Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Od czego są te kostki?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

[B4 1z] Od czego są te kostki?

Post autor: misiekdzwon » 27 kwie 2011, 09:12

Witajcie. Jestem po przekładce osprzętu z boscha na pieburga i instalacja pierburgowska, jest jakaś biedna, dlatego jak podłączyłem wszystkie kostki, to zauważyłem że nie wszystkie przewody ze starej instalacji mają połączenie z nowy w nowej instalacji. Najpierw opiszę czego mi brakuje, a później dodam fotki kostek z opisem.
Po pierwsze nie działa mi wycieraczka tylna, druga sprawa to nie działający wskaźnik temperatury na blacie, przestał mi działać zegarek elektroniczny i nie działa mi klima.
Opis kostek wraz z fotkami

Kostka nr 1
Obrazek
Jak widać wchodzi jeden przewód (nieb-czerw) z instalacji od komory silnika do 3-ech przewodów instalacji środka auta.

Kostka nr 2
Obrazek
Zagadkowa niebieska tulejkowa kostka. Wchodzą do niej dwa przewody żółto- czarne, a wychodzi jeden zielono- czarny. Do porównania dałem kostkę czerwoną, w której to przewód żółto- czarny musiałem obciąć przy starym komputerze, aby kostkę wyciągnąć i teraz ten przewód leży luzem, ale zastanawia mnie fakt, czy te przewody z kostki tulejkowej niebieskiej mają te same zadanie i można je połączyć czy muszę tej obcięty przewód (żółto- czarny) wsadzić w jakiś pin w nowym kompie?

Kostka nr 3
Obrazek
Obrazek
Dwie kostki jedno pinowe, połączone ze sobą. Wypadła mi skądś jedna kostka i nie wiem gdzie ją mam podłączyć (domyślam się tylko, że może to być przewód prądowy, ale nie chcąc niczego schajcować, nie podłączam na razie nigdzie.

Kostka nr 4
Obrazek
Kostka biała jedno pinowa z bolcem. Leży sobie i nie wskazuje nic na to, aby miała być podłączona gdzie kolwiek, ale może jednak ma być gdzieś wsadzona?

Kostka nr 5
Obrazek
Obrazek
Zagadkowa kostka czerwona. Wchodzą do niej 3 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 5 ze starej. 3 przewody nie mają połączenia, gdyż jeden jak widać łączy się z drugim (nieb- biały) Nie wiem co mam podłączyć do pozostałych- o ile coś muszę?

Kostka nr 6
Obrazek
Najciekawsza kostka. Wchodzą 4 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 6 do starej.

Proszę w miarę możliwości o podpowiedzi, co z czym mam łączyć, bądź gdzie szukać itp. Najbardziej doskwiera mi brak klimy i tem. płynu, ale wolałbym aby wszystko było połączone jak ma być. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się doprowadzić do ładu tę instalację.
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 03 maja 2011, 02:04

kolego porób jakies dobre zdjecia i wstaw trochę siedze w instalacjach audi może dojdziemy do tego

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 08:17

Kolego misiekdzwon nie jestem modem, ale dodaj dla potomnych do tematu jeszcze przekładka bosch na pierburg. Będzie łatwiej znaleźć. A i mi samemu też, bo też mnie czeka ta rzeźba :-(
Swoją drogą myślałem, że zabieg będzie trochę prostszy a tu jak widzę temat jest ciężki.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 03 maja 2011, 09:30

munior przełożył 2 lub 3 bosh na pierburg i wszystko gra...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 10:54

levis1991 Wiem, że to jest wykonalne. MUNIOR to jest spec, a ja się uczę. Przeraża mnie to całe rozbebeszanie wszystkiego, ale już się na to psychicznie nastawiłem. Myślałem, że to pójdzie tak w miarę sprawnie a tutaj kolega wsadził wiązkę, ale z podłączeniem nie ma szału. A do Parczewa i Lubartowa to mam trochę daleko :-(

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 03 maja 2011, 16:52

Więc tak,jugo007, robiłem te zdjęcia najdokładniej jak mogłem, myśląc że wystrczy pokazać kostkę i kolory przewodów. Nie wiem co mógłbym więcej pokazać? Skąd przewody wychodzą, czy jak? Proszę o podpowiedź, to wykonam odpowiednie kroki, aby zapewnić przejrzystość tematu.
kojak85, co do Twojego pytania- problemu, to powiem na razie tyle, że trzeba szukać instalacji z takim wypasem jaki się miało oryginalnie, czyli jak jest klima to musi być klima w aucie przeznaczonym na przekładkę. Ważne jest chyba, też aby była wersja avant, bądź sedan, gdyż chodzi o wycieraczkę tylną, ale nie jestem pewien. Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów. Tylko u mnie taka kupa się zrobiła, bo nie kontaktowałem na początku, że wiązki są różne patrząc na wyposażenie i później kwiatki wychodzą, ale mam nadzieję ze się uporam z tym, bądź to z pomocą kolegów z forum, bądź też sam. Niedawno święta były, a teraz śniegiem mnie zasypało, to nie mam kiedy grzebać w aucie, ale jak tylko się ociepli to jeszcze raz przejrzę wiązkę o coś będę rzeźbił, aby do lata auto mogło być w pełni sprawne.
P.S. Postaram się zrobić opis przekładki osprzętu, a żeby na przyszłość ludzie wiedzieli z grubsza co z czym się łączy :mrgreen:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 17:01

Myślałem, że wiązka silnika ma co najwyżej związek z klimą (wiadomo, że liczniki komp, przypływka, pompa).

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 03 maja 2011, 17:18

No widzisz, ja też tak myślałem, a jednak spora część przewodów ze starej instalacji nie ma odpowiedników w nowej.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 maja 2011, 11:29

misiekdzwon pisze:Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów
bardziej sie martwilbym ztwardniallym przewodom ktore sa w komorze silnika, a przy takiej przekladce latwo je naruszyc i zpekac, no a potem zaczynaja sie szukania peknietego przewodu co raz laczy a raz nie

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 04 maja 2011, 23:40

wiec kolego pogrzebałem trochę w stertach instalek które mam i tak ZDJĘCIE 1 kostka wiązki przednich swiateł trzy przewody zaczynaja sie od skrzynki bezpieczników konczą na kostce a wychodzi z niej tylko jeden zależy od wersji moga trzy ZDJĘCIE 2 jest to sygnał z kompa miedzy innymi do klimy łączy się z czerwona którą trzymiesz w polcach ZDJĘCIE 3 zasilanie elektrycznych lusterek i szyb ZDJĘCIE 4 biała jednopinowa z bolcem tez jest od wiązki przednich świateł a zielona jednopinowa kostka z białym kablem która widac w tyle to zasilanie grzanych lusterek ZDJĘCIE 5 czerwona kostka o której juz wspomniałem to sygnały do klimy jesli sa dwa kable to klima manualna jesli cztery lub pięć to kimatronik jeden sygnał już obciąłeś i to bardzo ważny do klimy ZDJĘCIE 6 biała kostka to sygnały z głównego komputera do silnika i odwrotnie jesli znajdziesz taką druga tylko niebieską to znaczy że możesz podpiąć tempomat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl