Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9TDI 1Z]Prośba o pomoc w modzeniu 1,9TDi 1Z-lista gratów

ODPOWIEDZ
Wojciu0308
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:40
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Wojciu0308 » 19 maja 2011, 10:55

silnik jest ok bo auto bylo przprowadzone w95r czyli rok po wypuszczeniu na rynek. A w pl mialo jednego wlasciciela(mojego wujka) wiec wiem w jakim stanie jest moto i raczej warto jest podlubac

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 maja 2011, 11:02

Wojciu0308 pisze:co masz na mysli mowiac pompa 11stka? Co tam trzeba przerabiac? Cooler tak jak mowilem mam juz z iveco i jak juz modzic to modzic. Jak narazie celuje w minimum 130km
Większy tłoczek w pompie wtryskowej. O samym powietrzy diesel nie jedzie, trzeba paliwkiem podlać :mrgreen:
No i jak minimum 130KM to musisz pompę modzić, soft dostrajać pod pompę itp. Czasem lepiej cofnąć się i przejść na pompę na linkę jak w starych klekotach. Ale to jest tylko moje zdanie, z którym nie trzeba się zgadzać <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 maja 2011, 15:36

Aro pisze:zależy na jakim komputerze masz tego 1Z (który rok auta?). A co do "aresnału" to masz wybór np. z :

- Turbosprężarka od AFN lub mocniejsza od AWX/AVF (oznaczenia silników 1.9 TDI) ze zmiennymi geometriami łopatek. [od 600 do 800zł]
- wtryski "216" [ok. 1.000 zł - zależy gdzie kupisz]
- FMIC [ok. 600zł]
- Soft do kompa [zależnie od tego jak bardzo "ekstremalny" ale 300zł+]
- Lepszy kolektor wraz z całym wydechem [trzeba popytać..]

to tak z mojej wiedzy. Tak czy inaczej w kompie musisz pozmieniać, czegokolwiek z tej listy byś nie założył to trzeba to zgrać z kompem ,że tak sie wyraże. w AAZ sprawa jest prostsza, ale tu 1Z niestety.
coś Ty mu nawymyślał :?: z jakiego AFN/AWX turbo i po co :?: potem będzie płakał że kierownice stoją, itp. do tego trzeba zmieniać ECU i cały układ sterowania turbiną więc nigdy nie zakładajcie VNT :!: takie turbo ma tylko jedną zaletę jaką jest szybsze wstawanie, reszta to same wady

na seryjnym T15 wyciągnie spokojnie moc rzędu 130KM, a jak zmieni IC to i trochę więcej

1000zł za wtryski :?: to chyba u pompiarza po regeneracji bo używki w dobrym stanie da radę wyrwać za ok 400zł

Wojciu0308
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:40
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Wojciu0308 » 19 maja 2011, 17:42

to zostawić seryjne turbo? kurde w sumie to 130 to takie minimum jak juz coś modzic to bardziej bym to chcial pogonic. Może bardziej pod 150KM. Rozgladalem sie juz troche i na bank wpadnie IC z Iveco (bo mam taki na stanie) wtryski tez na bank bede zmieniac. 1000zł to raczej cos troche za duzo mysle ze do 500-600zł kupi sie coś dobrego. No i raczej w pompie zmienie ten tłoczek bo tez mam jakies pozostalosci po jakis innych audikach i nie tylko. Na bank bede robic przelotowy wydech. Teraz moje pytanie czy turbo seryjne wytrzyma to wszystko? Czy raczej zmieniac. Jak zmieniac to na jakie? AWX ma moj znajomy do popchnięcia więc w sumie turbawe tez bym mial

nonameplum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: nonameplum » 19 maja 2011, 18:24

Turbo bym nie zmieniał. Seryjne wytrzyma do 1,5 bara. Jak dorobisz przelotowy wydech, FMIC, dobry chip do tego, kompa możesz zmienić na 16 bit. Wtryski 216 kupisz za 400-500 zł. Ten tysiąc to chyba za nówki co kolega podał.
Po tym 140km parę powinno być.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 maja 2011, 18:37

Wojciu0308 pisze:No i raczej w pompie zmienie ten tłoczek bo tez mam jakies pozostalosci po jakis innych audikach i nie tylko
Bardziej tłoczka szukać w tym "nie tylko". Z innych audi nie dopasujesz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2011, 20:33

trepek pisze:Bardziej tłoczka szukać w tym "nie tylko". Z innych audi nie dopasujesz.
Zgadza się ,pompy 11mm to rodzynki i są rzadko spotykane ,były np. w passatach b5 AHH ,w audicach ich nie uświadczysz ;-)

Wojciu0308
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:40
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Wojciu0308 » 19 maja 2011, 20:39

dobra chlopaki wielkie dzięki za pomoc :-> juz wiem od czego ruszyć. suszara narazie zostaje ale moze w przyszlości ja zmienie ;-) narazie ruszam te duperelki ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 maja 2011, 20:56

MUNIOR pisze:
trepek pisze:Bardziej tłoczka szukać w tym "nie tylko". Z innych audi nie dopasujesz.
Zgadza się ,pompy 11mm to rodzynki i są rzadko spotykane ,były np. w passatach b5 AHH ,w audicach ich nie uświadczysz ;-)
Ja tam 12'stki widuję na allegro, które by podpasiły, a Ty mi piszesz, że 11 są trudno spotykane :mrgreen:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 maja 2011, 22:08

Wojciu0308 pisze:Jak zmieniac to na jakie? AWX ma moj znajomy do popchnięcia więc w sumie turbawe tez bym mial
coś Ty się tak tej zmiennej geometrii uczepił, masz za dużo kasy i czasu czy co :?: bez zmiany kompa, zaworu N75, dołożenia wężyków z podciśnieniem i przerabianiem kolektora wydechowego i paru innych rzeczy to takie turbo nie podejdzie albo będzie kulało

jak już chcesz wymieniać turbinę to poluj na T3, ogromne i co najważniejsze sterowane nadciśnieniem, chociaż pewnie też będzie sporo zabawy żeby to upchać

Wojciu0308
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:40
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Wojciu0308 » 20 maja 2011, 06:53

Turbo zostaje. Poprostu sie pytam jakie by pasowalo gdyby to padlo albo nie wytrzymalo

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 21 maja 2011, 14:59

Turbo zostaw, wtryski min 216 lub 230, FMIC, kat out, jak chcesz przekroczyć 130km to pompa 11mm.
komp 16 bit - ale tu są zdania podzielone.

Najpierw zadbaj o to zeby silnik byl w dobrym stanie - kompresja, uszczelniacze, szklanki. Zrób wolną odmę, zaślep EGR i wyczyść kolektor dolotowy :)

Wojciu0308
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:40
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Wojciu0308 » 21 maja 2011, 18:59

Ross pisze:Turbo zostaw, wtryski min 216 lub 230, FMIC, kat out, jak chcesz przekroczyć 130km to pompa 11mm.
komp 16 bit - ale tu są zdania podzielone.

Najpierw zadbaj o to zeby silnik byl w dobrym stanie - kompresja, uszczelniacze, szklanki. Zrób wolną odmę, zaślep EGR i wyczyść kolektor dolotowy :)
to co napisałes jest już zrobione oprócz zaślepienia. Co to wgl jest?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 maja 2011, 19:44

tu masz wszystko o zaślepieniu EGR <ok> https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 maja 2011, 20:12

A przed zaślepieniem wyczyść sobie dokładnie kolektor dolotowy to poczujesz różnicę od razu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl