Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?

Post autor: Kaczorblb » 23 kwie 2011, 14:25

Witam,
Ostatnio zauważyłem na silniku jakiś wyciek, wydawało mi się, że to nic wielkiego, ale dzisiaj spojrzałem i dalej to samo. Na zdjęciach w miarę widać:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Z dodatkowych objawów to podczas ostatniej jazdy w korku silnik grzał się tak prawie do 100 stopni i potem temperatura spadała do jakichś 95 i tak wiele razy, po wyjechaniu w trasę temperatura spadła do 90 stopni i się utrzymywała na tym poziomie. Może nie działał wentylator?
Oprócz tego są problemy z odpaleniem na zimnym silniku (trzeba kręcić z 20 sekund) i po zapaleniu leci szary dym, jasny.
Czy konieczna będzie wymiana uszczelki? Z tego co wiem, to spory koszt...
W razie potrzeby mogę zrobić więcej zdjęć jakby były potrzebne do diagnozy.
Help!

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 kwie 2011, 14:32

z tego co widać to raczej trzeba wymienić uszczelkę po głowicą :-/ a z płynem coś się dzieje lub olejem? najtaniej jest tylko wymienić +planowanie głowicy ale jak chcesz żeby to zrobić już na git to odrazu jak zdjęta głowica to wymienić pierścienie,gumki na zaworach,zawory podocierać ,gniazda zaworowe no ale niestety to już są koszty :-/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 14:36

Kaczorblb pisze:tak prawie do 100 stopni i potem temperatura spadała do jakichś 95 i tak wiele razy
Pod Vaga i szukaj błędów może jakiś czujnik temp. leży
Kaczorblb pisze:Może nie działał wentylator?
Zagrzej i zobacz czy się włącza, najlepszy sposób na zdiagnozowanie <ok>
Kaczorblb pisze:Oprócz tego są problemy z odpaleniem na zimnym silniku (trzeba kręcić z 20 sekund) i po zapaleniu leci szary dym
Na VAG kąt i dawka do sprawdzenia.
Czy konieczna będzie wymiana uszczelki?
Ze zdjęć wygląda że spod głowicy się leje, sprawdź jeszcze króciec może jednak tam. A koszty zdjęcia głowicy to ok 300-500 robota plus graty.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 kwie 2011, 14:39

Zagrzej i zobacz czy się włącza, najlepszy sposób na zdiagnozowanie <ok>
może lepiej na krótko niech sprawdzi bo silnik już całkiem przegrzeje :mrgreen: odepnij wtyczkę na dole chłodnicy ,kawałek kabelka i próbuj czy się załączą jak nie to czujnik do wymiany koszt ok 25zł <ok>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 14:42

Tak czy siak najpierw warto to sprawdzić potem gdybać. Na VAG-u powinien wyskoczyć błąd jak czujnik padł.
Przede wszystkim zacznij od VAG-a to Ci się połowa rzeczy wyjaśni
Mi jak w tym miejscu lało to się okazało że króciec się skończył 25 ziko i po problemie

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 23 kwie 2011, 15:18

gibaj pisze:
Zagrzej i zobacz czy się włącza, najlepszy sposób na zdiagnozowanie <ok>
może lepiej na krótko niech sprawdzi bo silnik już całkiem przegrzeje :mrgreen: odepnij wtyczkę na dole chłodnicy ,kawałek kabelka i próbuj czy się załączą jak nie to czujnik do wymiany koszt ok 25zł <ok>
a z tymi kabelkami jak sprawdzic bo tam idą do wentylatora 3 przewody jak sprawdzić czy wentylatory sie załonczają gdyz ja u siebie nigdy nie miałem teperatury ponad 90stopni i nawet nie wiem czy cos tam działa jak wskoczy na 100.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 15:25

CEZARY81 pisze:gdyz ja u siebie nigdy nie miałem teperatury ponad 90stopni i nawet nie wiem czy cos tam działa
Jak nie miałeś tem. powyżej 90* to po co chcesz tam łapki wkładać, swędzą ;-)
Jak Ci nie przekracza to wszystko jest ok.

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 23 kwie 2011, 17:55

Ja chyba zagrzeję i sprawdzę czy się włączają, bo wolę sam nie manipulować przy kablach.

Jeśli chodzi o ten króciec to gdzie go znajdę? W którym miejscu na silniku?

Pierścienie, gumki i te de chętnie wymienię - ale niestety nie mam narazie na to kaski, więc wolałbym też uniknąć wymiany uszczelki pod głowicą. Póki co. We wtorek się podepnę pod VAG. O co mam pytać mechanika? Albo raczej jak go przypilnować żeby robił to co trzeba...?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 18:01

Mi lało stąd:
Obrazek
Kaczorblb pisze:O co mam pytać mechanika? Albo raczej jak go przypilnować żeby robił to co trzeba...?
Kąt wtrysku ustaw w przedziale 51-55
Dawka paliwa tu różnie ja mam na 20 ustawioną, mają chłopaki i niżej i wyżej
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 18:07 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 23 kwie 2011, 18:07

Dzięki za foto.
Jak sprawdziłem w aucie u siebie to wygląda, że sucho. Może leje na rozgrzanym, a może spod uszczelki... idę go chyba rozgrzać i sprawdzę.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 kwie 2011, 18:50

skoro przy 100 ci się nie załączyły to na bank czujnik do wymiany :-/ i odrazu klucz nasadowy 29 taki dłuższy trochę to bez problemu sam sobie wymienisz <ok>

--Edek--

Post autor: --Edek-- » 23 kwie 2011, 20:48

cześć wszystkim nie wiem jak założyć nowy temat dlatego pisze tu moje audi nie chce odpalać.akumulator sprawny kostka w stacyjce tez ale z kluczyka nie zapali,na krótko (kawałek kabelka ;-) ) zapali czyli rozrusznik jest tez ok.szukałem długo po forum i necie ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem bardzo proszę o pomoc

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 21:27

--Edek-- pisze:szukałem długo po forum i necie ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem bardzo proszę o pomoc
szukaj w elektryce tutaj to faktycznie z tematem nie trafiłeś

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 kwie 2011, 21:36

Kaczorblb, wymiana uszczelki to nie jest taki straszny koszt.z tego co wiem to ok 350zł w sumie u mnie biorą mechanicy w takich silnikach.zdarza się też drożej to zależy od mechanika.co do wycieku jeśli nic się nie dzieje to możesz jeździć.u mnie jest większy wyciek niż u ciebie i nic się nie dzieje.ale jeśli samochód ci się grzeje to musisz sprawdzić czemu.może to wina uszczelki a może czujników odpowiedzialnych za chłodzenie silnika.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 21:41

hudy pisze:.może to wina uszczelki a może czujników odpowiedzialnych za chłodzenie silnika.
Dla tego zaczynamy od vag-a. Jak pokaże czujniki to się obejdzie małym kosztem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl