Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 24 lut 2010, 21:36

Niki20 pisze:FranoF1, to tak jest u mnie... Prawda??
Nie, Catch tank zawsze musi być jak najwyżej, zaleca się nawet wyżej niż wylot z dekla(info z sr.pl)
Niki20 pisze:Tego nie zrozumiałem...
Normalnie, masz puszczony jeden szlauch do TIP`a z turbo, gdzie teraz zaślepiłeś.

Jeżeli, miał byś catch tank, to wypuszczasz ze zbiornika(najwyższy punkt oczywiście), ponownie szlauch do TIP`a. Wtedy jest minimalne ale to już na prawdę minimalne ryzyko, że dostanie się tam kiedyś olej.

Wszystko to działa na takiej zasadzie, jakby Oryginalna Odma miała w sobie zbiornik :-)

Przeglądałeś fotki? Na nich właśnie widać, brak odmy. Catch i TIP do dziś suchy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 lut 2010, 21:50

FranoF1 pisze:Przeglądałeś fotki? Na nich właśnie widać, brak odmy. Catch i TIP do dziś suchy.
Tak oglądałem je ze wszystkich stron... Rozumiem, że tak jak mam teraz zrobione to nie spełnia do końca swojego zadania??

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 24 lut 2010, 22:01

Poniekąd tak, ale przy odpowietrzania zawsze jest jakieś ciśnienie, które teraz już nie trafia do TIP`a, nic strasznego.

Możesz zostawić albo też poprawić, to już od Ciebie zależy ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 mar 2010, 13:14

FranoF1 pisze:Możesz zostawić albo też poprawić, to już od Ciebie zależy ;-)
Myślę, że mocy powyżej 200PS nie będzie tak że powinno to starczyć na to co będzie. ;-)
Dzięki Franek. <ok>

[ Dodano: 2010-03-03, 19:44 ]
No i pierwsze obserwacje już są. :mrgreen: Z plusów to leciałem wczoraj licznikowe 160 na 4tym biegu przy około 4300obr/min. Nie wiem czy ma to jakiś związek z wolną odmą ale wcześniej w górnym zakresie obrotów auto było bardziej toporne... Co do minusów to takich nie zauważyłem. :mrgreen: No może poza specyficznym zapachem który wydobywa się spod podwozia po ostrzejszej jeździe. <ok>
Dzięki wszystkim za pomoc i porady. <piwo>

Rgg32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Olecko/Suwałki

Post autor: Rgg32 » 25 mar 2011, 00:40

Myśle ze temat dobrze opisany.:).Mam wstawiony opornik,włączam go jak trzeba i wtedy troche dymi więc zrobie wolną odme i zobaczymy czy zmniejszy sie dymek za autem :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 mar 2011, 08:07

Rgg32, na wielką różnicę bym nie liczył bo to głównie w celu czystości w kolektorze się robi ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 mar 2011, 11:51

FranoF1 pisze:Niki20 z tego co widzę, to nadal masz odme, nie na tej zasadzie działa catch tank.
trochę mylisz pojęcia, wolna odma to odma odłączona od dolotu i puszczona w powietrze, a to co masz zrobione to tylko oil cath tank umieszczony przed wejściem odmy w dolot

jeżeli ktoś robi wolną odmę z oil cath tankiem to puszka wcale nie musi być najwyżej, jednak musi być tak wykonana, że jak się nazbiera w niej dużo syfu to nie może ulec zatkaniu, z resztą oil cath tank w przypadku wolnej odmy nie ma praktycznego znaczenia i służy jedynie do tego, aby na podłogę w garażu nie spadła kropla oleju <ok>

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 21 kwie 2011, 10:24

Witam
Lepiej zaślepić dolot po odmie czy nie? Nie wiem czy jak będzie zaślepiony to czy mniej powietrza nie będzie...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 kwie 2011, 10:42

zrobione <ok> Obrazek Obrazek

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 kwie 2011, 10:43

grzesiu88 pisze:Witam
Lepiej zaślepić dolot po odmie czy nie? Nie wiem czy jak będzie zaślepiony to czy mniej powietrza nie będzie...
no jak to nie? chcesz żeby tam się dostawał piasek ,syf,kurz itd? :-/

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2011, 19:18

To se zrobiłem wolną odmę. Teraz żałuję :-( kopci jak porąbany, stanąłem na 5 min pod barem a koleś mówi ,że mam plamę pod autem. zarzygany cały silnik :!: :!: :!: :!: kapie z pod pokrywy zaworów na wtryski i gdzieś koło turbo :cry: to ,żem se kór...a narobił kłopotów
ps.nie puściłem węża pod auto tylko w butelkę

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 23 kwie 2011, 07:31

Witam!!

troszkę odgrzeje kotleta, bo też mam walniętą odmę i chce ją przerobic i tu moje pytanko gdzie pod auto najlepie puscic ten przewod zeby nie przeszkadzał?? i czy to ma byc koniecznie przwod olejowy czy moze byc tez wodny? Pzdr. i z góry dzięki

[ Dodano: 2011-04-23, 07:32 ]
a i jeszcze jedno czy dolot do filtra od odmy można zaślepic np. korkiem z wina??

nonameplum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: nonameplum » 23 kwie 2011, 09:45

Skoti, a nie zmontowałeś zbyt szczelnie butelkę z wężem od odmy? Mogło tworzyć się zbyt duże ciśnienie i skoro nie było ujścia po stronie odmy to wywaliło innymi drogami.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 kwie 2011, 10:13

nonameplum pisze:Skoti, a nie zmontowałeś zbyt szczelnie butelkę z wężem od odmy? Mogło tworzyć się zbyt duże ciśnienie i skoro nie było ujścia po stronie odmy to wywaliło innymi drogami.
I tu chyba masz rację , bo poskręcałem wszystko na opaski :-/

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 23 kwie 2011, 11:36

Witam też sie zastanawiam nad wolną odmą ale z obiegiem zamkniętym spowrotem w dolot przez catch tank.Przynajmniej nic nie kapie i nie ma zapachu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl