Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

80 B3 1.8E] problem z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

80 B3 1.8E] problem z obrotami

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 16:10

Witam wszystkich, mam taki problem, tego typu, że odpala normalnie, bez problemu, i np gdy jade, pierwszy bieg, drugi, i tam 3, 4 ... i dam na luz to spada np do 400 obrotów i już akumulator się zaświeci czasem na chwile i albo się podniesie blisko 1000 albo lekko poniżej to oke, albo zgaśnie, ale tak jest czasem, bo zawsze spada do 1000 obr/min. Ale jest tak tylko, jak dam na luz gdy jadę, albo np się zatrzymuję, co jest odpowiedzialne za to aby obroty zawsze gdy jadę i daję na luz, zatrzymywały się na 1000, lub 900 obr/min a nie spadały tak nisko albo czasem aż tak nisko że gaśnie. Proszę o podpowiedzieć co to może być, silnik to 1.8E oznaczenie DZ, moc 112KM. Dziękuję wszystkim ;-)

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 04 maja 2011, 16:22

Silniczek krokowy sprawdzałeś ?

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 16:58

Nie, ale myślałem o nim, a gdzie on dokładnie się znajduje?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 17:43

Tu nie ma krokowca, dawką steruje przepływomierz klapkowy.

Sprawdź czy nie masz nieszczelności na wężach gumowych, wyreguluj obroty śrubką na koloktorze dolotowym.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 17:51

Ale obrotów nie ma co regulować, bo hm jak pisałem wyżej, one przeważnie są wporządku około 1000 obr/min, tylko gdy wcisne pedał gazu do 2 tys, nawet ponad albo mniej, to puszcze i nie spadnie do 1000 tylko czasem niżej, i chwile potem do 1000 obr/min albo az tak nisko ze czerwona kontrolka akumulatora i zgaśnie albo prawie zgaśnie. Jesteś pewny że silnika krokowego nie ma to Audi?, a nieszczelności hm wszystko jest dobrze skręcone i podociskane, a obroty wiem, że można tam regulować, ale nawet po regulacji jest jak w/w opisane dolegliwości

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 17:57

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=105

no sam zobacz, ta klapka odpowiada za obroty. W tych silnikach czesto są takie falowania obrotów, cieżko jest to ustawić bo mało kto to ogarnia.

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 04 maja 2011, 18:19

A to przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops: ten silnik pomylił mi się z ABK.
Mamber a tak na marginesie, masz lpg ?

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 18:42

Nie, lpg nie mam, szkoda mi silnika ...
właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=94

niby rozruch zimnego silnika, i odpaliłem, i daje gazu itd, przejechałem się, i obroty jak spadają do 900, 1000 to się trzymają, a hmm nic nie zrobiłem, tam tylko styki przeczyściłem, nic pozatym, i jeszcze tam inne czujniki tam powyciągałem i odziwo trzyma obroty, nie wiem czy to szczęście chwilowe, ale zawsze gdy tak dałem gazu 2 tys, 3 tys, itd i puściłem to spadał prawie do 400 albo nizej i gasł albo sie podnosił do tego mniej wiecej 1000 obr/min i trzymał a teraz odrazu spada do 1000 i trzyma nizej nie leci

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 18:46

Mamber pisze:właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz zimny silnik to podaje dodatkową dawke paliwa przy odpalaniu jak jest zepsuty to leje paliwo cały czas i wtedy może Ci zalewać auto. Żeby zobaczyć czy działa na zimnym silniku wykręć go i niech ktoś odpali Ci auto powinna polecieć z niego mgiełka.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 18:52

GerB3 pisze:
Mamber pisze:właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz zimny silnik to podaje dodatkową dawke paliwa przy odpalaniu jak jest zepsuty to leje paliwo cały czas i wtedy może Ci zalewać auto. Żeby zobaczyć czy działa na zimnym silniku wykręć go i niech ktoś odpali Ci auto powinna polecieć z niego mgiełka.



tzn auta mi nie zalewa, ale fakt faktem, nie mam tego syczenia, bo kiedyś miałem, pisałem nawet temat o tym, bo jak jest zimny to musze krecic itd chwile, i pozniej gazu chwila i trzyma obroty, ale musi byc naprawde zimno, a kiedys pamietam było takie syczenie i raz na zapłon drugi raz, i przekreciłem i palił na dotyk i trzymał obroty, i wiem ze paliwa bylo podawane na wtrysk, i to chyba to to robi, myslałem ze to przekaznik pod maska, bo jak taki jeden od pompy rozebralem i stykne palcami to slysze to syczenie, ale jak jest na zaplonie to juz nie, i nie wiem czy przekaznik czy ten czujnik co linka w/w pokazałem, ale obroty juz trzyma, nie wiem co było przyczyna, nie wiem czy to na chwile czy dłuzej

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 19:06

Mamber pisze:ale obroty juz trzyma
To najważniejsze.

http://www.k-jet.org/articles/informati ... in-detail/

Tu masz wszystko o tym wtrysku niestety po angielsku, dla mnie ten silnik DZ to najlepszy silnik w audi 80, ojciec miał taki i potrafił dużo auto zawstydzić na światłach. Dobrze ze nie masz gazu bo wtedy ten wtrysk przestaje praktycznie działac i auto musi na samym gazie chodzić.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 20:11

chyba się jednak nie naprawiło, bo coś trzyma obroty ale spada do 800, nawet poniżej, i już trzyma, a wcześniej odrazu na 1000, było głupie szczęście, gdzieś jest przyczyna, ale gdzie nie wiem ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl