Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Olej w układzie chłodzenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[80 B4 1Z] Olej w układzie chłodzenia

Post autor: krzysiek_kw15 » 31 sie 2007, 01:19

Tak jak w temacie od kilku miesięcy walcze z olejem w układzie chłodzenia.
próbowałem wszystkiego oprócz regeneracji głowicy i wymiany uszczelki pod nią.
samochód nie stracił mocy a oleju nie ubywa w sposób znaczny. Licze na jakieś rady.
POzdrawiam ;-)

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 31 sie 2007, 08:05

wg mnie to bedzie glowica, chyba tylko w glowicy i w bloku plyn i olej sa blisko siebie.

wymien uszczelke i niezapomnij wyplanowac glowicy.

pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 31 sie 2007, 10:14

mi też wydaje sie że będzie to uszczelka pod głowicą... więc chyba nic innego cie nie czeka jak wymiana uszczelki... oczywiście również planowanie głowicy... pozdrawiam!

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 31 sie 2007, 13:21

u mnie też widać drobinki oleju w płynie chłodzącym (a głowica była wymieniana niedawno na nową i się nie polepszyło) ale sadzę że to pozostałości po zaolejonym układzie wody po wcześniejszym właścicielu (olej poszedł mu do wody i wymienił głowice na jakąś używkę bez wymiany uszczelki i sprzedał auto)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2007, 13:51

W takich wypadkach gdy w układzie chłodzenia pojawia sie olej to nie ma innej rady jak wymiana uszczelki (w najlepszym wypadku) i nie ma co kombinować bo to i tak na marne. Jeśli uszczelka już puszcza to raczje jej sie już nie poprawi a wręcz odwrotnie. Może być juz tylko gorzej.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 31 sie 2007, 18:30

NIe do końca u siebie wymieniłem uszczelkę pod głowicą a olej nadal pozostał w układzie chłodzenia. Za tes stan rzeczy odpowiedzialna była chłodnica oleju (aluminiowy element ) gdzie olej jest chłodzony poprzez płyn z układu chłodzenia. wystarczy ze ow chłodnica będzie miała dziurkę i mamy mix w postaci oleju i płynu. Polecam sprawdzic jeszcze to cena nowej chłodnicy w ASO ok 250 zł

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2007, 21:37

Ale jak ktoś takiej chłodnicy nie ma to juz inna sprawa. U mnie też chłodnica oleju jest ale chłodzona powietrzem, nie jestem pewien czy tak samo jest w 1Z.

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 02 wrz 2007, 20:33

albo glowica albo chlodnica oleju ktora jest przy filtrze oleju

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 03 wrz 2007, 19:39

Chłodnica oleju to nie jest bo ta została sprawdzona a co do planowania głowicy i wymiany uszczelki to prosze o polecenie jakiegoś fachowca w okolicach Włocławka

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 03 wrz 2007, 21:36

Nie chciałbym Cię straszyć,ale u mnie było podobnie-głowica po regeneracji,uszczelka kolejna-wyszło na to,że był pęknięty blok.Mocy też nie tracił i po trochu pokazywał się olej w płynie.
Mam nadzieję,że to tylko uszczelka-powodzenia. ;-)

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 04 wrz 2007, 10:57

To może być tak jak już wszyscy Ci napisali. Albo uszczelka- najbardziej prawdopodobne, albo głowica pęknięta miedzy kanałem olejowym, a wodnym no i najgorsze- blok silnika Wariant ostatni można odrzucić- to rzadkość -no chyba, że masz rzeczywiście takie antyszczęście. Szczelność głowicy można sprawdzić, kosztuje to około 150zł i zależy od warsztatu. Możliwe jest, że poprzedni właściciel auta miał już podobną sytuację i niedokładnie wypłukał olej z układu chłodzącego. Gęsty olej bardzo trudno jest wypłukać całkowicie gdyż zostaje w zakamarkach układu i z czasem wychodzi na wierzch w zbiorniczku wyrównawczym. Może to być pozostałość po przeszłości. Jeżeli oleju nie ma zbyt wiele to nie powód do paniki. Gorzej jak woda zacznie przenikać do układu smarowania. Na to musisz zwrócić szczególną uwagę. Można rówież próbować na ciepłym silniku dokręcić głowicę kluczem dynamometrycznym zwiększając nieco moment dokręcania śrub. Ogólnie w niedługim czasie wszystko się wyjaśni ponieważ idzie zima a skoki temperatur rozszczelnią ten przeciek na bank. O ile to oczywiście przeciek.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 04 wrz 2007, 16:08

Jeśli nie ubywa oleju,to mogą być szczątki starego oleju.U mnie niestety oleju przybywało w płynie,a olej z silnika ubywał i to ostro.Ja w dobrym zakładzie za sprawdzenie głowicy na szczelność zapłaciłem 50zł+10zł za odkręcenie kolektora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga