[B3 SB] Wieczny problem z turbosprężarką
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
[B3 SB] Wieczny problem z turbosprężarką
Witam wszystkich. Turbo w moim SBku to Garrett T2 z chłodzeniem wodą i olejem, ogólnie jest w niezłym stanie, tzn nie pluje olejem, nie ma dużych luzów na wirniku, jednak jego problemem jest ciągle zacierająca się klapka wastegate. Jakiś czas temu zdjąłem cięgło gruszki ciśnieniowej z dźwigni która porusza klapką WG i próbowałem ręcznie nią poruszać. Zakres ruchu był niewielki i nie szło to zbyt lekko, ponadto klapka się klinowała. Mając porównanie z szczątkami starego turbo w którym ta klapka pracuje bardzo lekko i ma dość spory zakres ruchu złapałem za kombinerki i rozruszałem ustrojstwo w swojej turbince. Po tym zabiegu turbinka elegancko pompowała 1,2 bar i bardzo szybko osiągała takie doładowanie. Pojeździłem tak parę dni i na 100% znowu klapka od WG się zapiekła, bo turbina wstaje nieco później i max ciśnienie jakie daje to równe 1 bar i ani trochę więcej nie chce napompować nawet na naprawde wysokich obrotach. Przy 2800 obr/min łapie max, tzn 1 bar i dalej już nic się nie dzieje Auto jeździ nienajgorzej, ale w porównaniu z tym co było jak turbinka bez problemu dawała 1,2 bar to jednak jest kiepsko.
Ma ktoś jakiś sposób na naprawę WG na dłużej niż kilka dni ? Myślę o całkowitym zablokowaniu tego ustrojstwa przez zdjęcie cięgła i zadrutowanie dźwigienki by nie mogła się ruszać, albo zdjęciu i zaślepieniu wężyka który idzie do gruszki nadciśnieniowej z jednoczesnym zadrutowaniem dźwigienki która porusza klapką WG.
Mam tylko obawy, czy po zablokowaniu WG nie grozi mi rozsadzenie głowicy, wyplucie uszczelki itp atrakcje :roll:
Bardzo proszę o porady co zrobić aby problem rozwiązać.
Pozdrawiam
Ma ktoś jakiś sposób na naprawę WG na dłużej niż kilka dni ? Myślę o całkowitym zablokowaniu tego ustrojstwa przez zdjęcie cięgła i zadrutowanie dźwigienki by nie mogła się ruszać, albo zdjęciu i zaślepieniu wężyka który idzie do gruszki nadciśnieniowej z jednoczesnym zadrutowaniem dźwigienki która porusza klapką WG.
Mam tylko obawy, czy po zablokowaniu WG nie grozi mi rozsadzenie głowicy, wyplucie uszczelki itp atrakcje :roll:
Bardzo proszę o porady co zrobić aby problem rozwiązać.
Pozdrawiam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem problem z tym u siebie. Okazało się że tulejka tej dźwigni wysunęła się, przez co całość poszła w duł. W zależności jak tam ta klapka się ułożyła to albo było ok, albo turbo mało co dawało - jak klapka się nie domknęła.
Wziąłem gazy, podgrzałem całość, młotkiem wbiłem tuleje na swoje miejsce i od tego czasu nie było problemów.
Wziąłem gazy, podgrzałem całość, młotkiem wbiłem tuleje na swoje miejsce i od tego czasu nie było problemów.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 27 gru 2008, 13:52
- Lokalizacja: zamość
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
I stało się, korzystając z tego, że mam przedni pas całkowicie rozebrany zdemontowałem turbinę.
Straciłem na to 2h, bo oczywiście nie mogło się obyć bez problemów, no ale turbo już jest na wierzchu. Tyle ile zdążyłem wczoraj zerknąć, to klapka jest zamknięta i jest na wprost otworu, więc chyba OK, dziś obejrze to dokładnie i zobaczę co da się z tym zrobić. Mam część gorącą z drugiej, takiej samej turbiny i tam WG chodzi lekko, tylko, że cała ośka razem z tulejką wyjechała sobie na zewnątrz i klapka jest przemieszczona względem otworu i to dość znacznie. Labiel, Ty pisałeś, że po podgrzaniu całości wbiłeś bez problemu tą tulejkę i klapka nadal pracowała lekko, mógłbyś mi opisać jak to zrobiłeś ? Wbijałeś samą tulejkę po wyjęciu całej klapki z ośką, czy walnąłeś młotkiem po ośce i wjechała sobie razem z tulejką na miejsce ?
Straciłem na to 2h, bo oczywiście nie mogło się obyć bez problemów, no ale turbo już jest na wierzchu. Tyle ile zdążyłem wczoraj zerknąć, to klapka jest zamknięta i jest na wprost otworu, więc chyba OK, dziś obejrze to dokładnie i zobaczę co da się z tym zrobić. Mam część gorącą z drugiej, takiej samej turbiny i tam WG chodzi lekko, tylko, że cała ośka razem z tulejką wyjechała sobie na zewnątrz i klapka jest przemieszczona względem otworu i to dość znacznie. Labiel, Ty pisałeś, że po podgrzaniu całości wbiłeś bez problemu tą tulejkę i klapka nadal pracowała lekko, mógłbyś mi opisać jak to zrobiłeś ? Wbijałeś samą tulejkę po wyjęciu całej klapki z ośką, czy walnąłeś młotkiem po ośce i wjechała sobie razem z tulejką na miejsce ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Narazie dam spokój z reanimacją tamtego WG, rozruszałem porządnie WG w swojej dmuchawce, przy dmuchaniu kompresorem w gruszkę nadciśnieniową całość pięknie pracuje, a zatem powinno być OK <ok>
Znając mój niepohamowany apetyt na moc ta turbina za jakiś czas wyleci, a na jej miejsce wpadnie Garrett T3, bo jutro zakładam porządną pompę 10mm <zly>
Znając mój niepohamowany apetyt na moc ta turbina za jakiś czas wyleci, a na jej miejsce wpadnie Garrett T3, bo jutro zakładam porządną pompę 10mm <zly>
jak Ci mało to polecam turbo od ATEGO. jest nieco większe niż HOLSET HX27W na którym ZAPRZAL zrobił 170KMpawelrybak15 pisze:Znając mój niepohamowany apetyt na moc ta turbina za jakiś czas wyleci, a na jej miejsce wpadnie Garrett T3, bo jutro zakładam porządną pompę 10mm
turbo ot KKK K16 w serii obsługuje silnik 4,2L 180PS.
jak chcesz to się i kolektor znajdzie do tego <ok>
ja niestety nie mogłem w golfie zamontować bo zawsze siłownik z czymś kolidował. albo z łapą jak turbo było na dole albo z grodzią w każdym bądź razie nie da się go z dużym dolotem zamocować i tylko dlatego z niego zrezygnowałem. narazie bawię się póki co VNT ale i tak wrócę do WG i nawet mam już upatrzonego HX35 i na niego funfusz zbieram .
do takiego pakietu czy to T3 czy K16 polecam większy IC
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
pawelrybak15 pisze:Narazie moje T3 czeka na spływ oleju
Póki jest zima nie ma sensu tego montować, pozatym to turbo to będzie ostatni mod w tym silniku, kolejny krok to AV
jak sięprzyłożysz do tego silnika to nie sądzę że będziesz chciał zakłądać TDI. jedyną chyba wadąw stosunku do TDI jest kultura pracy silnika i mniejsza elastyczność. za to jak się pobawisz nastawami i osprzętem to mało które TDI będzie Ci w stanie kroku dotrzymać.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: