karolas123 pisze:Próg jest w hondach, w sudi najczesciej w dolnej czesci jest przefrezowany pasek z tajemniczymi numerkami. I nie słuzy to uzytkownikowi ani mechanikowi, bo tak jak mowisz jest to zabronione, a słuzy to fabrykantom którzy jesli w na dolnej płaszczyzdnie pojawia sie jakis defekt to zbieraja odpowiedna warstwę, jesli głowica nie wyda, idzie na wyrzucenie. To samo ma sie z ustaleniem stopnia kompresji i kolizyjności. Nie wiem czy akurat wszystkie głowice maja takie oznaczenia widoczne dla uzytkownika, ale widziałem w hondzie kazdej harakterystyczny próg, a audi przefrezowania z numerami, i spotykałem sie z tym w volvo wiec wiem ze napewno jest. Wyjątkiem moga być glowice w silnikach w ukladach V bo tam nie można zbierać zbyt duzo z jednej tylko głowicy.
Być może. Ale z tego co piszesz wynika że szlif głowicy jest przeznaczony jedynie dla fabryki. Fabryka to robi aby odpowiednie dostosować głowicę. Nie zmienia to faktu iż według teorii całkowicie zabrania się szlifu głowicy. ASO raczej na pewno nie dałby głowicy do szlifu jeśli była by krzywa - kazali by płacić za nową (co nie znaczy że w mechanice stosowanej nie robi się tego i nic się nie dzieje). To samo tyczy się panewek. ASO też pewnie kazało by zakładać nowe bo takie mają wytyczne.