[B4 1z] Od czego są te kostki?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
[B4 1z] Od czego są te kostki?
Witajcie. Jestem po przekładce osprzętu z boscha na pieburga i instalacja pierburgowska, jest jakaś biedna, dlatego jak podłączyłem wszystkie kostki, to zauważyłem że nie wszystkie przewody ze starej instalacji mają połączenie z nowy w nowej instalacji. Najpierw opiszę czego mi brakuje, a później dodam fotki kostek z opisem.
Po pierwsze nie działa mi wycieraczka tylna, druga sprawa to nie działający wskaźnik temperatury na blacie, przestał mi działać zegarek elektroniczny i nie działa mi klima.
Opis kostek wraz z fotkami
Kostka nr 1
Jak widać wchodzi jeden przewód (nieb-czerw) z instalacji od komory silnika do 3-ech przewodów instalacji środka auta.
Kostka nr 2
Zagadkowa niebieska tulejkowa kostka. Wchodzą do niej dwa przewody żółto- czarne, a wychodzi jeden zielono- czarny. Do porównania dałem kostkę czerwoną, w której to przewód żółto- czarny musiałem obciąć przy starym komputerze, aby kostkę wyciągnąć i teraz ten przewód leży luzem, ale zastanawia mnie fakt, czy te przewody z kostki tulejkowej niebieskiej mają te same zadanie i można je połączyć czy muszę tej obcięty przewód (żółto- czarny) wsadzić w jakiś pin w nowym kompie?
Kostka nr 3
Dwie kostki jedno pinowe, połączone ze sobą. Wypadła mi skądś jedna kostka i nie wiem gdzie ją mam podłączyć (domyślam się tylko, że może to być przewód prądowy, ale nie chcąc niczego schajcować, nie podłączam na razie nigdzie.
Kostka nr 4
Kostka biała jedno pinowa z bolcem. Leży sobie i nie wskazuje nic na to, aby miała być podłączona gdzie kolwiek, ale może jednak ma być gdzieś wsadzona?
Kostka nr 5
Zagadkowa kostka czerwona. Wchodzą do niej 3 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 5 ze starej. 3 przewody nie mają połączenia, gdyż jeden jak widać łączy się z drugim (nieb- biały) Nie wiem co mam podłączyć do pozostałych- o ile coś muszę?
Kostka nr 6
Najciekawsza kostka. Wchodzą 4 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 6 do starej.
Proszę w miarę możliwości o podpowiedzi, co z czym mam łączyć, bądź gdzie szukać itp. Najbardziej doskwiera mi brak klimy i tem. płynu, ale wolałbym aby wszystko było połączone jak ma być. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się doprowadzić do ładu tę instalację.
Pozdrawiam
Piotr
Po pierwsze nie działa mi wycieraczka tylna, druga sprawa to nie działający wskaźnik temperatury na blacie, przestał mi działać zegarek elektroniczny i nie działa mi klima.
Opis kostek wraz z fotkami
Kostka nr 1
Jak widać wchodzi jeden przewód (nieb-czerw) z instalacji od komory silnika do 3-ech przewodów instalacji środka auta.
Kostka nr 2
Zagadkowa niebieska tulejkowa kostka. Wchodzą do niej dwa przewody żółto- czarne, a wychodzi jeden zielono- czarny. Do porównania dałem kostkę czerwoną, w której to przewód żółto- czarny musiałem obciąć przy starym komputerze, aby kostkę wyciągnąć i teraz ten przewód leży luzem, ale zastanawia mnie fakt, czy te przewody z kostki tulejkowej niebieskiej mają te same zadanie i można je połączyć czy muszę tej obcięty przewód (żółto- czarny) wsadzić w jakiś pin w nowym kompie?
Kostka nr 3
Dwie kostki jedno pinowe, połączone ze sobą. Wypadła mi skądś jedna kostka i nie wiem gdzie ją mam podłączyć (domyślam się tylko, że może to być przewód prądowy, ale nie chcąc niczego schajcować, nie podłączam na razie nigdzie.
Kostka nr 4
Kostka biała jedno pinowa z bolcem. Leży sobie i nie wskazuje nic na to, aby miała być podłączona gdzie kolwiek, ale może jednak ma być gdzieś wsadzona?
Kostka nr 5
Zagadkowa kostka czerwona. Wchodzą do niej 3 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 5 ze starej. 3 przewody nie mają połączenia, gdyż jeden jak widać łączy się z drugim (nieb- biały) Nie wiem co mam podłączyć do pozostałych- o ile coś muszę?
Kostka nr 6
Najciekawsza kostka. Wchodzą 4 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 6 do starej.
Proszę w miarę możliwości o podpowiedzi, co z czym mam łączyć, bądź gdzie szukać itp. Najbardziej doskwiera mi brak klimy i tem. płynu, ale wolałbym aby wszystko było połączone jak ma być. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się doprowadzić do ładu tę instalację.
Pozdrawiam
Piotr
levis1991 Wiem, że to jest wykonalne. MUNIOR to jest spec, a ja się uczę. Przeraża mnie to całe rozbebeszanie wszystkiego, ale już się na to psychicznie nastawiłem. Myślałem, że to pójdzie tak w miarę sprawnie a tutaj kolega wsadził wiązkę, ale z podłączeniem nie ma szału. A do Parczewa i Lubartowa to mam trochę daleko
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Więc tak,jugo007, robiłem te zdjęcia najdokładniej jak mogłem, myśląc że wystrczy pokazać kostkę i kolory przewodów. Nie wiem co mógłbym więcej pokazać? Skąd przewody wychodzą, czy jak? Proszę o podpowiedź, to wykonam odpowiednie kroki, aby zapewnić przejrzystość tematu.
kojak85, co do Twojego pytania- problemu, to powiem na razie tyle, że trzeba szukać instalacji z takim wypasem jaki się miało oryginalnie, czyli jak jest klima to musi być klima w aucie przeznaczonym na przekładkę. Ważne jest chyba, też aby była wersja avant, bądź sedan, gdyż chodzi o wycieraczkę tylną, ale nie jestem pewien. Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów. Tylko u mnie taka kupa się zrobiła, bo nie kontaktowałem na początku, że wiązki są różne patrząc na wyposażenie i później kwiatki wychodzą, ale mam nadzieję ze się uporam z tym, bądź to z pomocą kolegów z forum, bądź też sam. Niedawno święta były, a teraz śniegiem mnie zasypało, to nie mam kiedy grzebać w aucie, ale jak tylko się ociepli to jeszcze raz przejrzę wiązkę o coś będę rzeźbił, aby do lata auto mogło być w pełni sprawne.
P.S. Postaram się zrobić opis przekładki osprzętu, a żeby na przyszłość ludzie wiedzieli z grubsza co z czym się łączy :mrgreen:
Pozdrawiam
kojak85, co do Twojego pytania- problemu, to powiem na razie tyle, że trzeba szukać instalacji z takim wypasem jaki się miało oryginalnie, czyli jak jest klima to musi być klima w aucie przeznaczonym na przekładkę. Ważne jest chyba, też aby była wersja avant, bądź sedan, gdyż chodzi o wycieraczkę tylną, ale nie jestem pewien. Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów. Tylko u mnie taka kupa się zrobiła, bo nie kontaktowałem na początku, że wiązki są różne patrząc na wyposażenie i później kwiatki wychodzą, ale mam nadzieję ze się uporam z tym, bądź to z pomocą kolegów z forum, bądź też sam. Niedawno święta były, a teraz śniegiem mnie zasypało, to nie mam kiedy grzebać w aucie, ale jak tylko się ociepli to jeszcze raz przejrzę wiązkę o coś będę rzeźbił, aby do lata auto mogło być w pełni sprawne.
P.S. Postaram się zrobić opis przekładki osprzętu, a żeby na przyszłość ludzie wiedzieli z grubsza co z czym się łączy :mrgreen:
Pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
bardziej sie martwilbym ztwardniallym przewodom ktore sa w komorze silnika, a przy takiej przekladce latwo je naruszyc i zpekac, no a potem zaczynaja sie szukania peknietego przewodu co raz laczy a raz niemisiekdzwon pisze:Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów
wiec kolego pogrzebałem trochę w stertach instalek które mam i tak ZDJĘCIE 1 kostka wiązki przednich swiateł trzy przewody zaczynaja sie od skrzynki bezpieczników konczą na kostce a wychodzi z niej tylko jeden zależy od wersji moga trzy ZDJĘCIE 2 jest to sygnał z kompa miedzy innymi do klimy łączy się z czerwona którą trzymiesz w polcach ZDJĘCIE 3 zasilanie elektrycznych lusterek i szyb ZDJĘCIE 4 biała jednopinowa z bolcem tez jest od wiązki przednich świateł a zielona jednopinowa kostka z białym kablem która widac w tyle to zasilanie grzanych lusterek ZDJĘCIE 5 czerwona kostka o której juz wspomniałem to sygnały do klimy jesli sa dwa kable to klima manualna jesli cztery lub pięć to kimatronik jeden sygnał już obciąłeś i to bardzo ważny do klimy ZDJĘCIE 6 biała kostka to sygnały z głównego komputera do silnika i odwrotnie jesli znajdziesz taką druga tylko niebieską to znaczy że możesz podpiąć tempomat