Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9TDi 1Z] Kręci ale nie pali

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 1,9TDI] nie odpala pomozcie

Post autor: dieselpower » 27 sie 2007, 00:14

Witam
Wczoraj stalem sie posiadaczem B4 1,9TDI
piekne auto
Wczesniej nigdy nie jezdzilem takim duzym autem z silnikiem Diesla wogule
Odrazu zostalem zauroczony
Ale moje zauroczenie szybko padlo gdy dzien po zakupie auto niechce wogule odpalac
Kontrolki sie swieca niby wszystko ok krece i nic a z rury tylko dymek
Gdyby to byl silnik benzynowy to pewnie odrazu bym zlokalizowal usterke ale tutaj jako ze nigdy nie mialem stycznosci z Dieslem zalamuje rece
Pomozcie odzyskac przyjemnosc z jazdy tym autem
Z gory dzieki za wszelkie informacje jak poradzic sobie z tym problemem

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2007, 00:40

Nie wiem w jakim stanie jest silnik Twojego auta. Podejrzewam, że możesz mieć problemy z grzaniem świec żarowych. Gdyby silnik trzymał dobrą kompresję to powinien odpalić również bez podgrzewania świec. Posprawdzaj wszystkie wtyczki, przekaźniki i bezpieczniki, zwłaszcza ten najwiekszy blaszkowy. Sprawdź żarówką czy po przekręceniu kluczyka jest napięcie na świecach żarowych. Jeśli to nie pomoże to będziemy szukać dalej.

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 27 sie 2007, 04:59

Jak go odpalalem wczesniej to zimny nie potrzebowal podgrzania swiec i odpalal bez problemu, ktos mi zasugerowal nawet ze moze to byc zapowietrzenie silnika? i ze powietrze pompa musiala zassac ale paliwa zawsze bylo pod dostatkiem wiec skad to powietrze...
Czy na forum sa jakies manuale do silnikow?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2007, 08:07

Powietrze w układzie paliwowym bierze sie z faktu pękniecia przewodu paliwowego nad poziomem lustra paliwa w zbiorniku. Niech ktoś zakręci rozrusznikiem a Ty zobacz w plastikowym przezroczystym przewodzie, czy nie masz bąbelków powietrza. Moim skromnym zdaniem gdyby był mocno zapowietrzony w stopniu uniemożliwiającym zapalenie to by nie było niebieskiej chmurki z tłumika.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 27 sie 2007, 09:10

jeżeli sprawdzisz że to nie jest zapowietrzenie to sprawdź czy jest rozrząd dobrze ustawiony. mógł się przestawić na kole na wale korbowym(na klinie)lub na pompie wtryskowej.ale osobiście stawiałbym na klin na wale korbowym jest dość częsta usterka. daj znać jak rozwiązałeś problem.pozdrawiam i życzę szerokości_____________________________________piachu

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 27 sie 2007, 17:52

silnik odpala ale dopiero jak wyjme wtyczke od czujnika temperatury swiec zarowych wtedy kontrolka swiec sie zapali i auto odrazu zaskoczy ale chodzi bardzo glosno zostawilem go na moment zapalonego zgasilem wpialem spowrotem wtyczke ale juz niechcial odpalic
ma ktos jakies pomysly co jest grane? :-(

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 sie 2007, 19:54

ja sądzę że jest źle ustawiony kąt wtrysku dlatego głośniej chodzi i potrzebuje grzania świec.
1 skontroluj rozrząd (mógł przeskoczyć o ząbek lub ściął się klin na wale)
2 podepnij pod komputer i sprawdź kąt wtrysku

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 27 sie 2007, 20:03

tak wogule jak sie nacisnie pasek z gory to jest luz z 8mm i tutaj nie jestem pewien w tym silniku jest jakis elastyczny napinacz? bo wiem ze w benzynie trzeba napinacz dop...ć na maxa i pasek nie powinien miec wcale luzu...
apropo ustawien paska czy posiada ktos rysunek jak poprawnie zlozyc rozrzad?

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 27 sie 2007, 20:19

sam lapek nie pchaj jak to twoj pierwszy diesel lepiej daj zbadac sprawe zaufanemu mechanikowi bo jak cos z rozrzadem to mozesz biedy sobie narobic,takie jest moje zdanie,a i lepiej nie odpalaj auta skoro glosno pracowal najpierw sprawdzic rozrzad trzeba
Ostatnio zmieniony 27 sie 2007, 20:32 przez daro26, łącznie zmieniany 2 razy.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 sie 2007, 20:26

w tdi jest napinacz automatyczny ale cza go na początek dobrze ustawić
tak duży luz jest nie dopuszczalny

sposób sprawdzenia rozrządu
1 ściągasz pokrywę zaworów
2 ustawiasz silnik na znak 0 na kole zamachowym
3 sprawdzasz kołkiem 15 ustawienie koła pompy wtryskowej (blokujesz)
4 sprawdzasz ustawienie wałka rozrządu blaszką grubości 4.5 mm

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 sie 2007, 20:59

sprawdź pęcherzyki powietrza w przewodach od filtra paliwa...
kąt wtrysku i cały rozrząd... dobrze koledzy piszą o tym klinie, jak się zetnie to droga sprawa :-/
świeczki też mogą już być spalone, do tego dochodzą stare filtry

baskecik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2006, 03:51
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: baskecik » 28 sie 2007, 20:08

Na poczatek do obejrzenia rozrząd i do ustawienia kąt wtrysku. Musi palić choćby żadna swieca żarowa nie grzała. Dla pewności na VAG`u warto oejrzeć grupę 007 - możesz miec również uszkodzony czujnik temp. silnika.

makbull
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 sie 2007, 16:43

Post autor: makbull » 31 sie 2007, 21:43

cześć wszystkim pytanie do tematu co morze być przyczną przestawienia kąta wtrysku

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 31 sie 2007, 21:50

makbull, np. przeskok paska zebatego

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 sie 2007, 21:56

makbull pisze:cześć wszystkim pytanie do tematu co morze być przyczną przestawienia kąta wtrysku
ścinający się klin na wale, co skutkuje przeskokiem pasa lub odkręceniem koła :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl