Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 kwie 2011, 17:33

MichalR81, oil catch tanki sobie daruj, puść odmę pod samochód a dziurę w dolocie zatkaj korkiem, jak się przejedziesz to poczujesz różnicę ;-) poza tym jak piszesz to 1Z a nie Z1 ;-)

skoti, zastosowałeś dwa korki, jednym zatkałeś dziurę w dolocie a drugim (wykonanym z butelki) szczelnie zatkałeś odmę i powstałe w komorze korbowej ciśnienie w końcu musiało jakoś wyjść więc rozsadziło uszczelki, teraz zasuwaj biegiem do sklepu po nowe uszczelki i sprawdź czy nie masz zdeformowanej pokrywy zaworów <ok>

cały czas powtarzam żeby nie bawić się w żadne filterki czy oil catch tanki tylko puścić wąż gdzieś pod samochód pamiętając żeby nie zrobić tzw. syfonu <ok>

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 24 kwie 2011, 17:39

oil catch tank to tylko po to zeby olejem nie zanieczyszczac srodowiska?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 kwie 2011, 20:33

UKI_XX pisze:skoti, zastosowałeś dwa korki, jednym zatkałeś dziurę w dolocie a drugim (wykonanym z butelki) szczelnie zatkałeś odmę i powstałe w komorze korbowej ciśnienie w końcu musiało jakoś wyjść więc rozsadziło uszczelki, teraz zasuwaj biegiem do sklepu po nowe uszczelki i sprawdź czy nie masz zdeformowanej pokrywy zaworów <ok>
Jutro/pojutrze zrzucę pokrywę zaworów i zerknę co tam się stało, tak to jest jak się nie doczyta :-/

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 24 kwie 2011, 20:42

od niedawna zrobiłem u siebie wolną odme, z tego co zauważyłem to silnik pracuje bardziej miękko i turbina ciszej się kręci.

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 24 kwie 2011, 21:39

Po swietach dzialam u siebie narazie bez oil catch tanka, jak juz bedzie to opisze jakie wrazenia ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 kwie 2011, 22:55

Ja na wolnej odmie jeżdżę już ponad rok. Początkowo miałem bawić się w CTO ale nie za bardzo było to gdzie upchnąć. Dlatego mam dość długi wąż który idzie pod spód auta - czyli typowo wolna odma. Zero smrodu, zero dymków, zero wycieków oleju z węża z tym że u mnie silnik jest zdrowy. Jeśli ktoś będzie miał silnik już trochę przyjechany, to znaczy będą przedmuchy itp to nie ma co się dziwić że z odmy będzie leciał olej, dym itp. Ale z drugiej strony silnik zamiast spalin z odmy będzie miał świeże powietrze. Coś za coś.

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 26 kwie 2011, 21:28

zrobione :mrgreen: o ile na zimnym silniku nie ma zbytniej roznicy, poza tym ze obroty troszke spadly to juz na cieplym nie czuc tego przymulenia co wszesniej, ogolnie jestem zadowolony :mrgreen: z tego rozwiazania.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 kwie 2011, 12:32

Labiel, A gdzie dokładnie puściłeś wąż ? bardziej z przodu uata? np okolice wachaczy czy bardziej na tył auta? Sam nie wiem gdzie w końcu puścić ten wąż... jedni ciągną pod auto okolice wachaczy, inny czytałem w zderzak gdzie kratki są, jeszcze inni w okolice błotnika...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 kwie 2011, 13:22

U mnie jest trochę inaczej, bo mam A4. Wąż idzie pod nogi kierowcy. Mam tam takie metalowe blachy które osłaniają tuleje wózka. Tam właśnie włożyłem końcówkę węża i jest gites. Nic nie wisi pod spodem, nie ma prawa nic się zahaczyć bo osłania go blacha.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 27 kwie 2011, 20:19

icemerc pisze:Labiel, A gdzie dokładnie puściłeś wąż ? bardziej z przodu uata? np okolice wachaczy czy bardziej na tył auta? Sam nie wiem gdzie w końcu puścić ten wąż... jedni ciągną pod auto okolice wachaczy, inny czytałem w zderzak gdzie kratki są, jeszcze inni w okolice błotnika...
kiepskiej baletnicy to nawet majtki w kroku przeszkadzaja :P marudzisz jak baba :P

wiem ze ma to znaczenie gdzie ten waz poleci ale czy to az taki duzy problem zeby poprobowac?! ja przed momentem uwolniłem odme i waz puscilem "bardziej w strone tyłu auta" jeszcze nie testowalem ale wydaje mi sie ze bedzie ok... jedynego babola jakiego odwaliłem to 2 kolana 90* miedz, (takie byly pod reka) :D zobaczymy jak to bedzie sie sprawowalo

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 27 kwie 2011, 21:30

Panowie motacie się z tym tematem.Od trzech lat mam wolną odmę i wszystko jest ok i w dolocie sucho.
Wąż ,który wychodzi z zaworu na pokrywie należy przedłużyć ,włożyć do butelki po płynie "Listerin"(luźno),wejście węża owinąć szmatą ,żeby opary w niej się gromadziły,a butelkę wcisnąć pomiędzy obudowę filtra powietrza a obudowę lampy(pasuje tam idealnie),raz na jakiś czas wylać to co się tam nazbiera i po problemie.

Nie pisać o druciarstwie ,bo i tak tego nie widać ,tylko szybko płukać zęby i rezać. <ok>

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 29 kwie 2011, 10:21

Panowie a co ta wolna odma daje bo i ja se dzis zrobiłem a czym teraz lopatki od turba będą się czysciły i smarowały?zobiłem to w sposób nastepujacy bo moim zdaniem te butelki itp to lipa.zdejmujesz z saperatora wąż wkladasz korek zaciskasz opaską na srubokret aby nie plastykową bo wciagnie korka do środka hehe.potem ten przewod z korkiem od wina polapałem do przewodów od turba tych grubych na plastykowe opaski bo to nie wycinalem bo kiedys jak bede sprzedawał spowrotem zrobie jak fabryka każe.i teraz na seperatorze od odmy jest plastykowy kruciec nakladasz wąż i poprowadziłem go ładnie do otworu w prawym blotniku tam chyba sa 2 otwory wyglada jak by fabryka tam nakazała wsadzic szlałch wsadziłem tam gdyż nie ma potrzeby wpierdzielac zadnych kat tankow czy jak to sie nazywa do silnika ktory jest w good kondycji bo prócz pary i dziwnego zapachu tak jakby jakas chemia to wiecej nic z niej sie nie wydobywa chyba że co poniektorzy mają silniki klekoty że zygaja olejem przed odme to wtedy trezba lapac do butelki .przepraszam za błedy szybko pisze i dlatego.
dzis zrobie traske do elku zobacze czy jakas roznica jest jak narazie czuje jak by elastyczniej silnik pracował i ciszej ale to chyba tylko złudzenie pozatym w wiosne on zawsze pracował że musze okno otworzyc aby usłyszec klekocik

jak zdobede dzis aparat zrobie zdjecie jak najszybciej i najlepiej uwolnić orkę(odmę)

Pozdrawiam CEZARY

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2011, 10:35

CEZARY81 pisze:a czym teraz lopatki od turba będą się czysciły i smarowały?
Hehe. Nigdy nie słyszałem aby odma odpowiedzialna była za smarowanie i czyszczenie łopatek turbiny :mrgreen: Po za tym tak czy siak olej tam będzie bo nie ma turbiny która nie dawałaby chociaż małej mgły olejowej. Każde turbo puszcza trochę oleju.

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 29 kwie 2011, 11:23

Labiel, i włąsnie mnie taka odpowiedz satysfakcjonuje. <ok> <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 29 kwie 2011, 12:02

CEZARY81, czekamy na fotki bo jestem ciekaw gdzie ty ten wąż puściłeś po prawej stronie... i jakiej średnicy waż na ten plastikowy separator pasuje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl