[b4 1.9 1Z] Wolna odma?
MichalR81, oil catch tanki sobie daruj, puść odmę pod samochód a dziurę w dolocie zatkaj korkiem, jak się przejedziesz to poczujesz różnicę poza tym jak piszesz to 1Z a nie Z1
skoti, zastosowałeś dwa korki, jednym zatkałeś dziurę w dolocie a drugim (wykonanym z butelki) szczelnie zatkałeś odmę i powstałe w komorze korbowej ciśnienie w końcu musiało jakoś wyjść więc rozsadziło uszczelki, teraz zasuwaj biegiem do sklepu po nowe uszczelki i sprawdź czy nie masz zdeformowanej pokrywy zaworów <ok>
cały czas powtarzam żeby nie bawić się w żadne filterki czy oil catch tanki tylko puścić wąż gdzieś pod samochód pamiętając żeby nie zrobić tzw. syfonu <ok>
skoti, zastosowałeś dwa korki, jednym zatkałeś dziurę w dolocie a drugim (wykonanym z butelki) szczelnie zatkałeś odmę i powstałe w komorze korbowej ciśnienie w końcu musiało jakoś wyjść więc rozsadziło uszczelki, teraz zasuwaj biegiem do sklepu po nowe uszczelki i sprawdź czy nie masz zdeformowanej pokrywy zaworów <ok>
cały czas powtarzam żeby nie bawić się w żadne filterki czy oil catch tanki tylko puścić wąż gdzieś pod samochód pamiętając żeby nie zrobić tzw. syfonu <ok>
Jutro/pojutrze zrzucę pokrywę zaworów i zerknę co tam się stało, tak to jest jak się nie doczytaUKI_XX pisze:skoti, zastosowałeś dwa korki, jednym zatkałeś dziurę w dolocie a drugim (wykonanym z butelki) szczelnie zatkałeś odmę i powstałe w komorze korbowej ciśnienie w końcu musiało jakoś wyjść więc rozsadziło uszczelki, teraz zasuwaj biegiem do sklepu po nowe uszczelki i sprawdź czy nie masz zdeformowanej pokrywy zaworów <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja na wolnej odmie jeżdżę już ponad rok. Początkowo miałem bawić się w CTO ale nie za bardzo było to gdzie upchnąć. Dlatego mam dość długi wąż który idzie pod spód auta - czyli typowo wolna odma. Zero smrodu, zero dymków, zero wycieków oleju z węża z tym że u mnie silnik jest zdrowy. Jeśli ktoś będzie miał silnik już trochę przyjechany, to znaczy będą przedmuchy itp to nie ma co się dziwić że z odmy będzie leciał olej, dym itp. Ale z drugiej strony silnik zamiast spalin z odmy będzie miał świeże powietrze. Coś za coś.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kiepskiej baletnicy to nawet majtki w kroku przeszkadzaja marudzisz jak babaicemerc pisze:Labiel, A gdzie dokładnie puściłeś wąż ? bardziej z przodu uata? np okolice wachaczy czy bardziej na tył auta? Sam nie wiem gdzie w końcu puścić ten wąż... jedni ciągną pod auto okolice wachaczy, inny czytałem w zderzak gdzie kratki są, jeszcze inni w okolice błotnika...
wiem ze ma to znaczenie gdzie ten waz poleci ale czy to az taki duzy problem zeby poprobowac?! ja przed momentem uwolniłem odme i waz puscilem "bardziej w strone tyłu auta" jeszcze nie testowalem ale wydaje mi sie ze bedzie ok... jedynego babola jakiego odwaliłem to 2 kolana 90* miedz, (takie byly pod reka) zobaczymy jak to bedzie sie sprawowalo
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Panowie motacie się z tym tematem.Od trzech lat mam wolną odmę i wszystko jest ok i w dolocie sucho.
Wąż ,który wychodzi z zaworu na pokrywie należy przedłużyć ,włożyć do butelki po płynie "Listerin"(luźno),wejście węża owinąć szmatą ,żeby opary w niej się gromadziły,a butelkę wcisnąć pomiędzy obudowę filtra powietrza a obudowę lampy(pasuje tam idealnie),raz na jakiś czas wylać to co się tam nazbiera i po problemie.
Nie pisać o druciarstwie ,bo i tak tego nie widać ,tylko szybko płukać zęby i rezać. <ok>
Wąż ,który wychodzi z zaworu na pokrywie należy przedłużyć ,włożyć do butelki po płynie "Listerin"(luźno),wejście węża owinąć szmatą ,żeby opary w niej się gromadziły,a butelkę wcisnąć pomiędzy obudowę filtra powietrza a obudowę lampy(pasuje tam idealnie),raz na jakiś czas wylać to co się tam nazbiera i po problemie.
Nie pisać o druciarstwie ,bo i tak tego nie widać ,tylko szybko płukać zęby i rezać. <ok>
Panowie a co ta wolna odma daje bo i ja se dzis zrobiłem a czym teraz lopatki od turba będą się czysciły i smarowały?zobiłem to w sposób nastepujacy bo moim zdaniem te butelki itp to lipa.zdejmujesz z saperatora wąż wkladasz korek zaciskasz opaską na srubokret aby nie plastykową bo wciagnie korka do środka hehe.potem ten przewod z korkiem od wina polapałem do przewodów od turba tych grubych na plastykowe opaski bo to nie wycinalem bo kiedys jak bede sprzedawał spowrotem zrobie jak fabryka każe.i teraz na seperatorze od odmy jest plastykowy kruciec nakladasz wąż i poprowadziłem go ładnie do otworu w prawym blotniku tam chyba sa 2 otwory wyglada jak by fabryka tam nakazała wsadzic szlałch wsadziłem tam gdyż nie ma potrzeby wpierdzielac zadnych kat tankow czy jak to sie nazywa do silnika ktory jest w good kondycji bo prócz pary i dziwnego zapachu tak jakby jakas chemia to wiecej nic z niej sie nie wydobywa chyba że co poniektorzy mają silniki klekoty że zygaja olejem przed odme to wtedy trezba lapac do butelki .przepraszam za błedy szybko pisze i dlatego.
dzis zrobie traske do elku zobacze czy jakas roznica jest jak narazie czuje jak by elastyczniej silnik pracował i ciszej ale to chyba tylko złudzenie pozatym w wiosne on zawsze pracował że musze okno otworzyc aby usłyszec klekocik
jak zdobede dzis aparat zrobie zdjecie jak najszybciej i najlepiej uwolnić orkę(odmę)
Pozdrawiam CEZARY
dzis zrobie traske do elku zobacze czy jakas roznica jest jak narazie czuje jak by elastyczniej silnik pracował i ciszej ale to chyba tylko złudzenie pozatym w wiosne on zawsze pracował że musze okno otworzyc aby usłyszec klekocik
jak zdobede dzis aparat zrobie zdjecie jak najszybciej i najlepiej uwolnić orkę(odmę)
Pozdrawiam CEZARY
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe. Nigdy nie słyszałem aby odma odpowiedzialna była za smarowanie i czyszczenie łopatek turbiny :mrgreen: Po za tym tak czy siak olej tam będzie bo nie ma turbiny która nie dawałaby chociaż małej mgły olejowej. Każde turbo puszcza trochę oleju.CEZARY81 pisze:a czym teraz lopatki od turba będą się czysciły i smarowały?