[80 B4 1Z] Olej w układzie chłodzenia
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
[80 B4 1Z] Olej w układzie chłodzenia
Tak jak w temacie od kilku miesięcy walcze z olejem w układzie chłodzenia.
próbowałem wszystkiego oprócz regeneracji głowicy i wymiany uszczelki pod nią.
samochód nie stracił mocy a oleju nie ubywa w sposób znaczny. Licze na jakieś rady.
POzdrawiam
próbowałem wszystkiego oprócz regeneracji głowicy i wymiany uszczelki pod nią.
samochód nie stracił mocy a oleju nie ubywa w sposób znaczny. Licze na jakieś rady.
POzdrawiam
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
u mnie też widać drobinki oleju w płynie chłodzącym (a głowica była wymieniana niedawno na nową i się nie polepszyło) ale sadzę że to pozostałości po zaolejonym układzie wody po wcześniejszym właścicielu (olej poszedł mu do wody i wymienił głowice na jakąś używkę bez wymiany uszczelki i sprzedał auto)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
NIe do końca u siebie wymieniłem uszczelkę pod głowicą a olej nadal pozostał w układzie chłodzenia. Za tes stan rzeczy odpowiedzialna była chłodnica oleju (aluminiowy element ) gdzie olej jest chłodzony poprzez płyn z układu chłodzenia. wystarczy ze ow chłodnica będzie miała dziurkę i mamy mix w postaci oleju i płynu. Polecam sprawdzic jeszcze to cena nowej chłodnicy w ASO ok 250 zł
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
To może być tak jak już wszyscy Ci napisali. Albo uszczelka- najbardziej prawdopodobne, albo głowica pęknięta miedzy kanałem olejowym, a wodnym no i najgorsze- blok silnika Wariant ostatni można odrzucić- to rzadkość -no chyba, że masz rzeczywiście takie antyszczęście. Szczelność głowicy można sprawdzić, kosztuje to około 150zł i zależy od warsztatu. Możliwe jest, że poprzedni właściciel auta miał już podobną sytuację i niedokładnie wypłukał olej z układu chłodzącego. Gęsty olej bardzo trudno jest wypłukać całkowicie gdyż zostaje w zakamarkach układu i z czasem wychodzi na wierzch w zbiorniczku wyrównawczym. Może to być pozostałość po przeszłości. Jeżeli oleju nie ma zbyt wiele to nie powód do paniki. Gorzej jak woda zacznie przenikać do układu smarowania. Na to musisz zwrócić szczególną uwagę. Można rówież próbować na ciepłym silniku dokręcić głowicę kluczem dynamometrycznym zwiększając nieco moment dokręcania śrub. Ogólnie w niedługim czasie wszystko się wyjaśni ponieważ idzie zima a skoki temperatur rozszczelnią ten przeciek na bank. O ile to oczywiście przeciek.