Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wolno wkręca się na obroty, szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 27 maja 2011, 13:32

Vathaz pisze:nie słyszałem żeby było konieczne ściąganie wtedy krokowca co za tym idzie nie słyszałem też żeby blos oznaczał że jest to tylko I gen gazu.
tak własnie jest blos oznacza ze cała elektronika z II gen jest niepotrzebna a i krokowiec tez bo reguluje sie dawke na blosie tak czy inaczej u mnie juz nic nie jest podłaczone z II gen wiec jest to I i sonde podłączyłem oryginalnie i działa tylko na benie
ale narobilismy OT dzieki kolegoVathaz,

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 maja 2011, 13:41

Na PB i na LPG zachowuje się tak samo i ma takiego samego muła. Wszystko jest ok póki nie przeciągnę go na jakimkolwiek biegu powyżej ok. 3500 rpm. Wtedy głupieje, blokuje wtryskiwacze (na PB również), knoci mu się mieszanka czy coś i dostaje muła.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 maja 2011, 13:57

romeo pisze:
Vathaz pisze:nie słyszałem żeby było konieczne ściąganie wtedy krokowca co za tym idzie nie słyszałem też żeby blos oznaczał że jest to tylko I gen gazu.
tak własnie jest blos oznacza ze cała elektronika z II gen jest niepotrzebna a i krokowiec tez bo reguluje sie dawke na blosie tak czy inaczej u mnie juz nic nie jest podłaczone z II gen wiec jest to I i sonde podłączyłem oryginalnie i działa tylko na benie
ale narobilismy OT dzieki kolegoVathaz,
Jest tak jak pisze romeo, ściąga się wszystko z węża łączącego parownik z blosem i reguluje się na blosie.

Była wersja BLOSA z elektronicznym sterowaniem, na obudowie blosa zamiast śrubki był krokowiec podobny jak ten na "wężu" i on przesuwał chyba ten slit w blosie. Podłączony był do normalnego sterownika II generacji i nim się wtedy go regulowało. Ale popularny jest ten w pełni mechaniczny bo ponoć ten z krokowce nie był już tak dobry.
romeo pisze: i teraz pytanie: mam blosa i nową sonde boscha, czy teraz zostawic tak jak jest zeby emulator emulował sonde czy wrócic do fabrycznego podłączenia i odciąc te dwa kabelki i podłączyc ori zielony przewód sygnałowy do sondy
czy moze to nie ma znaczenia przy blosie bo to w sumie juz I gen
Vathaz pisze: Koledzy z forum poradzili żeby podpiąć zielony równolegle i do sondy i do fioletowego emulatora, a szary (ten który podstawia wartość sondy) albo zostawić luzem albo zmasować.
Rozumiem że zielony to przewód sondy.
Warto zostawić podpięte tak jak mówi instrukcja bingo albo tak jak pisze Vathaz wtedy przez soft od LPG będzie podgląd na pracę sondy co może pomóc przy ustawianiu blosa.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 27 maja 2011, 23:25

zielony to ten idący od sondy do ecu :) aldi mam pytanie czy to normalne że sonda podpięta przez bingo m (tak jak schemat mówi) podaje i na pb i na lpg stałą wartość 0,45V? Wiem że sondę mam martwą na pewno ale mimo to podaje stałą wartość 0,29V do sterownika lpg. Wiem bo podpiąłem bezpośrednio pod ecu i na viakenie sprawdziłem.
Nie powinno być tak, że jak pracuje na PB to sterownik lpg powinien przełączać sygnał oryginalnie z sondy a ewentualnie jak jest na lpg emulować go na te 0,45V? Jak to jest? Bo jak na razie wygląda to tak jakby nieznaczne było by to czy sonda działa czy nie bo bingo i tak by przerobiło sygnał po swojemu i na pb i na lpg.

Francis powtarzam się ale wyłącz gaz, włącz tylko pb na razie, jeśli rozrząd ok to ustaw jeszcze raz zapłon byle lampą strobo na (WAŻNE!) zablokowanym ECU jak tak nie zrobisz nie mamy o czym gadać. Schemat ustawiania jest na forum TYLKO tak ustawia się zapłon w abk. Nie możesz dopuszczać czegoś takiego jak "może lekko jest za wczesny zapłon" albo "ustawiłem tak jak wszystkie na pewno jest ok". ABK ustawia się tylko i wyłącznie lampą strobo na zablokowanym ecu i ma być perfekt bo inaczej będzie du*a blada za przeproszeniem.
Upieram się zapłonu bo twierdzisz że kicha jest na przyspieszeniu i twierdzisz że masz wszystko szczelne, przepływka sprawna, krokowiec czysty z kopułką, palcem, świecami, kablami, - to na początku mam nadzieje sprawdziłeś. Halotron też uważasz że albo chodzi albo nie mimo, że masa ludzi pisała że miała problem z nim i auto jakoś paliło.. także kończą się możliwości. Potem zostaje tylko ewentualna awaria zasilania ecu (też nie wiele do sprawdzenia przekaźnik 30 ewentualnie wpiąć się woltomierzem w zasilanie ecu jak buja po wymianie przekaźnika to instalacje przejrzeć czy gdzieś przewodów na zasilaniu poukręcanych nie ma i stabilizator napięcia w alternatorze może klęka albo szczotki za bardzo wytarte) no chyba że awaria samego ECU. Więcej pomysłów nie mam. Byle nie sprawdzaj czytając od końca mojego posta bo tylko roboty sobie narabiasz.

Tak czy inaczej pisałem już kilka razy o ustawieniu zapłonu za pomocą lampy strobo i ani razu nie potwierdziłeś że tak zrobiłeś. A lpg podłączaj dopiero jak pb ustawisz bo będziesz się bez końca bawić a potem przynajmniej jak gaz nie będzie działał to tylko winna będzie sama instalacja bądź jej ustawienie a nie samo auto. :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 maja 2011, 00:04

Vathaz pisze:czy to normalne że sonda podpięta przez bingo m (tak jak schemat mówi) podaje i na pb i na lpg stałą wartość 0,45V? Wiem że sondę mam martwą na pewno ale mimo to podaje stałą wartość 0,29V do sterownika lpg. Wiem bo podpiąłem bezpośrednio pod ecu i na viakenie sprawdziłem.
Nie powinno być tak, że jak pracuje na PB to sterownik lpg powinien przełączać sygnał oryginalnie z sondy a ewentualnie jak jest na lpg emulować go na te 0,45V? Jak to jest? Bo jak na razie wygląda to tak jakby nieznaczne było by to czy sonda działa czy nie bo bingo i tak by przerobiło sygnał po swojemu i na pb i na lpg.
Może bingo "psuje" sygnał z sondy, odłącz całkiem go od sondy i połącz kable żeby było tak jak z fabryki. I wtedy popatrz na vagu co pokaże sonda.

Wiesz jaką emulację sondy lambda masz ustawioną w Bingo?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 maja 2011, 00:21

Primo nie może być winna instalacja gazowa bo na PB też głupieje. Po drugie nie chcę by ktokolwiek odniósł wrażenie, że chcę z kimś walczyć na poglądy. Po trzecie zapłon strobo... kosmologia. To znaczy że mam wydać parę stów na lampę z regulacja kąta JEDNORAZOWO żeby zrobić zapłon??? Dobrze ustawiony zapłon w Katowicach w silniku ABK to tak jakby ktoś miał dostać nową Audi 80 z tym właśnie silnikiem. Ludzie kochani, co wyście się tak uparli na ten zapłon jak go nikt w zasranych Katowicach nie umie zrobić. Poza paroma członkami klubu w całej Polsce. POWTARZAM CAŁEJ POLSCE. Zapłonu w tym silniku nie tknę bo jak go zamontowałem to chodził jak burza. Miałem kiedyś fiata 125p i ustawianie zapłonu nie wygląda tak samo.


Dygresja mała. Jak przykręciłem na fedrze (sprężynie) przepływomierz na maksa to słyszałem syczenie z tego małego okrągłego na pokrywie zaworów. Odolejacz to jest chyba. tak ogólnie to cały układ powietrzny wygląda na ok. Zostają kable z sondy. K...a tyle czasu tej mendzie poświęciłem. 2 razy silnik i 2 razy głowicę zmieniałem. Głowicę to z zamkniętymi oczami wymienię każdą śrubkę jaką trzeba odkręcić jestem w stanie wymienić. Nie chwaląc się. Chwilowo zbroję się w cierpliwość.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 28 maja 2011, 07:42

Vathaz, ma racje bez pewnosci ze zapłon jest ustawiony wg procedury sie nie obejdzie,jezeli masz kreske 6st w okienku to zwykla lampa za 60zeta wystarczy procedura jest na forum to nie jest wcale trudne ;-) jak uda ci sie zablokowac sterownik to dalej juz z górki <ok>
jezeli dolot szczelny sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrządu potem ustaw zapłon bez tego ani rusz

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 28 maja 2011, 19:51

aldi sprawdzę to w wolnej chwili pod gaz też interfejs muszę zakupić

romeo dzięki za wsparcie :)

francis nikt cię nie chce wpędzać w koszty a nie gadaj że parę osób w całej polsce potrafi to ogarnąć bo mieszkam w ot małej mieścinie obok radomia (20 tys mieszkańców) i znam u siebie co najmniej 3 warsztaty co na lampę zapłon normalnie ustawiają nie robiąc z tego nie wiadomo jak wielkiej operacji. Jak się upierasz sam robić to jak pisze kolega romeo lampa kosztuje grosze. Tak czy inaczej od tego trzeba zacząć. Co do odolejacza z niczego w pobliżu odmy i dolotu nie powinno nic syczeć. A sondę możesz całkowicie odpiąć wywalić a auto i tak nie będzie reagowac jak tobie będzie jechać bez cyrkow przy 2-3 tys obrotów. Twoje akcje to powtarzam wina albo lewego powietrza albo zaplonu(ew układu zapłonowego) w najgorszym wypadku awarii zasilania ecu bądź samego ecu. Sonda nie ma az takiego wplywu na prace silnika. przez nia co najwyzej spalanie rosnie

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 maja 2011, 09:24

Francis1982, Skoro tak dobrze radzisz sobie z mechaniką to nie powinno sprawić Ci żadnego problemu ustawienie zapłonu w silniku ABK, i nie musisz kupować lampy z regulacją wyprzedzenia kąta zapłonu wystarczy zwykła lampa stroboskopowa a kąt 6 stopni zaznaczony jest kreską na kole zamachowym.Procedura opisywana była kilka :-D razy na forum z wersjami nawet dla opornych, zdjęcia itd.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 maja 2011, 12:56

Na razie czekam na przypływ kasy. Z pilniejszych rzeczy czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, bo ta się już poci. Na szczęście mam na podmiankę drugą głowicę świeżutko po remoncie tylko szklanki muszę do niej kupić nowe. Szklanki nie wiem ile będą kosztować. Do tego uszczelki, płyn, olej (wypadałoby zmienić bo jak kupiłem silnik jeszcze tego nie robiłem), filtr, OC, opony (piłuję zimówki też już nieźle przechodzone) bo na tych slikach tylko dowód mogę stracić. To by było tyle na razie. Całe uroki motoryzacji.
Ja tylko zazdroszczę beztroskim ludziom, którzy nie umieją nawet trzymać klucza. Jeżdżą, nie patrzą na żadne kontrolki, nie wiedzą gdzie bagnet i ciągle jeżdżą swoimi wehikułami uśmiechnięci bo samochód nie sprawia im żadnych problemów.... Sory za posta nie na temat.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2011, 20:32

Witam!
Panowie pozwólcie, że o coś zapytam, mam dylemat z sondą nie wiem czy ją wymieniać czy nie! Pstanowiłem kolejny raz sprawdzić ją miernikiem cyfrowym ku mojemu ździwieniu okazało się że nie pracuje prawidłowo napięcie stałe 0,77V! Podłączyłem kompa(VWTool) okazało się że sonda jednak pracuje w zakresie od 0,1...0,77V.
Pytanie czy w.w program pokazuję dobrze czy też miernik pokazuje dobrze, komu ma teraz ufać?
Dodam jeszcze że zauwarzyłem ostatnio iż silnik jak jest zimny jest bardziej żwawy niż jak się zagrzeje!
Pozdro <ok>

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 06 cze 2011, 20:50

Miernik siłą rzeczy wskazuję ci prawdopodobnie maksymalne wychylenie sinusoidy prądu przemiennego. Jak na vwtool wykres sondy tworzy ci "tatry" :D to jest z nią wszystko ok. Sprawdź jakie ma wartości przy 90 stopniach. Mieszanka stechiometryczna na PB oscyluje na sondzie w okolicach 0,75V jeśli sprawdzałeś na gorącym silniku i na PB i oscylowała w pobliżu 0,77V to jest z nią wszystko ok. (mieszanka normalna) Silnik jak jest zimny z zasady ma bogatsza mieszankę dlatego też lepiej się zbiera jednakże po nagrzaniu nie powinno być odczuwalne mulenie auta. (wtedy mogłoby oznaczać uszkodzenie niebieskiego czujnika bądź sondy) Sonda natomiast wskazuję dobre wartości. Pisałeś wcześniej że sprawdzałeś wszystko i było ok sonda mówiłeś że pracuje ci nisko 0,6 V(nie ma aż tak nisko trochę zawyżona mieszanka) teraz piszesz że działa jednak na 0,77. Wychodziło by na to że albo sprawdzałeś to w różnych temperaturach, albo masz dogorywającą sondę że raz podaje tak a raz tak...

w sumie takie pytanie dodatkowe nie masz czasem zapchanego katalizatora? to by mogło tłumaczyć mulenie na ciepłym w założeniu że masz dobra sondę i pozostałe elementy odpowiedzialne za prace auta. Dodatkowo też zapchany kat znacząco wpływa na spalanie. Wiem z autopsji ;P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2011, 21:04

Kata jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu! Sprawdzając wcześniej sondę miernikem było widać wachania natomiast teraz nie i to mnie zastanawia! No nistety nie sprawdziłem teraz dokładnej temperatury, ale powinna być w pobliżu 90°!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 cze 2011, 21:33

Najlepiej zobaczyć wykres pracy sondy. Można ocenić z jaką częstotliwością i amplitudą faluje.
Wo wolnych obrotach jedna fala powinna pojawiać się co sekundę przy około 2000obr/min powinno ich pojawić około 4.
PieterB pisze:Pstanowiłem kolejny raz sprawdzić ją miernikiem cyfrowym ku mojemu ździwieniu okazało się że nie pracuje prawidłowo napięcie stałe 0,77V! Podłączyłem kompa(VWTool) okazało się że sonda jednak pracuje w zakresie od 0,1...0,77V.
Tani miernik nie nadaje się do tego typu rzeczy bo za wolno pokazuje dane. Można go użyć do naprawdę powierzchownej kontroli.
Zakres napięc folowania sondy wygląda dobrze.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 19 cze 2011, 21:42

Witam.
Po uzbieraniu nieco cierpliwości podszedłem do swojego silniczka.
Wymieniłem nową sondę na jakiegoś starego oryginalnego gniota (źródła nie znam, po prostu była w piwnicy) Boscha z oryginalnymi końcówkami. Wprawdzie pokazuje stale między 0,45 a 0,55 V. Zostanę przy niej na razie.
Wykręciłem dziś świece i okazało się :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b4 ... c859f.html

Wymieniłem na inne używki (rezultat zaj....y)
Następnie dowiedziałem się o innej możliwości ustawienia zapłonu. Jest on możliwy tylko w przypadku gdy aparat nie był nigdy wyjmowany lub jak już co to włożony idealnie jak poprzednio.
Trzeba ustawić koło pasowe w ten punkt:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b8 ... 20411.html

Wówczas na plastiku mocowania osłony paska rozrządu powinno być tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32e ... 154e4.html

I na aparacie również jest wcięcie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/614 ... d3adf.html

i podobno ma ono być na środku palca:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fb ... 65d24.html

Tak więc odpowiednio pokręciłem aparatem (jednak był za wczesny zapłon), bo przy rozruchu bardzo było słychać zawory (tak jakby silne spalanie stukowe ).
Jednak nie jest idealnie. Jedyne wytłumaczenie jakie mam to, że jak robiłem rozrząd to wałek pośredni mógł przeskoczyć o 1 ząbek. Jeżeli chodzi o fachową kontrolę ustawienia rozrządu to zajmę się tym przy wymianie uszczelki i głowicy.
Mianowicie tak:

należy zdjąć plastikową obudowę osłaniającą pasek rozrządu i zębatkę wałka pośredniego (do tego trzeba zdjąć koło pasowe co oczywiście najbardziej uwielbiam :mrgreen: ). Po zdjęciu plastikowej obudowy ponownie przykręcam prowizorycznie koło pasowe. nacięcia z koła pasowego i wałka pośredniego (tego do aparatu zapłonowego) ma się zgrać z taką kropeczką, która znajduje się po drugiej stronie koła zębatego wałka rozrządu. I owa kropeczka ma znaleźć się na równi z krawędzią głowicy przy świecy w momencie "spotkania się" nacięć koła pasowego i koła wałka pośredniego.

Znalazłem również przyczynę zbyt niskich wolnych obrotów. Okazało się, że to silnik krokowy.
kupiłem kiedyś drugi (na tej samej zasadzie co tysiące właścicieli ABK, czyli jak problem z wolnymi obrotami to że..... i w odpowiedzi słyszymy, że krokowiec (no bo jak kable przekaźnik 30, niebieski ok to zostaje krokowiec)) Zamieniłem dla jaj na swój stary poczciwy i... obroty stoją idealnie na ok. 850-900. Myślałem, że obrotek albo Hall głupieje. A tu krokowiec. Widać po przeczyszczeniu acetonem pracował dobrze, ale w zbyt małym zakresie. Może z oleju zrobił się nagar na takim tłoczku jaki tam widać. W każdym razie gdzieś, gdzie aceton miał problem dojść. Albo cewka wprawiająca to całe ustrojstwo w środku w ruch już zdycha. Nieważne. Grunt, że mam powody do zadowolenia i powolutku widać światełko w tunelu, żeby silniczek dobrze chodził. Wniosek tylko jeden się nasuwa:
trzeba cyklicznie czyścić (moczyć) krokowca. Myślę że raz na kwartał wystarczy.

A wracając do tego, że chcę zostać przy tej zepsutej sondzie co pokazuje to samo to dochodzi fakt silnego palenia oleju. Mocy nie ma za mało. Zresztą uszczelka się poci itp. No i trochę dymi z korka. W związku z czym doszedłem do wniosku, że palący się olej też "mąci w głowie" sondzie Lambda.

Początkiem lipca wymiana głowicy i wówczas się zobaczy co i jak.

P.S. zauważyłem taką plastikową nakładkę na śrubę mocującą aparat zapłonowy. Łudzę się, że faktycznie nigdy nie był wyjmowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl