Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B3 1.8E] problem z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

80 B3 1.8E] problem z obrotami

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 16:10

Witam wszystkich, mam taki problem, tego typu, że odpala normalnie, bez problemu, i np gdy jade, pierwszy bieg, drugi, i tam 3, 4 ... i dam na luz to spada np do 400 obrotów i już akumulator się zaświeci czasem na chwile i albo się podniesie blisko 1000 albo lekko poniżej to oke, albo zgaśnie, ale tak jest czasem, bo zawsze spada do 1000 obr/min. Ale jest tak tylko, jak dam na luz gdy jadę, albo np się zatrzymuję, co jest odpowiedzialne za to aby obroty zawsze gdy jadę i daję na luz, zatrzymywały się na 1000, lub 900 obr/min a nie spadały tak nisko albo czasem aż tak nisko że gaśnie. Proszę o podpowiedzieć co to może być, silnik to 1.8E oznaczenie DZ, moc 112KM. Dziękuję wszystkim ;-)

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 04 maja 2011, 16:22

Silniczek krokowy sprawdzałeś ?

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 16:58

Nie, ale myślałem o nim, a gdzie on dokładnie się znajduje?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 17:43

Tu nie ma krokowca, dawką steruje przepływomierz klapkowy.

Sprawdź czy nie masz nieszczelności na wężach gumowych, wyreguluj obroty śrubką na koloktorze dolotowym.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 17:51

Ale obrotów nie ma co regulować, bo hm jak pisałem wyżej, one przeważnie są wporządku około 1000 obr/min, tylko gdy wcisne pedał gazu do 2 tys, nawet ponad albo mniej, to puszcze i nie spadnie do 1000 tylko czasem niżej, i chwile potem do 1000 obr/min albo az tak nisko ze czerwona kontrolka akumulatora i zgaśnie albo prawie zgaśnie. Jesteś pewny że silnika krokowego nie ma to Audi?, a nieszczelności hm wszystko jest dobrze skręcone i podociskane, a obroty wiem, że można tam regulować, ale nawet po regulacji jest jak w/w opisane dolegliwości

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 17:57

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=105

no sam zobacz, ta klapka odpowiada za obroty. W tych silnikach czesto są takie falowania obrotów, cieżko jest to ustawić bo mało kto to ogarnia.

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 04 maja 2011, 18:19

A to przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops: ten silnik pomylił mi się z ABK.
Mamber a tak na marginesie, masz lpg ?

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 18:42

Nie, lpg nie mam, szkoda mi silnika ...
właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=94

niby rozruch zimnego silnika, i odpaliłem, i daje gazu itd, przejechałem się, i obroty jak spadają do 900, 1000 to się trzymają, a hmm nic nie zrobiłem, tam tylko styki przeczyściłem, nic pozatym, i jeszcze tam inne czujniki tam powyciągałem i odziwo trzyma obroty, nie wiem czy to szczęście chwilowe, ale zawsze gdy tak dałem gazu 2 tys, 3 tys, itd i puściłem to spadał prawie do 400 albo nizej i gasł albo sie podnosił do tego mniej wiecej 1000 obr/min i trzymał a teraz odrazu spada do 1000 i trzyma nizej nie leci

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 18:46

Mamber pisze:właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz zimny silnik to podaje dodatkową dawke paliwa przy odpalaniu jak jest zepsuty to leje paliwo cały czas i wtedy może Ci zalewać auto. Żeby zobaczyć czy działa na zimnym silniku wykręć go i niech ktoś odpali Ci auto powinna polecieć z niego mgiełka.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 18:52

GerB3 pisze:
Mamber pisze:właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz zimny silnik to podaje dodatkową dawke paliwa przy odpalaniu jak jest zepsuty to leje paliwo cały czas i wtedy może Ci zalewać auto. Żeby zobaczyć czy działa na zimnym silniku wykręć go i niech ktoś odpali Ci auto powinna polecieć z niego mgiełka.



tzn auta mi nie zalewa, ale fakt faktem, nie mam tego syczenia, bo kiedyś miałem, pisałem nawet temat o tym, bo jak jest zimny to musze krecic itd chwile, i pozniej gazu chwila i trzyma obroty, ale musi byc naprawde zimno, a kiedys pamietam było takie syczenie i raz na zapłon drugi raz, i przekreciłem i palił na dotyk i trzymał obroty, i wiem ze paliwa bylo podawane na wtrysk, i to chyba to to robi, myslałem ze to przekaznik pod maska, bo jak taki jeden od pompy rozebralem i stykne palcami to slysze to syczenie, ale jak jest na zaplonie to juz nie, i nie wiem czy przekaznik czy ten czujnik co linka w/w pokazałem, ale obroty juz trzyma, nie wiem co było przyczyna, nie wiem czy to na chwile czy dłuzej

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 19:06

Mamber pisze:ale obroty juz trzyma
To najważniejsze.

http://www.k-jet.org/articles/informati ... in-detail/

Tu masz wszystko o tym wtrysku niestety po angielsku, dla mnie ten silnik DZ to najlepszy silnik w audi 80, ojciec miał taki i potrafił dużo auto zawstydzić na światłach. Dobrze ze nie masz gazu bo wtedy ten wtrysk przestaje praktycznie działac i auto musi na samym gazie chodzić.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 04 maja 2011, 20:11

chyba się jednak nie naprawiło, bo coś trzyma obroty ale spada do 800, nawet poniżej, i już trzyma, a wcześniej odrazu na 1000, było głupie szczęście, gdzieś jest przyczyna, ale gdzie nie wiem ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl