Post
autor: pajak100 » 04 wrz 2007, 10:57
To może być tak jak już wszyscy Ci napisali. Albo uszczelka- najbardziej prawdopodobne, albo głowica pęknięta miedzy kanałem olejowym, a wodnym no i najgorsze- blok silnika Wariant ostatni można odrzucić- to rzadkość -no chyba, że masz rzeczywiście takie antyszczęście. Szczelność głowicy można sprawdzić, kosztuje to około 150zł i zależy od warsztatu. Możliwe jest, że poprzedni właściciel auta miał już podobną sytuację i niedokładnie wypłukał olej z układu chłodzącego. Gęsty olej bardzo trudno jest wypłukać całkowicie gdyż zostaje w zakamarkach układu i z czasem wychodzi na wierzch w zbiorniczku wyrównawczym. Może to być pozostałość po przeszłości. Jeżeli oleju nie ma zbyt wiele to nie powód do paniki. Gorzej jak woda zacznie przenikać do układu smarowania. Na to musisz zwrócić szczególną uwagę. Można rówież próbować na ciepłym silniku dokręcić głowicę kluczem dynamometrycznym zwiększając nieco moment dokręcania śrub. Ogólnie w niedługim czasie wszystko się wyjaśni ponieważ idzie zima a skoki temperatur rozszczelnią ten przeciek na bank. O ile to oczywiście przeciek.