[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?
Dzisiaj sobie trochę pojeździłem, chciałem spróbować rozgrzać ten silnik powyżej 90st i nic z tego
trzyma kapkę poniżej 90, tak jak na termostacie (87 bodajże). Na postoju to samo.
Wtedy w tym korku jechałem mega dociążony(4 osoby i bagaże), ale czy to mogło mieć wpływ?
Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Pojadę na tego VAG-a i się dowiem pewnie jakichś ciekawostek.
Powiedzcie mi jeszcze czy w każdym warsztacie mają taki VAG? Generalnie nie wiem co to jest
Zaraz sobie zgoogluję, bo jeszcze tego nie zrobiłem.

Wtedy w tym korku jechałem mega dociążony(4 osoby i bagaże), ale czy to mogło mieć wpływ?
Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Pojadę na tego VAG-a i się dowiem pewnie jakichś ciekawostek.
Powiedzcie mi jeszcze czy w każdym warsztacie mają taki VAG? Generalnie nie wiem co to jest

Jak trzymał cały czas temp. to musiały się uruchomić. Cudów nie ma :mrgreen:Kaczorblb pisze:Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Nie koniecznie, dzwoń pytaj. Wejście obd2 z przelotką na obd1.Kaczorblb pisze:w każdym warsztacie mają taki VAG?
Jak masz lapka kup se kable za 50 ziko, vag z sieci i masz z bani
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 22:55 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i prawidłowoKaczorblb pisze:Dzisiaj sobie trochę pojeździłem, chciałem spróbować rozgrzać ten silnik powyżej 90st i nic z tegotrzyma kapkę poniżej 90, tak jak na termostacie (87 bodajże). Na postoju to samo.
Oczywiście że takKaczorblb pisze:Wtedy w tym korku jechałem mega dociążony(4 osoby i bagaże), ale czy to mogło mieć wpływ?
Na pewno nie dowiesz się niczego związanego z wentylatorami ,ani tym bardziej z czujnikiem w chłodnicy odpowiedzialnym za włączanie wentylatorów ...się koledzy rozpędzili ,a tymczasem komp nawet nie wie o jego istnieniu ,o wentylatorach też nie wieKaczorblb pisze:Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Pojadę na tego VAG-a i się dowiem pewnie jakichś ciekawostek.

[ Dodano: 2011-04-23, 22:52 ]
:roll: A w jaki sposób ?jak wentylatory uruchamiają się przy ok.95 stopniach.Poza tym z tego co pisze to mu się na 100%nie włączająaxel_gumis pisze:Jak trzymał cały czas temp. to musiały się uruchomić.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 23:00 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Na 100% pisze że nie jest pewny. Ja u siebie czuję jak wentylator startuje przed 90 na zegarach (ale to może mój tylko przypadek, słyszę bo chcę słyszeć)MUNIOR pisze:axel_gumis napisał/a:
Jak trzymał cały czas temp. to musiały się uruchomić.
:roll: A w jaki sposób ?jak wentylatory uruchamiają się przy ok.95 stopniach.Poza tym z tego co pisze to mu się na 100%nie włączają
Opcja taka że ja mam coś do bani, ale nic mi się nie gotowało.
[ Dodano: 2011-04-23, 23:06 ]
to który czujnik jest odpowiedzialny za start wentylacji?MUNIOR pisze:ani tym bardziej z czujnikiem w chłodnicy odpowiedzialnym za włączanie wentylatorów
Ja jestem na 100% pewny, że nie włączyły się dziś przy tych 90stopniach. Jeździłem z 15 minut na wysokich obrotach, podjechałem pod dom i kolejne 20 minut gapiłem się to na silnik to na wentylatory czy wskaźnik temperatury. 90 i ani stopnia więcej. Wentylatory stały w miejscu.
Kolejna sprawa - dzisiaj zauważyłem, że od tych wentylatorów idą takie trzy kable, i są przymocowane po prawej stronie (od strony kierowcy) blisko reflektora. Jeden z tych kabli, ten najwyżej umieszczony był urwany. Nie udało mi się dzisiaj zrobić za jasności zdjęcia.
To pewnie ma jakieś znaczenie...
Co do wycieku - narazie sucho po jeździe, zajrzę rano i postaram się dokładnie znaleźć miejsce wycieku płynu.
Kolejna sprawa - dzisiaj zauważyłem, że od tych wentylatorów idą takie trzy kable, i są przymocowane po prawej stronie (od strony kierowcy) blisko reflektora. Jeden z tych kabli, ten najwyżej umieszczony był urwany. Nie udało mi się dzisiaj zrobić za jasności zdjęcia.
To pewnie ma jakieś znaczenie...
Co do wycieku - narazie sucho po jeździe, zajrzę rano i postaram się dokładnie znaleźć miejsce wycieku płynu.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kaczorblb, bo przy 90 stopniach nie włączą ci się wentylatory.ja jeżdżę już swoim ponad 5 lat i wentylatory załączyły się tyle razy że na palcach policzę i to w upalne dni zazwyczaj w korku.nawet przy ostrym bucie temperatura idzie do ok 93 stopni i po chwili spada do 90 bez wentylatorów.wentylatory działają bo jak temperatura dojdzie do 95 to od razu startuje 1 bieg... kable idące od wentylatora są przymocowane do opornika.wszystkie 3 powinny być przymocowane.dwa do opornika a jeden do masy...na oporniku w każdym z 3 gniazd masz + więc masę podłącz np do śrubki trzymającej opornik...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I się nie włącząKaczorblb pisze:Ja jestem na 100% pewny, że nie włączyły się dziś przy tych 90stopniach.

No i prawidłowo widok chodzących wentylatorów w naszych 1,9 tdi to raczej rzadkość .Sprawdzić czy wentylatory się załaczają możesz jedynie odpinając wtyczkę od czujnika trzypinowego w chłodnicy i zwierając jeden z pinów z drugim i ewentualnie trzecim bo jest dwa stopnie załączania ,zwieraj śmiało nawet na chybił trafił ,żadnego zwarcia tam nie zrobisz bo nie ma tam na pewno plusa i minusa razemKaczorblb pisze:Jeździłem z 15 minut na wysokich obrotach, podjechałem pod dom i kolejne 20 minut gapiłem się to na silnik to na wentylatory czy wskaźnik temperatury. 90 i ani stopnia więcej. Wentylatory stały w miejscu.

Witam mam taki problem z brata audi 80 1.9 tdi 92 r
jak jeździ spokojnie nic się nie dzieje, jak ja trochę pogoni to temp wzrasta ponad 100-110 i wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego śladów oleju nie widać w płynie spalin tez nie czuć węże robią się dość twarde. Czy to może być uszczelka. Już wymienił chyba 3 korek i dalej to samo.
jak jeździ spokojnie nic się nie dzieje, jak ja trochę pogoni to temp wzrasta ponad 100-110 i wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego śladów oleju nie widać w płynie spalin tez nie czuć węże robią się dość twarde. Czy to może być uszczelka. Już wymienił chyba 3 korek i dalej to samo.
Pewnie ze płyn odpowietrzony chłodnica gorąca wentylatory się włączają. Spalin niby nie czuć w zbiorniczku. Na spokojnej jeździe nic jak da jej a d... to zaraz płyn wywali
[ Dodano: 2012-11-25, 15:11 ]
Wszystko sprawdzone i z popuszczonym korkiem tez przegoniony zetor z 5 km i wywaliło płyn i temp ponad 100. Jutro bd Ściągał głowice planował nie bd bo myślę ze nie ma takiej potrzeby zobaczę w jakim stanie uszczelka. koledzy jaka grubość założyć tam jest jeszcze oryginał ze znakiem audi.
[ Dodano: 2012-11-25, 15:11 ]
Wszystko sprawdzone i z popuszczonym korkiem tez przegoniony zetor z 5 km i wywaliło płyn i temp ponad 100. Jutro bd Ściągał głowice planował nie bd bo myślę ze nie ma takiej potrzeby zobaczę w jakim stanie uszczelka. koledzy jaka grubość założyć tam jest jeszcze oryginał ze znakiem audi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14
mi panowie samochód też nie pali a jak zapali siwy dym, pompa sprawna, wtryski też. Jak przyśpieszam to zaczyna mulić odcina mi gaz silnik zaczyna się trząść i zaczyna się dławić i kłęby dymu lecą z rury, czuć jakby spalanym olejem ale mam stan i nie ubywa, z tłumika się leje olej. Byłem już u tylu fachowców i nikt mi nic nie powiedział jeden że pompa drugi że wtryski wszytsko sprawdziłem i jest dobrze(oczywiście sprawdziłem profesionalnie)