale kierownica się blokuje normalnie, a najgorsze, ze mam za parę dni wyjazd i nie wiem co to mogło się znów w tej stacyjce zepsuć. Proszę koledzy o szybką pomoc, będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 07:23 przez pimpam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 14 kwie 2011, 06:46

Kostkę stacyjki sprawdź albo ułamał ci sie ten metalowy element który wchodzi do niej ze stacyjki.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 kwie 2011, 09:00

https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410,15.htm tu jest temat w sam raz dla Ciebie <ok>

pimpam

Post autor: pimpam » 14 kwie 2011, 09:28

a jak sprawdzić czy problemem jest kostka czy zamek?I gdzie ta kostka jest?

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 14 kwie 2011, 09:59

musisz zegary ściągnąć i będziesz widział kostke, tam są dwie śrubki odkręcisz je i odepniesz kostkę od kabli i zobaczysz jak wygląda ;-) albo przed wypięciem sprawdz za pomocą płaskiego śrubokręta czy auto ci odpali i kostka odbije, jak odbija i odpala to wina będzie w stacyjce prawdopodobnie płetwa została ułamana. Ale mi się wydaję że to kostka. Zresztą zobaczysz.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 14 kwie 2011, 10:02

miałem podobny problem kostka jak ją wyciągnełem to poszła w drobny mak, więc jak będziesz się dostawał do niej to sobie na zaś już kup taką nową kostke, ja za nia zapłaciłem 35 zł

pimpam

Post autor: pimpam » 14 kwie 2011, 10:21

póki co niczego jeszcze nie rozebrałem ale gdy wczoraj kręciłem kluczykiem w stacyjce to kluczyk nie odbijał w pozycji odpalania silnika.Na co to wskazuje na kostke czy stacyjke?

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 14 kwie 2011, 10:29

Witam

mam też problem ze stacyjką. kostka nowa, płetwa wkładki stacyjki też nowa, jak obracam kluczykiem to w miejscu gdzie przychodzi kostka płetwa się obraca ale po włożeniu kostki nie idzie odpalić auta . jak wyjmę kostkę i przekręcam śrubokrętem to odpala normalnie więc wina jest chyba po stronie stacyjki tylko co jest w niej nie tak ?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 kwie 2011, 11:00

pimpam pisze:Na co to wskazuje na kostke czy stacyjke?
stacyjka <ok> w kostce jest "mechanizm ktory odbija kluczyk w trakcie odpalania"

[ Dodano: 2011-04-14, 11:02 ]
kamilg.86.86 pisze:jak wyjmę kostkę i przekręcam śrubokrętem to odpala normalnie więc wina jest chyba po stronie stacyjki tylko co jest w niej nie tak ?
a ksztalt tej płetwy jest taki sam jak tej uszkodzonej?

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 14 kwie 2011, 11:30

kształt jest taki sam , po założeniu nowej płetwy przez 4 miesiące było wszystko ok i nagle auto przestało odpalać pomyślałem więc że siadła kostka,wymieniłem na nową i nic to nie dało.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 kwie 2011, 11:44

a na sucho jak wkładasz kluczyk i przekreasz płetwa sie obraca? :->

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 14 kwie 2011, 13:27

tak obraca się i właśnie dlatego nie mam pojęcia co jest nie tak

pimpam

Post autor: pimpam » 15 kwie 2011, 22:24

Ok, już jasne ułamała się płetwa, stacyjka już na wierzchu, wyszło bez najmniejszej trudności po dokręceniu kolumny i pchnięciu jej lekko w stronę silnika, zrobiło się wtedy miejsce miedzy tapicerką, a stacyjka i jak po maśle poszło, a co do tej śruby na torx z otworem co łączy kolumnę ze stacyjką, to również zwykłym małym płaskim śrubolem poszło bez najmniejszego oporu, teraz będziem wiercić i wyjmować wkład. Tylko teraz moje pytanie, do b4 jakiś tańszy zamiennik dostane?? czy tylko za kokosowe pieniądze? a może się lepiej do ślusarza opłaca oddać żeby dorobił tą pletwę?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 16 kwie 2011, 17:44

pimpam pisze:do b4 jakiś tańszy zamiennik dostane??
zamienników nie kupuj juz lepiej ori używkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl