Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 kwie 2011, 21:58

no tak ale za vag,jeśli nie mamy swojego,musimy zapłacić minimum 40zł.wystarczy zwykły miernik i sprawdzenie oporności czujników.no chyba że ktoś ma tyle kasy że będzie wydawał ją na takie rzeczy ...

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 23 kwie 2011, 22:04

Dzisiaj sobie trochę pojeździłem, chciałem spróbować rozgrzać ten silnik powyżej 90st i nic z tego :D trzyma kapkę poniżej 90, tak jak na termostacie (87 bodajże). Na postoju to samo.
Wtedy w tym korku jechałem mega dociążony(4 osoby i bagaże), ale czy to mogło mieć wpływ?
Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Pojadę na tego VAG-a i się dowiem pewnie jakichś ciekawostek.
Powiedzcie mi jeszcze czy w każdym warsztacie mają taki VAG? Generalnie nie wiem co to jest ;) Zaraz sobie zgoogluję, bo jeszcze tego nie zrobiłem.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 22:11

Kaczorblb pisze:Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Jak trzymał cały czas temp. to musiały się uruchomić. Cudów nie ma :mrgreen:
Kaczorblb pisze:w każdym warsztacie mają taki VAG?
Nie koniecznie, dzwoń pytaj. Wejście obd2 z przelotką na obd1.
Jak masz lapka kup se kable za 50 ziko, vag z sieci i masz z bani
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 22:55 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 kwie 2011, 22:11

nie nie każdy :mrgreen: VAG to jest program do obsługi silnika i potrzebny jest do tego laptop,kabelek i trochę wprawy <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 kwie 2011, 22:51

Kaczorblb pisze:Dzisiaj sobie trochę pojeździłem, chciałem spróbować rozgrzać ten silnik powyżej 90st i nic z tego :D trzyma kapkę poniżej 90, tak jak na termostacie (87 bodajże). Na postoju to samo.
No i prawidłowo
Kaczorblb pisze:Wtedy w tym korku jechałem mega dociążony(4 osoby i bagaże), ale czy to mogło mieć wpływ?
Oczywiście że tak
Kaczorblb pisze:Tak więc nie udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają, bo się nie uruchomiły.
Pojadę na tego VAG-a i się dowiem pewnie jakichś ciekawostek.
Na pewno nie dowiesz się niczego związanego z wentylatorami ,ani tym bardziej z czujnikiem w chłodnicy odpowiedzialnym za włączanie wentylatorów ...się koledzy rozpędzili ,a tymczasem komp nawet nie wie o jego istnieniu ,o wentylatorach też nie wie ;-)

[ Dodano: 2011-04-23, 22:52 ]
axel_gumis pisze:Jak trzymał cały czas temp. to musiały się uruchomić.
:roll: A w jaki sposób ?jak wentylatory uruchamiają się przy ok.95 stopniach.Poza tym z tego co pisze to mu się na 100%nie włączają
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 23:00 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 kwie 2011, 22:58

MUNIOR pisze:axel_gumis napisał/a:
Jak trzymał cały czas temp. to musiały się uruchomić.
:roll: A w jaki sposób ?jak wentylatory uruchamiają się przy ok.95 stopniach.Poza tym z tego co pisze to mu się na 100%nie włączają
Na 100% pisze że nie jest pewny. Ja u siebie czuję jak wentylator startuje przed 90 na zegarach (ale to może mój tylko przypadek, słyszę bo chcę słyszeć)
Opcja taka że ja mam coś do bani, ale nic mi się nie gotowało.

[ Dodano: 2011-04-23, 23:06 ]
MUNIOR pisze:ani tym bardziej z czujnikiem w chłodnicy odpowiedzialnym za włączanie wentylatorów
to który czujnik jest odpowiedzialny za start wentylacji?

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 24 kwie 2011, 00:33

Ja jestem na 100% pewny, że nie włączyły się dziś przy tych 90stopniach. Jeździłem z 15 minut na wysokich obrotach, podjechałem pod dom i kolejne 20 minut gapiłem się to na silnik to na wentylatory czy wskaźnik temperatury. 90 i ani stopnia więcej. Wentylatory stały w miejscu.
Kolejna sprawa - dzisiaj zauważyłem, że od tych wentylatorów idą takie trzy kable, i są przymocowane po prawej stronie (od strony kierowcy) blisko reflektora. Jeden z tych kabli, ten najwyżej umieszczony był urwany. Nie udało mi się dzisiaj zrobić za jasności zdjęcia.
To pewnie ma jakieś znaczenie...
Co do wycieku - narazie sucho po jeździe, zajrzę rano i postaram się dokładnie znaleźć miejsce wycieku płynu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 kwie 2011, 11:41

