Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] po rozgrzaniu silnika wibracje i brak mocy

gregory69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2010, 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 1.9 TDI 1Z] po rozgrzaniu silnika wibracje i brak mocy

Post autor: gregory69 » 26 kwie 2011, 21:59

Witam wszystkich

Posiadam audi B4 1.9 TDI, 94 rok, przepływka Bosha, przebieg 300 000 km.
Przez kilka ostatnich miesięcy silnik działał dość dobrze, nawet na długich trasach, aż do momentu jego wyłączenia. Po ponownym odpaleniu na gorącym silniku powstawały odczuwalne wibracje silnika na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu wibracje ustępowały i nie przeszkadzało to w jeździe. Kilka dni temu po 100 km trasie, po wyłączeniu silnika, krótkim postoju i ponownym uruchomieniu, oprócz wspomnianych wibracji powstał odczuwalny spadek mocy. W miarę upływu kilometrów w drodze powrotnej doszło do tego, że na drugim biegu ledwo wciągał się pod górę. Ponowne rozruchy nic nie pomagały - dalej ledwo jechał (odpalał bez problemu). Przez kolejne dni po wystudzeniu moc jakby wraca, lecz do momentu rozgrzania silnika. Po rozgrzaniu znów zaczyna drastycznie słabnąć (zapomniałem dodać że przy tym widocznie kopci na czarno przy dodawaniu gazu).

Sporo szukałem na forum, jednak nie bardzo mogłem coś do siebie dopasować. Proszę o pomoc

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 kwie 2011, 22:25

hm a filtr paliwa kiedy zmieniany?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2011, 22:30

gregory69 pisze: W miarę upływu kilometrów w drodze powrotnej doszło do tego, że na drugim biegu ledwo wciągał się pod górę. Ponowne rozruchy nic nie pomagały - dalej ledwo jechał (odpalał bez problemu). Przez kolejne dni po wystudzeniu moc jakby wraca, lecz do momentu rozgrzania silnika. Po rozgrzaniu znów zaczyna drastycznie słabnąć (zapomniałem dodać że przy tym widocznie kopci na czarno przy dodawaniu gazu).
Mi to wygląda na problem z wtryskami ,turbinę bym raczej wykluczył,choć przydałoby się zmierzyć ciśnienie doładowania .Vaga też warto podpiąc ,zawsze jakiś bład zapisany w pamięci kompa , może pomóc w naprowadzeniu co jest przyczyną

[ Dodano: 2011-04-26, 22:31 ]
gibaj pisze:hm a filtr paliwa kiedy zmieniany?
Raczej by mu nie dymił na czarno ,gdyby się zapchał :mrgreen:

gregory69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2010, 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gregory69 » 26 kwie 2011, 22:36

Filtr już parę tysięcy ma przejechane, ale wydaje mi się że nie jest zapchany. Dziwne dla mnie jest jedynie to, że póki zimny chodzi dobrze, a jak się rozgrzeje to do kitu. Może coś z pompą wtryskową?
Słyszałem że takie wibracje mogą o tym świadczyć

Podczas jazdy żadna kontrolka się nie zapala

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 kwie 2011, 22:38

ale cały silnik ci wibruje czy obroty ci wibrują? :roll: bo jak cały silnik to zajrzałbym do poduszek pod silnikiem a jak obroty ci wibrują :mrgreen: to pewnie nastawnik pompy szwankuje :-/
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 22:40 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2011, 22:40

gregory69 pisze:Może coś z pompą wtryskową?
Raczej z nastawnikiem ,jesli już ,ale zdążysz się nim pomartwić ;-)... jak już sprawdzisz wtryski :mrgreen:

gregory69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2010, 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gregory69 » 26 kwie 2011, 22:47

wibruje silnik , a poduszki wcześniej sprawdzałem są w porządku ,z obrotami żadnych problemów

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 26 kwie 2011, 22:48

tez bym sprawdził vaga najpierw bo faktycznie moze dużo powiedzieć a nawet wskazać usterke i myśle tak jak MUNIOR że to mogą byćwtryski ale bez żadnych ogów to wróżenie z fusów

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 kwie 2011, 12:19

Sprawdz korekcje na wtryskach... to może mniej więcej naświetlić problem... ogółem sprawdz VAG-iem silnik... jak zero błedów i korekcja w normie to... szukamy problemu mechanicznego... tak mi się bynajmniej wydaje... Munior co sądzisz?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2011, 13:28

icemerc pisze:Sprawdz korekcje na wtryskach...
Na boschu może sobie jedynie grupę 000 obejrzeć ,no i ewentualne błedy odczytac

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 27 kwie 2011, 14:57

Znajomy miał bardzo podobne objawy i okazało się, że jeden z wtrysków się zawiesza - nadaje do wymiany. Na rozgrzanym silniku popuść delikatnie nakrętkę na każdym z wtrysków po kolei, jeżeli nie będzie reakcji na którymś z nich to już wiesz co jest przyczyną

gregory69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2010, 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gregory69 » 27 kwie 2011, 18:18

witam panowie
Sytuacja praktycznie została opanowana, ale spróbuję to jak najściślej opisać bo być może komuś w przyszłości się to przytrafi.
Rano samochód odpalił normalnie jak zawsze i jeździł dobrze aż do rozgrzania. Postanowiłem zacząć od najprostszych rzeczy czyli od filtra paliwa. Było tam trochę brudu, lecz po wymianie sytuacja się nie zmieniła. Przyjrzałem się dokładnie kolorowi dymu - nie był zupełnie czarny, lecz sporo było niebieskiego (może jest to istotne). Wracając do domu jechał już coraz słabiej, a w korku nawet zgasł, nie chciał odpalić. Na rozruszniku zjechałem na pobocze. Po jakiś 5 minutach ledwo odpalił. Jakoś doczołgałem się do mechanika. Ten obejrzał i posłuchał mojego silnika i ściągnął wężyk z gruszki (ERG czy jakoś tak sie to nazywa :-P) O dziwo nowy duch wstąpił w mój samochód. Mechanik kazał mi się przejechać dla próby. Samochód jechał bardzo dobrze - mocny, szybki, dobrze przyspieszał, turbina ładnie gwizdała. Wróciłem do niego, stwierdził że uszkodzony jest zawór od tej gruszki i założył wężyk z powrotem, a w zamian za to wyjął wtyczkę od tego zaworu (obok N75). Skasował 50 zł (za wiedzę) i powiedział że tak można jeździć. Jednak w drodze powrotnej samochód nie jeździł tak fajnie, jak podczas pierwszej próby, więc zmieniłem to - tzn. włożyłem wtyczkę do zaworu, a zdjąłem wężyk z gruchy. Od razu turbina zaczęła lepiej chodzić, czego wcześniej nie było słychać.

Chciałem zapytać czy waszym zdaniem mogę przy zdjętym wężyku z gruchy spokojnie jeździć czy go zaślepić, czy nie? czy jest to w ogóle istotne? a o tym lekkim szarpaniu na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach powiedział że nie mam się co na razie przejmować i mogę spokojnie jeździć. Ktoś kiedyś wspomniał że przyczyną tych wibracji może być głowiczka w pompie czy coś takiego.

Bardzo proszę o waszą opinię na te tematy

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 27 kwie 2011, 20:15

gregory69 pisze:Chciałem zapytać czy waszym zdaniem mogę przy zdjętym wężyku z gruchy spokojnie jeździć czy go zaślepić, czy nie?
Egr-a to zaślep całkowicie, do tego jeszcze uwolnij odme.
gregory69 pisze:Ktoś kiedyś wspomniał że przyczyną tych wibracji może być głowiczka w pompie czy coś takiego.
Nastawnik na pompie niestety w twoim wypadku potencjometryczny w zasadzie nie nadający się do regeneracji

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 27 kwie 2011, 20:30

https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... hlight=egr

ps co to znów za trend że każdy na tym forum robi pseudo wolna odme i każdemu to wciska? 8-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 27 kwie 2011, 20:38

kyjo pisze:ps co to znów za trend że każdy na tym forum robi pseudo wolna odme i każdemu to wciska? 8-)
Nic nikomu nie wciskam, każdy ma wolną wolę i robi co uważa za słuszne.
Lubisz mieć syf w dolocie to go miej i oszczędź sobie takich komentarzy :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl