[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?
[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?
Witam,
Ostatnio zauważyłem na silniku jakiś wyciek, wydawało mi się, że to nic wielkiego, ale dzisiaj spojrzałem i dalej to samo. Na zdjęciach w miarę widać:
Z dodatkowych objawów to podczas ostatniej jazdy w korku silnik grzał się tak prawie do 100 stopni i potem temperatura spadała do jakichś 95 i tak wiele razy, po wyjechaniu w trasę temperatura spadła do 90 stopni i się utrzymywała na tym poziomie. Może nie działał wentylator?
Oprócz tego są problemy z odpaleniem na zimnym silniku (trzeba kręcić z 20 sekund) i po zapaleniu leci szary dym, jasny.
Czy konieczna będzie wymiana uszczelki? Z tego co wiem, to spory koszt...
W razie potrzeby mogę zrobić więcej zdjęć jakby były potrzebne do diagnozy.
Help!
Ostatnio zauważyłem na silniku jakiś wyciek, wydawało mi się, że to nic wielkiego, ale dzisiaj spojrzałem i dalej to samo. Na zdjęciach w miarę widać:
Z dodatkowych objawów to podczas ostatniej jazdy w korku silnik grzał się tak prawie do 100 stopni i potem temperatura spadała do jakichś 95 i tak wiele razy, po wyjechaniu w trasę temperatura spadła do 90 stopni i się utrzymywała na tym poziomie. Może nie działał wentylator?
Oprócz tego są problemy z odpaleniem na zimnym silniku (trzeba kręcić z 20 sekund) i po zapaleniu leci szary dym, jasny.
Czy konieczna będzie wymiana uszczelki? Z tego co wiem, to spory koszt...
W razie potrzeby mogę zrobić więcej zdjęć jakby były potrzebne do diagnozy.
Help!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
z tego co widać to raczej trzeba wymienić uszczelkę po głowicą a z płynem coś się dzieje lub olejem? najtaniej jest tylko wymienić +planowanie głowicy ale jak chcesz żeby to zrobić już na git to odrazu jak zdjęta głowica to wymienić pierścienie,gumki na zaworach,zawory podocierać ,gniazda zaworowe no ale niestety to już są koszty
Pod Vaga i szukaj błędów może jakiś czujnik temp. leżyKaczorblb pisze:tak prawie do 100 stopni i potem temperatura spadała do jakichś 95 i tak wiele razy
Zagrzej i zobacz czy się włącza, najlepszy sposób na zdiagnozowanie <ok>Kaczorblb pisze:Może nie działał wentylator?
Na VAG kąt i dawka do sprawdzenia.Kaczorblb pisze:Oprócz tego są problemy z odpaleniem na zimnym silniku (trzeba kręcić z 20 sekund) i po zapaleniu leci szary dym
Ze zdjęć wygląda że spod głowicy się leje, sprawdź jeszcze króciec może jednak tam. A koszty zdjęcia głowicy to ok 300-500 robota plus graty.Czy konieczna będzie wymiana uszczelki?
a z tymi kabelkami jak sprawdzic bo tam idą do wentylatora 3 przewody jak sprawdzić czy wentylatory sie załonczają gdyz ja u siebie nigdy nie miałem teperatury ponad 90stopni i nawet nie wiem czy cos tam działa jak wskoczy na 100.gibaj pisze:może lepiej na krótko niech sprawdzi bo silnik już całkiem przegrzeje :mrgreen: odepnij wtyczkę na dole chłodnicy ,kawałek kabelka i próbuj czy się załączą jak nie to czujnik do wymiany koszt ok 25zł <ok>Zagrzej i zobacz czy się włącza, najlepszy sposób na zdiagnozowanie <ok>
Ja chyba zagrzeję i sprawdzę czy się włączają, bo wolę sam nie manipulować przy kablach.
Jeśli chodzi o ten króciec to gdzie go znajdę? W którym miejscu na silniku?
Pierścienie, gumki i te de chętnie wymienię - ale niestety nie mam narazie na to kaski, więc wolałbym też uniknąć wymiany uszczelki pod głowicą. Póki co. We wtorek się podepnę pod VAG. O co mam pytać mechanika? Albo raczej jak go przypilnować żeby robił to co trzeba...?
Jeśli chodzi o ten króciec to gdzie go znajdę? W którym miejscu na silniku?
Pierścienie, gumki i te de chętnie wymienię - ale niestety nie mam narazie na to kaski, więc wolałbym też uniknąć wymiany uszczelki pod głowicą. Póki co. We wtorek się podepnę pod VAG. O co mam pytać mechanika? Albo raczej jak go przypilnować żeby robił to co trzeba...?
Mi lało stąd:
Dawka paliwa tu różnie ja mam na 20 ustawioną, mają chłopaki i niżej i wyżej
Kąt wtrysku ustaw w przedziale 51-55Kaczorblb pisze:O co mam pytać mechanika? Albo raczej jak go przypilnować żeby robił to co trzeba...?
Dawka paliwa tu różnie ja mam na 20 ustawioną, mają chłopaki i niżej i wyżej
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 18:07 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.
cześć wszystkim nie wiem jak założyć nowy temat dlatego pisze tu moje audi nie chce odpalać.akumulator sprawny kostka w stacyjce tez ale z kluczyka nie zapali,na krótko (kawałek kabelka ) zapali czyli rozrusznik jest tez ok.szukałem długo po forum i necie ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem bardzo proszę o pomoc
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kaczorblb, wymiana uszczelki to nie jest taki straszny koszt.z tego co wiem to ok 350zł w sumie u mnie biorą mechanicy w takich silnikach.zdarza się też drożej to zależy od mechanika.co do wycieku jeśli nic się nie dzieje to możesz jeździć.u mnie jest większy wyciek niż u ciebie i nic się nie dzieje.ale jeśli samochód ci się grzeje to musisz sprawdzić czemu.może to wina uszczelki a może czujników odpowiedzialnych za chłodzenie silnika.