[b4 1.9TDi 1Z] Kręci ale nie pali
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[B4 1,9TDI] nie odpala pomozcie
Witam
Wczoraj stalem sie posiadaczem B4 1,9TDI
piekne auto
Wczesniej nigdy nie jezdzilem takim duzym autem z silnikiem Diesla wogule
Odrazu zostalem zauroczony
Ale moje zauroczenie szybko padlo gdy dzien po zakupie auto niechce wogule odpalac
Kontrolki sie swieca niby wszystko ok krece i nic a z rury tylko dymek
Gdyby to byl silnik benzynowy to pewnie odrazu bym zlokalizowal usterke ale tutaj jako ze nigdy nie mialem stycznosci z Dieslem zalamuje rece
Pomozcie odzyskac przyjemnosc z jazdy tym autem
Z gory dzieki za wszelkie informacje jak poradzic sobie z tym problemem
Wczoraj stalem sie posiadaczem B4 1,9TDI
piekne auto
Wczesniej nigdy nie jezdzilem takim duzym autem z silnikiem Diesla wogule
Odrazu zostalem zauroczony
Ale moje zauroczenie szybko padlo gdy dzien po zakupie auto niechce wogule odpalac
Kontrolki sie swieca niby wszystko ok krece i nic a z rury tylko dymek
Gdyby to byl silnik benzynowy to pewnie odrazu bym zlokalizowal usterke ale tutaj jako ze nigdy nie mialem stycznosci z Dieslem zalamuje rece
Pomozcie odzyskac przyjemnosc z jazdy tym autem
Z gory dzieki za wszelkie informacje jak poradzic sobie z tym problemem
Nie wiem w jakim stanie jest silnik Twojego auta. Podejrzewam, że możesz mieć problemy z grzaniem świec żarowych. Gdyby silnik trzymał dobrą kompresję to powinien odpalić również bez podgrzewania świec. Posprawdzaj wszystkie wtyczki, przekaźniki i bezpieczniki, zwłaszcza ten najwiekszy blaszkowy. Sprawdź żarówką czy po przekręceniu kluczyka jest napięcie na świecach żarowych. Jeśli to nie pomoże to będziemy szukać dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak go odpalalem wczesniej to zimny nie potrzebowal podgrzania swiec i odpalal bez problemu, ktos mi zasugerowal nawet ze moze to byc zapowietrzenie silnika? i ze powietrze pompa musiala zassac ale paliwa zawsze bylo pod dostatkiem wiec skad to powietrze...
Czy na forum sa jakies manuale do silnikow?
Czy na forum sa jakies manuale do silnikow?
Powietrze w układzie paliwowym bierze sie z faktu pękniecia przewodu paliwowego nad poziomem lustra paliwa w zbiorniku. Niech ktoś zakręci rozrusznikiem a Ty zobacz w plastikowym przezroczystym przewodzie, czy nie masz bąbelków powietrza. Moim skromnym zdaniem gdyby był mocno zapowietrzony w stopniu uniemożliwiającym zapalenie to by nie było niebieskiej chmurki z tłumika.
jeżeli sprawdzisz że to nie jest zapowietrzenie to sprawdź czy jest rozrząd dobrze ustawiony. mógł się przestawić na kole na wale korbowym(na klinie)lub na pompie wtryskowej.ale osobiście stawiałbym na klin na wale korbowym jest dość częsta usterka. daj znać jak rozwiązałeś problem.pozdrawiam i życzę szerokości_____________________________________piachu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
tak wogule jak sie nacisnie pasek z gory to jest luz z 8mm i tutaj nie jestem pewien w tym silniku jest jakis elastyczny napinacz? bo wiem ze w benzynie trzeba napinacz dop...ć na maxa i pasek nie powinien miec wcale luzu...
apropo ustawien paska czy posiada ktos rysunek jak poprawnie zlozyc rozrzad?
apropo ustawien paska czy posiada ktos rysunek jak poprawnie zlozyc rozrzad?
sam lapek nie pchaj jak to twoj pierwszy diesel lepiej daj zbadac sprawe zaufanemu mechanikowi bo jak cos z rozrzadem to mozesz biedy sobie narobic,takie jest moje zdanie,a i lepiej nie odpalaj auta skoro glosno pracowal najpierw sprawdzic rozrzad trzeba
Ostatnio zmieniony 27 sie 2007, 20:32 przez daro26, łącznie zmieniany 2 razy.
w tdi jest napinacz automatyczny ale cza go na początek dobrze ustawić
tak duży luz jest nie dopuszczalny
sposób sprawdzenia rozrządu
1 ściągasz pokrywę zaworów
2 ustawiasz silnik na znak 0 na kole zamachowym
3 sprawdzasz kołkiem 15 ustawienie koła pompy wtryskowej (blokujesz)
4 sprawdzasz ustawienie wałka rozrządu blaszką grubości 4.5 mm
tak duży luz jest nie dopuszczalny
sposób sprawdzenia rozrządu
1 ściągasz pokrywę zaworów
2 ustawiasz silnik na znak 0 na kole zamachowym
3 sprawdzasz kołkiem 15 ustawienie koła pompy wtryskowej (blokujesz)
4 sprawdzasz ustawienie wałka rozrządu blaszką grubości 4.5 mm