Kaczorblb, bo przy 90 stopniach nie włączą ci się wentylatory.ja jeżdżę już swoim ponad 5 lat i wentylatory załączyły się tyle razy że na palcach policzę i to w upalne dni zazwyczaj w korku.nawet przy ostrym bucie temperatura idzie do ok 93 stopni i po chwili spada do 90 bez wentylatorów.wentylatory działają bo jak temperatura dojdzie do 95 to od razu startuje 1 bieg... kable idące od wentylatora są przymocowane do opornika.wszystkie 3 powinny być przymocowane.dwa do opornika a jeden do masy...na oporniku w każdym z 3 gniazd masz + więc masę podłącz np do śrubki trzymającej opornik...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 kwie 2011, 19:31

Kaczorblb pisze:Ja jestem na 100% pewny, że nie włączyły się dziś przy tych 90stopniach.
I się nie włączą ;-)
Kaczorblb pisze:Jeździłem z 15 minut na wysokich obrotach, podjechałem pod dom i kolejne 20 minut gapiłem się to na silnik to na wentylatory czy wskaźnik temperatury. 90 i ani stopnia więcej. Wentylatory stały w miejscu.
No i prawidłowo widok chodzących wentylatorów w naszych 1,9 tdi to raczej rzadkość .Sprawdzić czy wentylatory się załaczają możesz jedynie odpinając wtyczkę od czujnika trzypinowego w chłodnicy i zwierając jeden z pinów z drugim i ewentualnie trzecim bo jest dwa stopnie załączania ,zwieraj śmiało nawet na chybił trafił ,żadnego zwarcia tam nie zrobisz bo nie ma tam na pewno plusa i minusa razem ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 kwie 2011, 20:24

u mnie jak na postoju będę parę minut gazował tak ok 2,5tys obrotów to w końcu dojdzie do tych 95 stopni.kolega może jeszcze wrzucić jakiś karton przed chłodnice jeśli chce sprawdzić wiatraki i pojeździć trochę oczywiście kontrolując temperaturę...

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 lis 2012, 19:27

Witam mam taki problem z brata audi 80 1.9 tdi 92 r
jak jeździ spokojnie nic się nie dzieje, jak ja trochę pogoni to temp wzrasta ponad 100-110 i wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego śladów oleju nie widać w płynie spalin tez nie czuć węże robią się dość twarde. Czy to może być uszczelka. Już wymienił chyba 3 korek i dalej to samo.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lis 2012, 19:50

Układ odpowietrzony?? Chłodnica gorąca?? Płyn oczywiście chłodniczy a nie jakaś woda?? Odkręć korek by tylko lekko się trzymał na zbiorniczku i wtedy go przegońcie.Jeśli będzie to samo to pewnie uszczelka...

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 24 lis 2012, 19:50

jak chcesz się na 100 upewnić jedz na sprawdzenie płynu na zawartość spalin, ewentualnie jeszcze sprawdź czy termostat się nie zaciął i czy się poprawnie otwiera

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 lis 2012, 19:58

Pewnie ze płyn odpowietrzony chłodnica gorąca wentylatory się włączają. Spalin niby nie czuć w zbiorniczku. Na spokojnej jeździe nic jak da jej a d... to zaraz płyn wywali

[ Dodano: 2012-11-25, 15:11 ]
Wszystko sprawdzone i z popuszczonym korkiem tez przegoniony zetor z 5 km i wywaliło płyn i temp ponad 100. Jutro bd Ściągał głowice planował nie bd bo myślę ze nie ma takiej potrzeby zobaczę w jakim stanie uszczelka. koledzy jaka grubość założyć tam jest jeszcze oryginał ze znakiem audi.

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 28 lut 2014, 08:47

mi panowie samochód też nie pali a jak zapali siwy dym, pompa sprawna, wtryski też. Jak przyśpieszam to zaczyna mulić odcina mi gaz silnik zaczyna się trząść i zaczyna się dławić i kłęby dymu lecą z rury, czuć jakby spalanym olejem ale mam stan i nie ubywa, z tłumika się leje olej. Byłem już u tylu fachowców i nikt mi nic nie powiedział jeden że pompa drugi że wtryski wszytsko sprawdziłem i jest dobrze(oczywiście sprawdziłem profesionalnie)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl