Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Wieczny problem z turbosprężarką

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[B3 SB] Wieczny problem z turbosprężarką

Post autor: pawelrybak15 » 29 maja 2011, 16:46

Witam wszystkich. Turbo w moim SBku to Garrett T2 z chłodzeniem wodą i olejem, ogólnie jest w niezłym stanie, tzn nie pluje olejem, nie ma dużych luzów na wirniku, jednak jego problemem jest ciągle zacierająca się klapka wastegate. Jakiś czas temu zdjąłem cięgło gruszki ciśnieniowej z dźwigni która porusza klapką WG i próbowałem ręcznie nią poruszać. Zakres ruchu był niewielki i nie szło to zbyt lekko, ponadto klapka się klinowała. Mając porównanie z szczątkami starego turbo w którym ta klapka pracuje bardzo lekko i ma dość spory zakres ruchu złapałem za kombinerki i rozruszałem ustrojstwo w swojej turbince. Po tym zabiegu turbinka elegancko pompowała 1,2 bar i bardzo szybko osiągała takie doładowanie. Pojeździłem tak parę dni i na 100% znowu klapka od WG się zapiekła, bo turbina wstaje nieco później i max ciśnienie jakie daje to równe 1 bar i ani trochę więcej nie chce napompować nawet na naprawde wysokich obrotach. Przy 2800 obr/min łapie max, tzn 1 bar i dalej już nic się nie dzieje :-( Auto jeździ nienajgorzej, ale w porównaniu z tym co było jak turbinka bez problemu dawała 1,2 bar to jednak jest kiepsko.
Ma ktoś jakiś sposób na naprawę WG na dłużej niż kilka dni ? Myślę o całkowitym zablokowaniu tego ustrojstwa przez zdjęcie cięgła i zadrutowanie dźwigienki by nie mogła się ruszać, albo zdjęciu i zaślepieniu wężyka który idzie do gruszki nadciśnieniowej z jednoczesnym zadrutowaniem dźwigienki która porusza klapką WG.
Mam tylko obawy, czy po zablokowaniu WG nie grozi mi rozsadzenie głowicy, wyplucie uszczelki itp atrakcje :roll:
Bardzo proszę o porady co zrobić aby problem rozwiązać.

Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2011, 16:58

Wyjmij turbo, rozbierz i przeczyść. Nie kombinuj z druciarstwem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 maja 2011, 17:01

No tak, tylko co da wyjęcie turbawki skoro i tak nie wyciągnę klapki razem z jej ośką ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2011, 17:23

Będziesz miał dostęp do strony gorącej.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 maja 2011, 17:36

Racja, z tym, że to dziadostwo na 100% zaciera się na ośce na której osadzona jest klapka WG a z drugiej jej strony jest dźwigienka którą porusza gruszka nadciśnieniowa. Sama klapka nie ma o co haczyć :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 maja 2011, 11:40

Miałem problem z tym u siebie. Okazało się że tulejka tej dźwigni wysunęła się, przez co całość poszła w duł. W zależności jak tam ta klapka się ułożyła to albo było ok, albo turbo mało co dawało - jak klapka się nie domknęła.

Wziąłem gazy, podgrzałem całość, młotkiem wbiłem tuleje na swoje miejsce i od tego czasu nie było problemów.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 maja 2011, 14:05

O nie :-(
Chyba nie uciekne przed demontażem turbosprężarki :evil: :cry:

dieselek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: zamość

Post autor: dieselek89 » 07 cze 2011, 00:50

no tak kolego ale jak zdemontujesz zrobisz jak naleze to bedziesz sie cieszył bezproblemową jazdą. Więc moim zdaniem chyba warto ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 12:04

I stało się, korzystając z tego, że mam przedni pas całkowicie rozebrany zdemontowałem turbinę.
Straciłem na to 2h, bo oczywiście nie mogło się obyć bez problemów, no ale turbo już jest na wierzchu. Tyle ile zdążyłem wczoraj zerknąć, to klapka jest zamknięta i jest na wprost otworu, więc chyba OK, dziś obejrze to dokładnie i zobaczę co da się z tym zrobić. Mam część gorącą z drugiej, takiej samej turbiny i tam WG chodzi lekko, tylko, że cała ośka razem z tulejką wyjechała sobie na zewnątrz i klapka jest przemieszczona względem otworu i to dość znacznie. Labiel, Ty pisałeś, że po podgrzaniu całości wbiłeś bez problemu tą tulejkę i klapka nadal pracowała lekko, mógłbyś mi opisać jak to zrobiłeś ? Wbijałeś samą tulejkę po wyjęciu całej klapki z ośką, czy walnąłeś młotkiem po ośce i wjechała sobie razem z tulejką na miejsce ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lip 2011, 22:19

pawelrybak15 pisze: czy walnąłeś młotkiem po ośce i wjechała sobie razem z tulejką na miejsce ?
Tak właśnie zrobiłem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 22:22

Narazie dam spokój z reanimacją tamtego WG, rozruszałem porządnie WG w swojej dmuchawce, przy dmuchaniu kompresorem w gruszkę nadciśnieniową całość pięknie pracuje, a zatem powinno być OK <ok>
Znając mój niepohamowany apetyt na moc ta turbina za jakiś czas wyleci, a na jej miejsce wpadnie Garrett T3, bo jutro zakładam porządną pompę 10mm <zly>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 gru 2011, 09:06

pawelrybak15 pisze:Znając mój niepohamowany apetyt na moc ta turbina za jakiś czas wyleci, a na jej miejsce wpadnie Garrett T3, bo jutro zakładam porządną pompę 10mm
jak Ci mało to polecam turbo od ATEGO. jest nieco większe niż HOLSET HX27W na którym ZAPRZAL zrobił 170KM

turbo ot KKK K16 w serii obsługuje silnik 4,2L 180PS.

jak chcesz to się i kolektor znajdzie do tego <ok>

ja niestety nie mogłem w golfie zamontować bo zawsze siłownik z czymś kolidował. albo z łapą jak turbo było na dole albo z grodzią w każdym bądź razie nie da się go z dużym dolotem zamocować :( i tylko dlatego z niego zrezygnowałem. narazie bawię się póki co VNT ale i tak wrócę do WG i nawet mam już upatrzonego HX35 i na niego funfusz zbieram .

do takiego pakietu czy to T3 czy K16 polecam większy IC

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 gru 2011, 17:20

Narazie moje T3 czeka na spływ oleju <ok>
Póki jest zima nie ma sensu tego montować, pozatym to turbo to będzie ostatni mod w tym silniku, kolejny krok to AVF <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 gru 2011, 19:40

pawelrybak15 pisze:Narazie moje T3 czeka na spływ oleju
Póki jest zima nie ma sensu tego montować, pozatym to turbo to będzie ostatni mod w tym silniku, kolejny krok to AV


jak sięprzyłożysz do tego silnika to nie sądzę że będziesz chciał zakłądać TDI. jedyną chyba wadąw stosunku do TDI jest kultura pracy silnika i mniejsza elastyczność. za to jak się pobawisz nastawami i osprzętem to mało które TDI będzie Ci w stanie kroku dotrzymać.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 gru 2011, 20:13

No właśnie, że jednak TDI PD zjada SBka na śniadanie :-)
Seria 130KM i 300parę Nm, po chipie można mieć 200KM i 400Nm, pozatym PDek mniej spali i nie będzie tak okrutnie się grzać <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl