Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 15:51

Nie polewasz sobie przypadkiem olejem na koło i/lub hamulce? Ten pomysł chyba nie jest najlepszy. Chyba, że tam jakoś go wyprowadziłeś dalej i nie puszcza olejowych bąków tam gdzie nie powinien.

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 03 maja 2011, 16:15

kojak85, holercia nie wiem o jakim ty oleju mowisz tam prócz oparów to nic nie ma prawa leciec pozatym wąż mam czysty jak by tamtendy miałby olej wywalac to po pierwsze oznaka że silnika już nie ma a pozatym nie zdazyłbyś dolewać bo wszytko by wywalilo więc ten komentarz nie jest na miejscu z tym oblewaniem olejem chamulców itp :)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 maja 2011, 17:04

Nie piszę o oleju sączącym się litrami. Ale w takich oparach może go troszkę być - zwłaszcza jak silnik ma spory przebieg. Chodziło mi tylko o to, byś sobie nie smarował tarcz hamulcowych tą mazią, która może się stamtąd wydobywać. Co prawda, może trochę przesadziłem.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 maja 2011, 17:57

CEZARY81, szczególnie w dieslach się olej tam czasami pokazuje... Więc nie za dobrze umiejscowiłeś ten wylot, zwłaszcza, że będzie śmierdzieć pasażerowi...

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 03 maja 2011, 18:14

Niki20, jeszce raz powiem nie ma żadnego oleju ani smrodu spalin z tej rury czuć tylko i widać delikatny biały dymek i czuje chemie jak by jakiś gaz czy coś, jezdze juz tak od 4 czy 5 dni trase 2 razy ełk - białystok ,nawiew zimny wlonczony i zero zapachu jakis spalin i sladów oleju.dziś robiłem zdjecia więc po samym wężu widac że nie ma tam oleju jak zacznie wypluwać olej to wtedy trzeba zając się silnikiem i nastawić słoik na olej puki co nic się nie dzieje i moim zdaniem jest wszystko ok jeśli chodzi o wolną odmę.silnik ktory ma przedmuchy nie kwalifikuje sie do wolnej odmy bo wiecej wywali tego oleju niż spali go w trakcie tych przypisanych 10tys km na ktorym robi sie na jednym oleju i nie trezba sie patrzec ile oleju wypierddziela przez odme tylko naprawiac silnik takie moje skromne zdanie na temat silników zygajacych olejem przez odmę/ <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 04 maja 2011, 12:02

A więc wolna odma zagościła i u mnie w aucie ;-) Nie zakładałem żadnych filterków tylko prosto pod auto waż poprowadziłem... zrobiłem trasę 160 km i co stwierdzam , że przede wszystkim temperatura w dolocie spadła ( potwierdzone VAG iem ) mniej dymi - co przy moim sofcie było bardzo istotne oraz jak sprawdzałem pociskając na autostradzie na Katowice mniej puchnie...od 140-180 idzie o wiele lepiej co zdenerwowało kilku kierowców nowszych aut. Nie ma plam oleju pod autem, zapach może delikatny jest jak sie stanie obok auta w tym miejscu wyprowadzenia wężyka...
Moim zdaniem puki co swoje zadanie spełniła... <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 04 maja 2011, 15:46

icemerc pisze:A więc wolna odma zagościła i u mnie w aucie ;-) Nie zakładałem żadnych filterków tylko prosto pod auto waż poprowadziłem... zrobiłem trasę 160 km i co stwierdzam , że przede wszystkim temperatura w dolocie spadła ( potwierdzone VAG iem ) mniej dymi - co przy moim sofcie było bardzo istotne oraz jak sprawdzałem pociskając na autostradzie na Katowice mniej puchnie...od 140-180 idzie o wiele lepiej co zdenerwowało kilku kierowców nowszych aut. Nie ma plam oleju pod autem, zapach może delikatny jest jak sie stanie obok auta w tym miejscu wyprowadzenia wężyka...
Moim zdaniem puki co swoje zadanie spełniła... <ok>
i masz najlepiej zrobione :) <piwo>

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 05 maja 2011, 18:07

Witam!!!

Panowie dzisiaj zrobiłem sobie wolną odmę, gdyż stara była popękana i w nie najlepszym stanie. Po tym zabiegu zauważyłem że autko puszcza trochę dymka szczególnie przy gwałtownym dodaniu gazu, a wcześniej było czyściutko . Puściłem ok 80 cm przewodu pod samochód bez jakiegokolwiek filtra , oczywiście dolot zaślepiony. Auto jakieś 2 tys. km po remoncie głowicy wraz z planowaniem, to o co tu chodzi?? silnik 1.8 PM na gazowni

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 maja 2011, 07:46

Pavell, jakiego koloru dym się pokazuje :?:

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 07 maja 2011, 13:52

Niki20 pisze:Pavell, jakiego koloru dym się pokazuje :?:
biały

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 08 maja 2011, 22:19

Ja też poprawiłem odme. Wywaliłem filterek i normalnie dałem wąż pod auto. I zrobiłem trase 200 km jest okej :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 maja 2011, 07:41

Pavell, a nie było niskiej temperatury na zewnątrz :?: Jeżeli była to to normalne że para będzie lecieć ;-)

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 09 maja 2011, 15:37

ja w moim ABK juz dawno jezdze bez odmy jest po prostu poprowadzona pod auto a dziura w gumie zaslepiona i nawet moge powiedziec ze silnik lepiej chodzi przepustnica sie nie syfi olejem i innym brudem. nie wiem jak to w zetorze ale mi sie wydaje ze to mu nie zaszkodzi a nawet pomoze bo do turbiny i interculera nie bedzie sie dostawal czarny syf.
Jakbym mial silnik 1z to bym dal odme pod auto i wyczyscil itercola i tak byj jezdzil :mrgreen:

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 09 maja 2011, 22:24

Zrobilem tez u siebie :mrgreen: Silnik zdecydowanie lepiej pracuje, czuc po wcisnieciu gazu, ze plynniej wkreca sie na obroty, rowniej pracuje(co w przypadku wtrysku mechanicznego jest cudem), koni nie przybylo. Rurke wpuscilem w jedna z dziur ktora znajduje sie w blotniku, leci z niej tylko smierdzaca para jak jest zimno lub powietrze jak jest cieplo, oleju nie widac wiec jest okej, ogolnie polecam :-)

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 22 maja 2011, 22:28

wczoraj dokładnie przyglądnąłem się mojej odmie i stwierdziłem że jest tam niezły syf w prawdzie nie było tam śladów oleju i mam kilka pytań zanim zabiorę się za czyszczenie
1 jeśli niema oleju robić wolna odme czy nie
może zamontować coś takiego http://allegro.pl/odwadniacz-odolejacz- ... 41407.html
w kolejności wyjście domy- odolejacz- wejście do dolotu
2 jak bezpiecznie wyczyścić przepływke pierburga
3 czy do wymontowania intercoolera jest konieczne zdemontowanie zderzaka
4 czy zamiennik węza powietrznego nr 028 145 838 (ostatni gumowy łącznik przed kolektorem ssącym) może być nieco zagięty ( zmniejszona jest przez to powierzchnia przekroju tego węza o ok 1/3)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl