[80 B3 1.6TD] Problem z grzaniem swiec
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[80 B3 1.6TD] Problem z grzaniem swiec
Witam mam problem z przekaznikiem swiec, mianowice czasem podaje caly czas prad na swiece mimo to ze stacyjka jest wylaczona i kluczyk wyjety. Sprawdzalem probowka no i prad jest na swiecach. Nie zdarza sie to zawsze ale ostatnio coraz czesciej i jest to duzy problem. Uklad grzania mam pod szyba przednia taki maly grzejniczek no i chyba nic wiecej. Czyscilem to ustrojstwo i teraz to wogule raz pogrzeje chwile i zaczyna mrygac a raz zagrzeje i pozniej daje caly czas prad na swiece. Dodam ze gdy daje prad na swiece w trakcie jazdy to mruga caly czas kontrolka. Co z tym fantem zrobic? Czy da sie ten uklad kupic nowy? Bo nie spotkalem sie z takim czyms w zadnym aucie z tamtych lat.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
w tym temacie https://audi80.pl/80-b3-16-td-sb-skr ... t52861.htm spiczi pisze ze sa dwa przekazniki, i tak tez jest na schemacie, zajrzyj do tego przekaznika, co wychodzi z niego przewod bialo-czerwony, gdyz on zalacza caly prad na swiece, prawdopodobnie styki sie w nim sklejaja, mozliwe ze wystarczy je oczyscic z sadzy i lekko na oliwic w celu nie powstawania kolejnego nalotu
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Przekaznik pod kierownica jest ok. Rozebralem sterownik ten w podszybiu no i okazalo sie ze po latach zardzewial troche w srodku a co za tym idzie stykalo mu sie od czasu do czasu za dlugo no i w koncu sie zlaral. Filozofi tam nie ma bo sa tam tylko dwa uzwojenia (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i chyba dwa malutkie oporniki albo cos w tym stylu. Napewno da sie to naprawic. Narazie odpalanie na kabel ale jutro juz bede dzialal albo oddam to elektrykowi ktory ma lepszy sprzet. Wiem ze jest problem z dostaniem tego modulu wiec jak naprawie to napewno tutaj to opisze jak.
U mnie to na podszybiu poprostu zardzewiało całe (ten przekaźnik jest kiepsko umieszczony bo woda do niego zacieka). Kupiłem przekaźnik 80A na allegro i zrobiłem grzanie manualne (przycisk do naciśnięcia pod kierownicą). Jak silnik był zimny to chwile grzałem, a jak ciepły to wogóle nie właczałem świec. Koszt to max 10zł. Można wykorzystać istniejący przekaźnik 46 i zamiast tego w podszybiu uzyć zwykły 60-80A, wtedy mamy jak ori. Mi nie chciało się bawić z elektryką wieć zrobiłem manual.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Ja miałem manuala zrobionego na takim http://allegro.pl/art-przekaznik-songle ... 42907.html Prawde mówiąc nie zagłebiałem się jak dokładnie było sterowane to coś z podzszybia przez przekaznik 46, ale myśle że jest to do ogarnięcia.
Te grube przewody podlutowałem do tego przekażnika 60A i przekaxnik zamknąłem w szczelnej puszce i uszczelniłwm ją dodatkowo silikonem.
Te grube przewody podlutowałem do tego przekażnika 60A i przekaxnik zamknąłem w szczelnej puszce i uszczelniłwm ją dodatkowo silikonem.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
http://allegro.pl/przekaznik-3-swiec-za ... 12786.html Taki mam u siebie, nad nogami zostawiasz tylko zamiast tego na podszybiu dajesz ten podłanczasz do niego zasilanie swiec wyjscie na świece, mase, oraz sterowanie z wtyczki tej trzy pinowej z starego przekaznika tylko nie pamietam jaki kolor kabla. Działa jak ori
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego a moglbys mi podac co gdzie dokladnie podpiac. Najlepiej po numerze pinu w przekazniku bo poszperalem w gratach od mojej starej b2 i znalazlem taki przekaznik :lol:
Temat zostal ogarniety a nalezy to podpiac tak: pin 30 staly plus i to na nim musi byc bezpiecznik 80A, pin 87 plus na swiece ktory to zalacza przekaznik, 86 plus po stacyjce, 85 masa, 50 sygnal z rozrusznika (tego nie podlaczylem bo nie wiem co on daje). Pozostale piny l- czyli lampka i t czujnik temperatury. Jak widac przekaznik ten mozna podpiac tak ze bedzie odpowiadal za sterowanie calym grzaniem swiec ale mi sie nie chcialo i podpialem go w miejsce starego wykonawczego na podszybiu.
Temat zostal ogarniety a nalezy to podpiac tak: pin 30 staly plus i to na nim musi byc bezpiecznik 80A, pin 87 plus na swiece ktory to zalacza przekaznik, 86 plus po stacyjce, 85 masa, 50 sygnal z rozrusznika (tego nie podlaczylem bo nie wiem co on daje). Pozostale piny l- czyli lampka i t czujnik temperatury. Jak widac przekaznik ten mozna podpiac tak ze bedzie odpowiadal za sterowanie calym grzaniem swiec ale mi sie nie chcialo i podpialem go w miejsce starego wykonawczego na podszybiu.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pin 50 z rozrusznika, jest to "pozwolenie" na start rozrusznikiem, w tych autach co jest alarm orginalny to pojawia sie tam plus gdy imo jest dobrze szczytany i tym podobne, a wtych autach co niema ori alarmu jest po prostu plus po stacyjce - ostatnia pozycja stacyjkiFighter001 pisze:za co odpowiada
na moje - jesli to podlaczysz to jest tzw odciecie przekaznika aby juz wylaczyl grzanie swiec, bo nastepuje rozruch auta
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław