Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD] Problem z grzaniem swiec

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.6TD] Problem z grzaniem swiec

Post autor: Fighter001 » 26 kwie 2011, 21:41

Witam mam problem z przekaznikiem swiec, mianowice czasem podaje caly czas prad na swiece mimo to ze stacyjka jest wylaczona i kluczyk wyjety. Sprawdzalem probowka no i prad jest na swiecach. Nie zdarza sie to zawsze ale ostatnio coraz czesciej i jest to duzy problem. Uklad grzania mam pod szyba przednia taki maly grzejniczek no i chyba nic wiecej. Czyscilem to ustrojstwo i teraz to wogule raz pogrzeje chwile i zaczyna mrygac a raz zagrzeje i pozniej daje caly czas prad na swiece. Dodam ze gdy daje prad na swiece w trakcie jazdy to mruga caly czas kontrolka. Co z tym fantem zrobic? Czy da sie ten uklad kupic nowy? Bo nie spotkalem sie z takim czyms w zadnym aucie z tamtych lat.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 kwie 2011, 23:23

w tym temacie https://audi80.pl/80-b3-16-td-sb-skr ... t52861.htm spiczi pisze ze sa dwa przekazniki, i tak tez jest na schemacie, zajrzyj do tego przekaznika, co wychodzi z niego przewod bialo-czerwony, gdyz on zalacza caly prad na swiece, prawdopodobnie styki sie w nim sklejaja, mozliwe ze wystarczy je oczyscic z sadzy i lekko na oliwic w celu nie powstawania kolejnego nalotu

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 27 kwie 2011, 23:05

Przekaznik pod kierownica jest ok. Rozebralem sterownik ten w podszybiu no i okazalo sie ze po latach zardzewial troche w srodku a co za tym idzie stykalo mu sie od czasu do czasu za dlugo no i w koncu sie zlaral. Filozofi tam nie ma bo sa tam tylko dwa uzwojenia (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i chyba dwa malutkie oporniki albo cos w tym stylu. Napewno da sie to naprawic. Narazie odpalanie na kabel ale jutro juz bede dzialal albo oddam to elektrykowi ktory ma lepszy sprzet. Wiem ze jest problem z dostaniem tego modulu wiec jak naprawie to napewno tutaj to opisze jak.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 kwie 2011, 13:25

U mnie to na podszybiu poprostu zardzewiało całe (ten przekaźnik jest kiepsko umieszczony bo woda do niego zacieka). Kupiłem przekaźnik 80A na allegro i zrobiłem grzanie manualne (przycisk do naciśnięcia pod kierownicą). Jak silnik był zimny to chwile grzałem, a jak ciepły to wogóle nie właczałem świec. Koszt to max 10zł. Można wykorzystać istniejący przekaźnik 46 i zamiast tego w podszybiu uzyć zwykły 60-80A, wtedy mamy jak ori. Mi nie chciało się bawić z elektryką wieć zrobiłem manual.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 28 kwie 2011, 18:15

Mozesz mi kolego pokazac jaki przekaznik zastosowac zamiast tego w podszybiu zeby to dzialalo tak jak kiedys? Jakas aukcja z allegro albo cos

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 kwie 2011, 23:56

Ja miałem manuala zrobionego na takim :arrow: http://allegro.pl/art-przekaznik-songle ... 42907.html Prawde mówiąc nie zagłebiałem się jak dokładnie było sterowane to coś z podzszybia przez przekaznik 46, ale myśle że jest to do ogarnięcia.

Te grube przewody podlutowałem do tego przekażnika 60A i przekaxnik zamknąłem w szczelnej puszce i uszczelniłwm ją dodatkowo silikonem.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 29 kwie 2011, 00:36

Zrób jak ja mam. Wywalasz przekaźnik z podszybia i dajesz z golfa ten pop pólka zostawiasz tylko do tego z golfa dajesz zasilanie wyjscie na swiece mase i sterowanie z tej 3 pinowej wtyczki i działa jak ori wszystko.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 29 kwie 2011, 19:53

podasz mi kolego numery tego sterownika z golfa? A co z przekaznikiem nad nogami kierowcy tez go wywaliles? Jak bede mial numery to jutro pojade na szrot i kupie taki przekaznik bo moj raczej troche za mocno sie stopil.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 kwie 2011, 20:03

Fighter001, skoro juz postanowiles partyzantke w swojej intalce, to do tego celu polecam 213, ma wytrzymalosc do 70A

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 29 kwie 2011, 20:32

http://allegro.pl/przekaznik-3-swiec-za ... 12786.html Taki mam u siebie, nad nogami zostawiasz tylko zamiast tego na podszybiu dajesz ten podłanczasz do niego zasilanie swiec wyjscie na świece, mase, oraz sterowanie z wtyczki tej trzy pinowej z starego przekaznika tylko nie pamietam jaki kolor kabla. Działa jak ori

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 maja 2011, 17:47

Kolego a moglbys mi podac co gdzie dokladnie podpiac. Najlepiej po numerze pinu w przekazniku bo poszperalem w gratach od mojej starej b2 i znalazlem taki przekaznik :lol:



Temat zostal ogarniety a nalezy to podpiac tak: pin 30 staly plus i to na nim musi byc bezpiecznik 80A, pin 87 plus na swiece ktory to zalacza przekaznik, 86 plus po stacyjce, 85 masa, 50 sygnal z rozrusznika (tego nie podlaczylem bo nie wiem co on daje). Pozostale piny l- czyli lampka i t czujnik temperatury. Jak widac przekaznik ten mozna podpiac tak ze bedzie odpowiadal za sterowanie calym grzaniem swiec ale mi sie nie chcialo i podpialem go w miejsce starego wykonawczego na podszybiu.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 maja 2011, 14:39

50 sygnal z rozrusznika
skad wziąłeś opis że to pod rozrusznik?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 maja 2011, 18:32

Z forum elektrody :mrgreen: niestety nikt nie potrafil wyjasnic po co on jest i za co odpowiada.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 06 maja 2011, 19:10

Fighter001 pisze:za co odpowiada
pin 50 z rozrusznika, jest to "pozwolenie" na start rozrusznikiem, w tych autach co jest alarm orginalny to pojawia sie tam plus gdy imo jest dobrze szczytany i tym podobne, a wtych autach co niema ori alarmu jest po prostu plus po stacyjce - ostatnia pozycja stacyjki

na moje - jesli to podlaczysz to jest tzw odciecie przekaznika aby juz wylaczyl grzanie swiec, bo nastepuje rozruch auta

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 07 maja 2011, 12:31

To by sie zgadzalo kolego bo ja tego nie podlaczylem i jak odpalam auto to kreci jak bym mial aku na wykonczeniu czyli swieczki nadal grzeja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl