Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B3 1.6TD] Problem z grzaniem swiec

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.6TD] Problem z grzaniem swiec

Post autor: Fighter001 » 26 kwie 2011, 21:41

Witam mam problem z przekaznikiem swiec, mianowice czasem podaje caly czas prad na swiece mimo to ze stacyjka jest wylaczona i kluczyk wyjety. Sprawdzalem probowka no i prad jest na swiecach. Nie zdarza sie to zawsze ale ostatnio coraz czesciej i jest to duzy problem. Uklad grzania mam pod szyba przednia taki maly grzejniczek no i chyba nic wiecej. Czyscilem to ustrojstwo i teraz to wogule raz pogrzeje chwile i zaczyna mrygac a raz zagrzeje i pozniej daje caly czas prad na swiece. Dodam ze gdy daje prad na swiece w trakcie jazdy to mruga caly czas kontrolka. Co z tym fantem zrobic? Czy da sie ten uklad kupic nowy? Bo nie spotkalem sie z takim czyms w zadnym aucie z tamtych lat.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 kwie 2011, 23:23

w tym temacie https://audi80.pl/80-b3-16-td-sb-skr ... t52861.htm spiczi pisze ze sa dwa przekazniki, i tak tez jest na schemacie, zajrzyj do tego przekaznika, co wychodzi z niego przewod bialo-czerwony, gdyz on zalacza caly prad na swiece, prawdopodobnie styki sie w nim sklejaja, mozliwe ze wystarczy je oczyscic z sadzy i lekko na oliwic w celu nie powstawania kolejnego nalotu

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 27 kwie 2011, 23:05

Przekaznik pod kierownica jest ok. Rozebralem sterownik ten w podszybiu no i okazalo sie ze po latach zardzewial troche w srodku a co za tym idzie stykalo mu sie od czasu do czasu za dlugo no i w koncu sie zlaral. Filozofi tam nie ma bo sa tam tylko dwa uzwojenia (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i chyba dwa malutkie oporniki albo cos w tym stylu. Napewno da sie to naprawic. Narazie odpalanie na kabel ale jutro juz bede dzialal albo oddam to elektrykowi ktory ma lepszy sprzet. Wiem ze jest problem z dostaniem tego modulu wiec jak naprawie to napewno tutaj to opisze jak.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 kwie 2011, 13:25

U mnie to na podszybiu poprostu zardzewiało całe (ten przekaźnik jest kiepsko umieszczony bo woda do niego zacieka). Kupiłem przekaźnik 80A na allegro i zrobiłem grzanie manualne (przycisk do naciśnięcia pod kierownicą). Jak silnik był zimny to chwile grzałem, a jak ciepły to wogóle nie właczałem świec. Koszt to max 10zł. Można wykorzystać istniejący przekaźnik 46 i zamiast tego w podszybiu uzyć zwykły 60-80A, wtedy mamy jak ori. Mi nie chciało się bawić z elektryką wieć zrobiłem manual.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 28 kwie 2011, 18:15

Mozesz mi kolego pokazac jaki przekaznik zastosowac zamiast tego w podszybiu zeby to dzialalo tak jak kiedys? Jakas aukcja z allegro albo cos

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 kwie 2011, 23:56

Ja miałem manuala zrobionego na takim :arrow: http://allegro.pl/art-przekaznik-songle ... 42907.html Prawde mówiąc nie zagłebiałem się jak dokładnie było sterowane to coś z podzszybia przez przekaznik 46, ale myśle że jest to do ogarnięcia.

Te grube przewody podlutowałem do tego przekażnika 60A i przekaxnik zamknąłem w szczelnej puszce i uszczelniłwm ją dodatkowo silikonem.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 29 kwie 2011, 00:36

Zrób jak ja mam. Wywalasz przekaźnik z podszybia i dajesz z golfa ten pop pólka zostawiasz tylko do tego z golfa dajesz zasilanie wyjscie na swiece mase i sterowanie z tej 3 pinowej wtyczki i działa jak ori wszystko.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 29 kwie 2011, 19:53

podasz mi kolego numery tego sterownika z golfa? A co z przekaznikiem nad nogami kierowcy tez go wywaliles? Jak bede mial numery to jutro pojade na szrot i kupie taki przekaznik bo moj raczej troche za mocno sie stopil.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 kwie 2011, 20:03

Fighter001, skoro juz postanowiles partyzantke w swojej intalce, to do tego celu polecam 213, ma wytrzymalosc do 70A

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 29 kwie 2011, 20:32

http://allegro.pl/przekaznik-3-swiec-za ... 12786.html Taki mam u siebie, nad nogami zostawiasz tylko zamiast tego na podszybiu dajesz ten podłanczasz do niego zasilanie swiec wyjscie na świece, mase, oraz sterowanie z wtyczki tej trzy pinowej z starego przekaznika tylko nie pamietam jaki kolor kabla. Działa jak ori

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 maja 2011, 17:47

Kolego a moglbys mi podac co gdzie dokladnie podpiac. Najlepiej po numerze pinu w przekazniku bo poszperalem w gratach od mojej starej b2 i znalazlem taki przekaznik :lol:



Temat zostal ogarniety a nalezy to podpiac tak: pin 30 staly plus i to na nim musi byc bezpiecznik 80A, pin 87 plus na swiece ktory to zalacza przekaznik, 86 plus po stacyjce, 85 masa, 50 sygnal z rozrusznika (tego nie podlaczylem bo nie wiem co on daje). Pozostale piny l- czyli lampka i t czujnik temperatury. Jak widac przekaznik ten mozna podpiac tak ze bedzie odpowiadal za sterowanie calym grzaniem swiec ale mi sie nie chcialo i podpialem go w miejsce starego wykonawczego na podszybiu.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 maja 2011, 14:39

50 sygnal z rozrusznika
skad wziąłeś opis że to pod rozrusznik?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 maja 2011, 18:32

Z forum elektrody :mrgreen: niestety nikt nie potrafil wyjasnic po co on jest i za co odpowiada.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 06 maja 2011, 19:10

Fighter001 pisze:za co odpowiada
pin 50 z rozrusznika, jest to "pozwolenie" na start rozrusznikiem, w tych autach co jest alarm orginalny to pojawia sie tam plus gdy imo jest dobrze szczytany i tym podobne, a wtych autach co niema ori alarmu jest po prostu plus po stacyjce - ostatnia pozycja stacyjki

na moje - jesli to podlaczysz to jest tzw odciecie przekaznika aby juz wylaczyl grzanie swiec, bo nastepuje rozruch auta

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 07 maja 2011, 12:31

To by sie zgadzalo kolego bo ja tego nie podlaczylem i jak odpalam auto to kreci jak bym mial aku na wykonczeniu czyli swieczki nadal grzeja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl