Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wolno wkręca się na obroty, szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 19 maja 2011, 20:47

PieterB nie wiem czy jest sens rozbierać dalej przepływkę kiedy wartości masz prawidłowe. Przetarty potencjometr ma to do siebie że podawałby właśnie błędne lub skokowe wartości u ciebie jest wszystko z nim ok. Hmm mówisz że jedyny u ciebie nieprawidłowy objaw to zwiększone spalanie (mowa o PB oczywiście) i muł na drodze... Jakby uznać że wszystko masz sprawne to jedyna poszlaka to sonda która pracuje w niższych wartościach jednakże oscyluje prawidłowo.

Nasuwa mi się pewny wniosek... możliwe że masz zapchany katalizator albo coś nie tak z wydechem w pobliżu sondy tłumaczyło by to odczytanie sondy na bogatych wartościach przez co oczywiście także wzrost spalania czego efektem jest muł. Bardzo częsty przypadek.

Zajrzyj do kata (standardowo na 3ch śrubach siedzi przy kolektorze) i zobacz w jakim stanie jest wnętrze. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 19 maja 2011, 21:16

Vathaz pisze:romeo jeśli się nie mylę to niskie wartości lambda wskazują na bogatą nie ubogą mieszankę. Jest to mimo wszystko czujnik tlenu także im wyższa wartość tym więcej ale tlenu czyli mniej paliwa co za tym idzie za uboga mieszanka. Niska wartość wskazuje na przewagę benzyny i niską zawartość tlenu (tak na zdrowy rozsądek) :) nie zmienia to faktu że musi ona oscylować i to ciągle czy na wysokich czy na niskich obrotach. U ciebie po prostu nie jest "jeszcze" wykończona do końca i coś tam chwyta ale i tak przekłamuje.

300 zł... na alledrogo masz boshowskie dedykowane do abk za kawałek ponad 2 setki.

choćby tutaj...

http://allegro.pl/bosch-sonda-lambda-au ... 82579.html

jest wzmianka

"AUDI - 80 (8C, B4) - 2.0 E 09.91-12.94 - 85 115 1984"

w najdroższym kurierze za całość 250 ale lepsze to niż zmieniać co rok bosala (mi właśnie po roku wysiadła ostatnio) czy inne pseudo "bosze"

romeo a tak jeszcze zapytam zanim zmienisz sondę masz u siebie LPG? bo u mnie na ten przykład jak puszcze sygnał przez bingo m to wysyła mi na kompa 0,45 V wartość stałą (pewnie kicha w ustawieniach gazu) i wiązkę przerobiłem że i ecu i centrala gazu dostaje ten sam sygnał z sondy (wtedy zobaczyłem "prawdziwy" wykres lambda stały na 0,29V i spalanie skoczyło tylko do 19l/100 gazu O.o). Także u mnie bosal mógł już wcześniej paść i nawet o tym nie wiedziałem bo sygnał i tak emulował bingo m.
patrzyłym ta sonde z allegro juz miałem kupowac ale poszperałem jeszcze przy silniku i dopatrzyłem sie małej nieszczelnosci przy odmie zmieniłem przewód i pomiary okazały sie duzo lepsze na benzynie oscyluje na początku z opuznieniem ale jednak a nagazie (gaz mam z blosem czyli w sumie to I gen,) 0,63 stałe napiecie jak dla mnie ok
wczesniej palił srednio 13 l wiec za duzo sprawdze teraz
wiesz moze kolego jaka jest napiecie sondy dla mieszanki stechiometrycznej dla LPg?
i małe sprostowanie>mniej tlenu w spalinach to wyższe napięcie na sondzie, a niższe napięcie świadczy o większej zawartości tlenu w spalinach

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 19 maja 2011, 22:10

To już zależy od gazu jaki posiadasz. Sonda powinna być na gazie emulowana do wartości przybliżonych do wartości na PB. Jeśli masz I gen to sonda nie ma żadnego znaczenia bo mimo że sonda poda jakąkolwiek wartość w swojej skali to gaz i tak nie jest regulowany aktuatorem jak to ma miejsce w II gen. Prościej - jak masz gaz ustawiony "na śrubę" to nic się nie zmieni w spalaniu obojętnie czy sonda działa czy nie. Jednakże jeśli posiadasz silniczek krokowy gazu (aktuator) jest on sterowany przez sonde i tu zazwyczaj podstawiony jest emulator który w ustawieniach można ustawić na "cyfrową sinusoidę" tzn bardziej kwadratowy wykres wyglądem zbliżony do sinusoidy sondy na pb jeśli wiesz o czym mówię... albo można ustawić wartość stałą gdzie takie miejsce ma pewnie u ciebie. U mnie w każdym razie na gazie nie działa odczyt z sondy rzeczywisty tylko emulowany z centrali gazu.
mniej tlenu w spalinach to wyższe napięcie na sondzie, a niższe napięcie świadczy o większej zawartości tlenu w spalinach
nie masz racji zapewniam cię lambda to współczynnik NADMIARU powietrza napięcie jest wyższe kiedy jest za dużo tlenu wtedy jest mieszanka uboga w paliwo. Jak jest niskie jest mało tlenu i przewaga paliwa mieszanka bogata.

Na ten dowód pierwsza lepsza strona wyrwana z googla:

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html

Ja mimo wszystko opieram się na pracy dyplomowej pewnego człowieka z politechniki warszawskiej na temat sondy (gdzieś na forum znalazłem) mam ją w ręku także nie sugeruj się tym że im wykres sondy wyżej tym spalanie wyższe jest dokładnie na odwrót. Będziesz miał większe spalanie i bogatą mieszankę kiedy sonda oscyluje w dolnych wartościach.

przy okazji współczynnik stechiometryczny dla pb w abk to 0,75 także tak jak na stronie poniżej tej wartości to mieszanka jest za bogata, a jak jest powyżej to uboga. Jak jest dla gazu...? Hmm myślę żeby ecu nie wariowało to centrala gazu musi emulować to podobnie (nie dotyczy to I gen gazu bo tam nie ma regulacji automatycznej mieszanki)

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 20 maja 2011, 08:41

Vathaz pisze:napięcie jest wyższe kiedy jest za dużo tlenu wtedy jest mieszanka uboga w paliwo.
tez tak mi sie z początku wydawało ale zmylił mnie wskaznik afr który mam zamontowany w instrukcji napisali ze dioda czerwona bogato a zielona ubogo jak podłączyłem miernik to przy zielonej było niskie napiecia a ja glupi myslałem ze jest ubogo a faktycznie było bogato :oops:
chyba wstawie sobie zwykły miernik zamiast tego ustrojstwa

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 maja 2011, 09:29

Witam. Zaraz jadę po kabelek do PB. Podpinając się do tematu mi na AC Gas Synchro pokazywało kiedyś 0,8-0,9 V na wolnych obrotach (raczej skakało bo non stop pracuje) a przy max bucie zeszło do 0,1 V czyli wyższe napięcie to bardziej ubogo.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 20 maja 2011, 15:44

No dokładnie wszystko z autopsji ;) romeo zawsze możesz uznać że wyższy napięciowo wskaźnik podaję ze jest za bogato (czy tam za dużo) ale tlenu heh ;D a niski że jest tlenu za mało to w sumie na logikę na jedno wyjdzie ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 maja 2011, 13:59

Witam. Wreszcie po drobnych perturbacjach uruchomiłem interfejs. Takie oto błędy znalazł:

523-- ------- Intake air temp sensor (G42)
No Malfunction SPORADYCZNY
522-- ------- Engine coolant Temp sender (G62)
Open or Short to B+
552-- ------- Volume Air Flow Sensor Position Sensor -G19
No Malfunction SPORADYCZNY
518-- ------- Throttle position sensor (G69)
No Malfunction SPORADYCZNY
525-- ------- Oxygen sensor (G39)
Short to B+
Najlepsze jest to, że po odpaleniu nawet jakoś chodzi tylko po bucie pow. 3000 rpm dostaje muła i zdycha. I jak włączę zapłon to krokowiec buczy. To znaczy nie słychać go ale ma wibracje jak się go dotknie. Wibruje jak komórka. Chyba nie powinno tak być?
I jak używać Kontakt PR? Popryskać i wytrzeć? Bo na opakowaniu nie jest napisane. I czy ktoś kiedyś "reanimował" gumę układu powietrznego lutownicą? Bo mi się trochę wytarła od dokręcania cybanta. Dokładnie w miejscu gdzie chodzi gniazdo ze śrubą ściskającą. Sam chyba z 50 razy to zdejmowałem. Na razie skasowałem błędy i zobaczymy co się utrzyma.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 21 maja 2011, 15:58

Po kolei błędy jak Ci mówiłem wszystko dotyczy dolotu, przepływki i sondy lambda do tego niebieski czujnik i czujnik spalania stukowego ale to pewnie bawiłeś się w odpinanie stąd błędy. A regulator biegu jałowego buczy zaraz po odpaleniu zapłonu, tak czy inaczej tak powinno być. Kontakt psiknij i zostaw on nie przewodzi prądu tylko usuwa siarczki i inne czynniki szkodliwe przeszkadzające przewodzeniu prądu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2011, 19:22

Witam!
Nie chcę zakładać nowego tematu więc napisałem tutaj. Szukam po forum ale nie mogę znaleść, jak dobrać się do TPS. Chodzi mi o to co trzeba wykręcić aby go zdemontować i przeczyścić. Przyglądałem się tam jak to wygląda i nie bardzo wiem od czego się zabrać.
Trzeba wyciągać tą całą część łącznie z przepustnicami i czy trzeba wymienić ewentualnie tą uszczelkę która tam idzie?
Byłbym wdzięczny za jakis krótki opis.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 21 maja 2011, 21:33

Nie trzeba wyciąć żadnej przepustnicy. Wyciągasz filtr powietrza cały. Odkrecasz termoblaszke (czy jak to tam sie nazywa) oslaniająca tps pod przepustnica potem tylko odpiecie wtyczki i dobre manewry śrubokretem krzyzakowym i masz tps w reku jego rozłożenie to delikatna rzecz bo na klej siedzi same zatrzaski moga puscic a i tak sie nie otworzy tak latwo ale troche perswazji i poleci potem czyszczenie kontakt zlozenie i powinno hulać :P pozdro

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 maja 2011, 13:55

Muszę stwierdzić, że jestem pod ogromnym wrażeniem tego co zrobił aceton z krokowcem i ten kontakt z potencjometrem przepływki. Obrotek stoi niemal jakbym go gwoździem przybił. Tu chylę czoła. Jutro będzie dostęp do kanału i zajmę się sondą. Na nowo przelutuję kable i powinno pomóc. A muszę lutować bo jak go kupiłem to już nie było oryginalnych wtyczek tylko "skrętka". A wracając do tematu kupna sond ja zwykle kupowałem uniwersalny zamiennik 4-przewodowy NGK lub Bosch za 80 pln. Tylko że właśnie trzeba było kabelki dorabiać.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 23 maja 2011, 15:37

Cieszę się, że pomogłem. ;-)

Co do sondy pod żadnym pozorem nie lutuj kabelków... cyna zawiera węgiel co często prowadzi do zmiany oporności przez co zmieniają się wartości lambda. Użyj kostki skręcanej do przewodów takiej jak do instalacji elektrycznych i zaizoluj. I będzie git.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 maja 2011, 16:19

Posłuchaj kolegi Vathaz, a zamiast kostki możesz użyć zaciskanych końcówek i też będzie OK :-D .W żadnym wypadku nie lutuj przewodów sondy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 maja 2011, 17:22

Witam!
Panowie i ja mam pytanie oddnośnie sondy, czy możliwa jest praca sondy w niskich zakresach do ok 6V, przez fakt zę przewody zostały polutowane a nie poskręcane <hmm>
Pozdro

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 maja 2011, 18:10

Chyba kolega chciał napisać do 0,6V. Ale miałem kiedyś polutowane i było ok. Nie widzę żadnej przyczyny w tym, żeby nie lutować. Trzeba tylko dobrze NAJPIERW POBIELIĆ końcówki odizolowane na długości ok. 7 mm i POTEM LUTOWAĆ. Miałem kiedyś do sondy dodane jakieś aluminiowe tulejeczki do zaciskania i powiem wam, że jakieś to daremne. A teoria o jakimś węglu... hm. W technikum uczono mnie, że lutowanie to najpewniejszy sposób łączenia przewodów. Chyba, że macie na myśli lutowanie bez pobielania, kalafonii i przygotowania odpowiedniego przewodów to się zgodzę, że lepiej skręcić kostką. Wbrew pozorom mało ludzi lutuje jak trzeba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl