Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 23 kwie 2011, 12:05

a co tutaj ma kapać;p tak dużej ilości chyba smrodu to nie wytwarza, przewód podprowadzony w strone miski olejowej i wsio

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 kwie 2011, 12:51

skoti pisze:To se zrobiłem wolną odmę. Teraz żałuję :-( kopci jak porąbany, stanąłem na 5 min pod barem a koleś mówi ,że mam plamę pod autem. zarzygany cały silnik :!: :!: :!: :!: kapie z pod pokrywy zaworów na wtryski i gdzieś koło turbo :cry: to ,żem se kór...a narobił kłopotów
ps.nie puściłem węża pod auto tylko w butelkę
jak zatkałeś odmę to się nie dziw, po to jest odma żeby odpowietrzyć skrzynię korbową silnika a jak zatkałeś to się ciesz że silnika nie rozerwało (chociaż mogłeś rozwalić uszczelniacze i uszczelki)
joandaw pisze:Witam też sie zastanawiam nad wolną odmą ale z obiegiem zamkniętym spowrotem w dolot przez catch tank.Przynajmniej nic nie kapie i nie ma zapachu ;-)
a to już nie będzie "wolna odma" tylko tzw. oil catch tank <ok>

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 23 kwie 2011, 13:01

Ja odłączyłem wąż który idzie od dolotu do odmy. Na odmie założyłem filterek i zatkałem dziure od dolotu i czuje lekką różnice. Teraz jeszcze chce kupić sportową wkładke filtra powietrza no i zobaczymy czy osiągi się poprawią.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 kwie 2011, 14:11

grzesiu88 pisze:Witam
Lepiej zaślepić dolot po odmie czy nie? Nie wiem czy jak będzie zaślepiony to czy mniej powietrza nie będzie...
musisz zaślepić bo turbo będzie ciągnęło lewe powietrze i auto będzie słabo jechać...

skoti pewnie odpowietrzenia nie dałeś z tego zbiorniczka :-P Ja to mam zrobione już pewnie z półtora roku i jest extra :->

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 23 kwie 2011, 17:12

Tutaj jest ładnie opisane ;-)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424
i jeszcze to
http://www.google.pl/images?hl=pl&q=oil ... 80&bih=830
jak dla mnie konkretne rozwiązania

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 kwie 2011, 18:06

ładnie opisane i wykonane ale bez sensu jest dawać zbrojony wąż olejowy, którego cena też nie jest mała, uszczelnienie silikonem to też zbędne wydawanie pieniędzy

no ale jak ktoś chce ładnie i ma sporo zbędnej gotówki to czemu nie <ok>

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 23 kwie 2011, 23:39

koledzy a jak to sie wszystko ma do silnka ABK. czy zasada jest taka sama jak w Z1?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 kwie 2011, 00:03

zrób to się przekonasz <ok>

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 24 kwie 2011, 08:50

Zrobie :-) tylko chodzi mi o to czy wszystkie zalozenia zeby to zrobic sa takie same jak w Z1 czy cos musze zmienic specjalnie pod moje ABK.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 kwie 2011, 09:08

Ja już zrobiłem i się przekonałem. Przed zrobieniem tego z silnika nic nie kapało, teraz leje się jak ze świni :-x :-( :-?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 kwie 2011, 09:48

skoti, skąd Ci olej cieknie :?: Napisz czy nie zrobiłeś odprowadzenia oparów z pojemnika...

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 24 kwie 2011, 09:56

tam we wczesniejszych postach kolega ma zrobione w ABK. pewniemu to dziala. Chce tylko wiedziec czy nie rozni sie to od tego co robia koledzy w Z1

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 kwie 2011, 12:31

Niki20 pisze:skoti, skąd Ci olej cieknie :?: Napisz czy nie zrobiłeś odprowadzenia oparów z pojemnika...
Zrobiłem wąż nie pod auto tylko wcisnąłem go w butelkę szczelnie i ścisnąłem opaską. Z tego co widzę to leci spod pokrywy zaworów (strona wtrysków i świec) i gdzieś koło turbo :oops:

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 kwie 2011, 14:41

skoti, trzeba było wystrugać drewniany korek i zabić go w skrzynie korbową w miejscu przewodu od odmy. Efekt miałbyś ten sam, ale węża by Ci zostało.
Nie dałeś możliwości odpowietrzenia się silnikowi i dlatego rozwaliło uszczelnienie.
Widzę, że nie zrozumiałeś idei wolnej odmy ani też oil catch tank. Zrobiłeś miksa nie myśląc jak to ma działać. A działać nie miało prawa.

MichalR81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:34

Post autor: MichalR81 » 24 kwie 2011, 14:51

dokladnie jak kolega pisze, zaslepiles calkowicie odme wiec nic dziwnego ze tak sie to skonczylo, poczytaj dokladnie jak to ma wygladac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl