Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] - MTDI czy warto swapa- pierwsze kroki, olej pełny synt

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 kwie 2011, 23:56

Vision pisze:jak by zagrało bez rzeźby( nie sprawdzałem ale mam BAA) na B3 to z A4 najdłuższą 5b bym brał ( nie pamiętam oznaczenia ale 3000rpm =150km/h lub więcej) a do pełni szczęścia będzie ci brakowało kW
z A4 (lub passat B5) dłuższa to DHF (110KM) <ok> i za BAA wchodzi bez problemu ;-) a kW w mTDI na pewno nie zabraknie, wystarczy turbo na 1.2bara i trochę dawkę na pompie ruszyć (w mTDI przyda się "śrubokręt"), do tego wtryski z AFN albo AEL i już będzie fruwało <ok>

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 kwie 2011, 00:05

UKI_XX pisze:
Vision pisze:jak by zagrało bez rzeźby( nie sprawdzałem ale mam BAA) na B3 to z A4 najdłuższą 5b bym brał ( nie pamiętam oznaczenia ale 3000rpm =150km/h lub więcej) a do pełni szczęścia będzie ci brakowało kW
z A4 (lub passat B5) dłuższa to DHF (110KM) <ok> i za BAA wchodzi bez problemu ;-) a kW w mTDI na pewno nie zabraknie, wystarczy turbo na 1.2bara i trochę dawkę na pompie ruszyć (w mTDI przyda się "śrubokręt"), do tego wtryski z AFN albo AEL i już będzie fruwało <ok>
dokładnie, ale kluczem jest odpowiednio złożona pompa wtryskowa, a to nie takie proste ...

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 05 kwie 2011, 09:20

No i skrzynia BAA zagościła już u mnie w domku ale niestety bez półosi bo nie mogliśmy znaleźć; :-/
Do tego załatwiłem sobie cały licznik obrotomierzem i tu moje zdziwienie :-(
Licznik pochodzi z audi 80 b3 1.8 chyba ale automatu .... założyłem licznik wszystko ładnie pięknie wyglądało ale licznik nie trybi to znaczy obrotek działa( nie tak jak powinien bo trzeba go wysterować ponoć) ale zaczynam jechać a tu wskazówka ani drgnie .... dodam e poprzedni chodził bez zarzutu i żadnych problemów nie było.
No więc go rozkręciłem w celu wyszukania zimnych lotów ale niestety nic nie znalazłem :cry:
czy licznik od automatu może nie pasować do manualna?
Pomocy panowie :(

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 kwie 2011, 17:22

mrozoo pisze:
UKI_XX pisze:
Vision pisze:jak by zagrało bez rzeźby( nie sprawdzałem ale mam BAA) na B3 to z A4 najdłuższą 5b bym brał ( nie pamiętam oznaczenia ale 3000rpm =150km/h lub więcej) a do pełni szczęścia będzie ci brakowało kW
z A4 (lub passat B5) dłuższa to DHF (110KM) <ok> i za BAA wchodzi bez problemu ;-) a kW w mTDI na pewno nie zabraknie, wystarczy turbo na 1.2bara i trochę dawkę na pompie ruszyć (w mTDI przyda się "śrubokręt"), do tego wtryski z AFN albo AEL i już będzie fruwało <ok>
dokładnie, ale kluczem jest odpowiednio złożona pompa wtryskowa, a to nie takie proste ...
Nie przesadzaj ;-)

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 10 kwie 2011, 12:26

Vision ma racje, o dozownik sie rozchodzi i odpowiednie podciecie obudowy, no chyba ze skladasz na korpusie FOrda 1.6 D

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 19 kwie 2011, 09:01

W końcu wolna chwila i prace poszły do przodu <ok> silnik już wyciągnięty i teraz czyszczenie komory silnika :lol:
I małe pytanie czy wałek rozrządu z sb będzie pasował do 1z ? bo nie mogę dorwać walka w okolicy od 1z ;/

Niebawem foto się pojawi :)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 19 kwie 2011, 21:51

knychu11 pisze:W końcu wolna chwila i prace poszły do przodu <ok> silnik już wyciągnięty i teraz czyszczenie komory silnika :lol:
I małe pytanie czy wałek rozrządu z sb będzie pasował do 1z ? bo nie mogę dorwać walka w okolicy od 1z ;/

Niebawem foto się pojawi :)
pomimo ułatwień strasznie się opieprzasz :mrgreen: no ale jak skrzynka i pół. na raz to czekam jak to wyda

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 21 kwie 2011, 09:10

Bo troszku niestety brakowało czasu :roll:

[ Dodano: 2011-04-21, 09:13 ]
A tu taki mały prezencik się znalazł :) komplet hebli wentylowanych na przód za jakieś niecałe 20 zeta ;D

[ Dodano: 2011-05-03, 17:41 ]
Panowie przyjechał no mnie olej prosto z niemiec SWD rheinol 5W40. Firma ta ponoć produkuje oleje min. Dla castrola, mobil i jeszcze dużo innych. Czy słyszał ktoś jakieś opinię o tym? :-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 22 kwie 2011, 21:38

Ile koni można zmodzić na pompie 11mm? Górę - sterowanie mechaniczne da się wsadzić z aaz?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 maja 2011, 13:05

Co tam słychać przy składaniu? Jeździ już?

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 24 maja 2011, 15:19

No coś tam jeździ. w obecnej chwili czekam na dawcę 10mm ;-) no i oczywiście szukam skrzyni DHF bo AKM do tego silnika nie pasuje no chyba ze się nie przekracza 80km/h :-?
Ale autko trochę dziwnie chodzi to znaczy na wolnych obrotach tak jak by przebral i chodził na 3 gary nie wiem dlaczego .... :-/
niebawem dodam fotki moich łap to może się komuś przyda :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 maja 2011, 15:53

knychu11 pisze:Ale autko trochę dziwnie chodzi to znaczy na wolnych obrotach tak jak by przebral i chodził na 3 gary nie wiem dlaczego .... :-/
pompa wtryskowa do zrobienia/wymiany
knychu11 pisze:oczywiście szukam skrzyni DHF bo AKM do tego silnika nie pasuje no chyba ze się nie przekracza 80km/h :-?
AKM krótka ale to kwestia zgrania silnika i 180 polecisz tyle że te rpm ,ja przy 120km/h mam cisze

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 24 maja 2011, 22:28

Uf to dobrze ze to pompa... czyli po przerobieniu powinno sie to uspokoic ? czy lepiej szukac innej ? ;-)
no jak narazie na pompie 9mm 160 po prostej to lecial ale zeby ciut miala dluzsze przelozenia bo w dobrej trasie bedzie mozna odczuc po spalaniu :-x

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2011, 22:43

Przerabiać nie szukać, nigdy nie wiesz co kupisz.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 25 maja 2011, 14:35

No i dzisiaj pierwsza nie mila niespodziana :-(
jak wsadzilem silnik do autka to wszystko szlo bardzo dobrze. Auto zalane płynami, po składane no to pojeździłem trochę i ostatnio zobaczyłem stan oleju i już lekkie zdziwienie bo był minimalny stan no ale dolałem i dzisiaj zobaczyłem ze jednak gdzieś ten olej znika :-( olej 5w40 z firmy SWD rheinol przywieziony z niemiec. No ale auto pali od najmniejszego strzalu czy zimne czy cieple bez różnicy, temp w normie wody nie gotuje ani nie ubywa płynu z rana jak patrze to tez pod silnikiem sucho jest. turbo przy zakladaniu miało minimalny dopuszczalny luz. lecz autko jak jest zimne to delikatnie kopci na niebiesko lecz po rozgrzaniu znika. I nie zostaje za mna zadna chmura dymu. czy to mozliwe ze olej jakiś demny czy to wina pierścieni bądź uszczelniaczy ? ide zaraz zobaczę na wylot z turbiny z kolektora i na ic

[ Dodano: 2011-05-25, 15:21 ]
Odkręciłem teraz zaślepkę EGR na kolektorze wydechowym, zapaliłem i jednak na cieplnym silniku tez kopci na niebiesko .... :cry: zostaje sprawdzić kompresje ... i miec nadzieje ze to uszczelniacze...

[ Dodano: 2011-05-31, 21:52 ]
PAnowie ostatnio silnik zaczął jakoś mi inaczej pracować jak jest pod lekkim obciazeniem i zaczyna sie tak od 1500 rpm w gore ;-( dzisiaj szukałem przyczyny ale nie moglem znaleźć.
Może ktoś słyszał coś takiego kiedyś

http://w233.wrzuta.pl/film/8owwZhc2jJk/wideo019

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl