Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1z] Od czego są te kostki?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

[B4 1z] Od czego są te kostki?

Post autor: misiekdzwon » 27 kwie 2011, 09:12

Witajcie. Jestem po przekładce osprzętu z boscha na pieburga i instalacja pierburgowska, jest jakaś biedna, dlatego jak podłączyłem wszystkie kostki, to zauważyłem że nie wszystkie przewody ze starej instalacji mają połączenie z nowy w nowej instalacji. Najpierw opiszę czego mi brakuje, a później dodam fotki kostek z opisem.
Po pierwsze nie działa mi wycieraczka tylna, druga sprawa to nie działający wskaźnik temperatury na blacie, przestał mi działać zegarek elektroniczny i nie działa mi klima.
Opis kostek wraz z fotkami

Kostka nr 1
Obrazek
Jak widać wchodzi jeden przewód (nieb-czerw) z instalacji od komory silnika do 3-ech przewodów instalacji środka auta.

Kostka nr 2
Obrazek
Zagadkowa niebieska tulejkowa kostka. Wchodzą do niej dwa przewody żółto- czarne, a wychodzi jeden zielono- czarny. Do porównania dałem kostkę czerwoną, w której to przewód żółto- czarny musiałem obciąć przy starym komputerze, aby kostkę wyciągnąć i teraz ten przewód leży luzem, ale zastanawia mnie fakt, czy te przewody z kostki tulejkowej niebieskiej mają te same zadanie i można je połączyć czy muszę tej obcięty przewód (żółto- czarny) wsadzić w jakiś pin w nowym kompie?

Kostka nr 3
Obrazek
Obrazek
Dwie kostki jedno pinowe, połączone ze sobą. Wypadła mi skądś jedna kostka i nie wiem gdzie ją mam podłączyć (domyślam się tylko, że może to być przewód prądowy, ale nie chcąc niczego schajcować, nie podłączam na razie nigdzie.

Kostka nr 4
Obrazek
Kostka biała jedno pinowa z bolcem. Leży sobie i nie wskazuje nic na to, aby miała być podłączona gdzie kolwiek, ale może jednak ma być gdzieś wsadzona?

Kostka nr 5
Obrazek
Obrazek
Zagadkowa kostka czerwona. Wchodzą do niej 3 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 5 ze starej. 3 przewody nie mają połączenia, gdyż jeden jak widać łączy się z drugim (nieb- biały) Nie wiem co mam podłączyć do pozostałych- o ile coś muszę?

Kostka nr 6
Obrazek
Najciekawsza kostka. Wchodzą 4 przewody z nowej instalacji, a wychodzi 6 do starej.

Proszę w miarę możliwości o podpowiedzi, co z czym mam łączyć, bądź gdzie szukać itp. Najbardziej doskwiera mi brak klimy i tem. płynu, ale wolałbym aby wszystko było połączone jak ma być. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się doprowadzić do ładu tę instalację.
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 03 maja 2011, 02:04

kolego porób jakies dobre zdjecia i wstaw trochę siedze w instalacjach audi może dojdziemy do tego

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 08:17

Kolego misiekdzwon nie jestem modem, ale dodaj dla potomnych do tematu jeszcze przekładka bosch na pierburg. Będzie łatwiej znaleźć. A i mi samemu też, bo też mnie czeka ta rzeźba :-(
Swoją drogą myślałem, że zabieg będzie trochę prostszy a tu jak widzę temat jest ciężki.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 03 maja 2011, 09:30

munior przełożył 2 lub 3 bosh na pierburg i wszystko gra...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 10:54

levis1991 Wiem, że to jest wykonalne. MUNIOR to jest spec, a ja się uczę. Przeraża mnie to całe rozbebeszanie wszystkiego, ale już się na to psychicznie nastawiłem. Myślałem, że to pójdzie tak w miarę sprawnie a tutaj kolega wsadził wiązkę, ale z podłączeniem nie ma szału. A do Parczewa i Lubartowa to mam trochę daleko :-(

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 03 maja 2011, 16:52

Więc tak,jugo007, robiłem te zdjęcia najdokładniej jak mogłem, myśląc że wystrczy pokazać kostkę i kolory przewodów. Nie wiem co mógłbym więcej pokazać? Skąd przewody wychodzą, czy jak? Proszę o podpowiedź, to wykonam odpowiednie kroki, aby zapewnić przejrzystość tematu.
kojak85, co do Twojego pytania- problemu, to powiem na razie tyle, że trzeba szukać instalacji z takim wypasem jaki się miało oryginalnie, czyli jak jest klima to musi być klima w aucie przeznaczonym na przekładkę. Ważne jest chyba, też aby była wersja avant, bądź sedan, gdyż chodzi o wycieraczkę tylną, ale nie jestem pewien. Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów. Tylko u mnie taka kupa się zrobiła, bo nie kontaktowałem na początku, że wiązki są różne patrząc na wyposażenie i później kwiatki wychodzą, ale mam nadzieję ze się uporam z tym, bądź to z pomocą kolegów z forum, bądź też sam. Niedawno święta były, a teraz śniegiem mnie zasypało, to nie mam kiedy grzebać w aucie, ale jak tylko się ociepli to jeszcze raz przejrzę wiązkę o coś będę rzeźbił, aby do lata auto mogło być w pełni sprawne.
P.S. Postaram się zrobić opis przekładki osprzętu, a żeby na przyszłość ludzie wiedzieli z grubsza co z czym się łączy :mrgreen:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 17:01

Myślałem, że wiązka silnika ma co najwyżej związek z klimą (wiadomo, że liczniki komp, przypływka, pompa).

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 03 maja 2011, 17:18

No widzisz, ja też tak myślałem, a jednak spora część przewodów ze starej instalacji nie ma odpowiedników w nowej.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 maja 2011, 11:29

misiekdzwon pisze:Ogólnie przekładka sam w sobie, to jest okej i jedynie problemy są z przeciskaniem przewodów
bardziej sie martwilbym ztwardniallym przewodom ktore sa w komorze silnika, a przy takiej przekladce latwo je naruszyc i zpekac, no a potem zaczynaja sie szukania peknietego przewodu co raz laczy a raz nie

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 04 maja 2011, 23:40

wiec kolego pogrzebałem trochę w stertach instalek które mam i tak ZDJĘCIE 1 kostka wiązki przednich swiateł trzy przewody zaczynaja sie od skrzynki bezpieczników konczą na kostce a wychodzi z niej tylko jeden zależy od wersji moga trzy ZDJĘCIE 2 jest to sygnał z kompa miedzy innymi do klimy łączy się z czerwona którą trzymiesz w polcach ZDJĘCIE 3 zasilanie elektrycznych lusterek i szyb ZDJĘCIE 4 biała jednopinowa z bolcem tez jest od wiązki przednich świateł a zielona jednopinowa kostka z białym kablem która widac w tyle to zasilanie grzanych lusterek ZDJĘCIE 5 czerwona kostka o której juz wspomniałem to sygnały do klimy jesli sa dwa kable to klima manualna jesli cztery lub pięć to kimatronik jeden sygnał już obciąłeś i to bardzo ważny do klimy ZDJĘCIE 6 biała kostka to sygnały z głównego komputera do silnika i odwrotnie jesli znajdziesz taką druga tylko niebieską to znaczy że możesz podpiąć tempomat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl