Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Sposób na "zacinające się" elektryczne szyby

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
forynek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 2010, 14:21
Lokalizacja: Turek

Post autor: forynek » 12 cze 2010, 23:22

a wie ktos jak rozebrac przelacznik od ustawiania lusterek ? tam mi swieci polowa diod

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 cze 2010, 23:45


Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 13 cze 2010, 01:46

No jeżeli już został poruszony temat podświetlenia lusterek to zmienię go troszkę na podświetlenie przełączników elektrycznych szyb o których mowa w temacie.

Otóż może ktoś wie jakie diody trzeba użyć do podświetlenia tych przycisków. Tzn jakie mam kupić, żeby je wlutować. czy to może być wina oporników, ze diody się nie palą.

Oraz jak je przylutować? czy wystarczy zwykła lutownica i troszkę cyny czy trzeba jakąś specjalna lutownicę precyzyjna? Bo tam są elementy malutkie, a grot w lutownicy jest dość duży.

Po prostu mam zamiar zabrać się za zrobienie podświetlenia przełączników, ale muszę najpierw mieć diody i wiedzieć w jaki sposób to robić.

Nosek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2010, 22:07

Post autor: Nosek » 16 lip 2010, 22:24

U mnie wogule nie nie działają elektryczne szyby i szyber dach.Sprawdzłem bespieczniki.Dopiero dzisiaj się popsuły.Nie wiem jaka może być przyczyna. :?:
Nie wiem co się mogło stać.

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 18 lip 2010, 16:40

szyby i szyberdach nie działaja to na 100% przekaznik pod kierownica u mnie było to samo kolega mi w nim poprawiłluty i ok

Awatar użytkownika
Driver-
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2010, 23:38
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: Driver- » 08 maja 2011, 22:25

Dzisiaj uruchomiłem podnoszenie szyb. Opuszczały się ale podnoszenie nie działało. Dzięki instrukcji emas'a nie musiałem główkować jak rozebrać przełączniki. Opis zaoszczędził mój cenny czas. Za to wielkie dzięki Panie.
emas pisze:Można dodatkowo kupić płyn kontakt do płukania, dodatkowo przedmuchać sprężonym powietrzem, ale ja zostawiłem popsikane tylko Kontaktem S gdyż chciałem aby ten środek pozostał troszkę na stykach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy przed podłączeniem panelu, możemy również płynem psiknąć na żeńskie i męskie styki wyłącznika... z pewnością nie zaszkodzi... .
Potraktowanie "Kontakt Spray'em" oczywiście nie zaszkodzi. Ale nie powinno się pozostawiać go na stykach, nawet jeśli później psikniemy styki płynem płuczącym. Do czyszczenia zabrudzonych styków najlepszy jest czysty spirytus etylowy, ponieważ całkowicie odparowuje. Denaturat do czyszczenia styków się nie nadaje, ponieważ posiada barwniki, które pozostają na powierzchni styków po odparowaniu spirytusu. Na stykach oprócz brudu z czasem pojawiają się tlenki, które nie zawsze potrafi usunąć spray lub spirytus. W takiej sytuacji należy użyć specjalnej czystki metalowej. Niestety taki przyrząd dzisiaj jest niesłychanie trudno dostępny. Fabryczna czystka wygląda tak Link do czystki. Właśnie tą czystką potraktowałem dzisiaj styki przełączników. Można ją wykonać z pasków twardej blachy stalowej grubości 0,2-0,5mm. Po wycięciu należy stępić krawędzie, a następnie przeczyścić papierem ściernym (500-ką), robiąc rysy w różnych kierunkach. Tak przygotowaną czystkę wprowadzamy między styki i czyścimy. Poruszając czystką staramy się ją prowadzić równolegle do powierzchni styków. Styków rozwiernych nie należy dociskać, maja swój naturalny docisk i to wystarczy. Natomiast styki zwierne musimy lekko docisnąć najlepiej elementem przełączającym np. przez dociśniecie kotwicy przekaźnika. W przypadku przełączników ręcznych wymuszamy przełączenie przyciskiem, a jeśli nie ma takiej możliwości dociskamy sprężynę przełącznika w miejscu na które działa przycisk. Po oczyszczeniu styków czystką przemywany je spirytusem za pomocą pędzelka. Czystka ma jeszcze tą zaletę że nie pozostawia rys na stykach co jest niesłychanie ważne, ponieważ nawet drobne rysy powodują zmniejszenie powierzchni styków i styki mają mniejszy od znamionowego prąd roboczy. Zmniejszenie prądu roboczego powoduje że styki szybciej się wypalają. Powodem szybszego wypalania styków jest też nalot jaki pozostanie po niewłaściwym środku, który użyjemy do przemywania. Styki podczas pracy nie zwierają się natychmiast gdyż po zadziałaniu występuje pewna ilość odbić powodowanych sprężystością materiału z jakiego wykonane są styki. Pozostawienie nawet bardzo cienkiego nalotu na stykach potęguje to zjawisko i w rezultacie zwiększa iskrzenie na stykach. Przeskoki iskier mogą być niewidoczne dla oka ale powodują wydzielanie ozonu, który przyspiesza utlenianie się powierzchni styków, tym samym pogarsza się przewodność i skraca żywotność styków. Trzeba też wiedzieć że dany przekaźnik lub przełącznik ma określoną liczbę zadziałań i po jej przekroczeniu styki szybko tracą swoje zdolności do przewodzenia prądu znamionowego. Dla mocno zużytych styków nie ma ratunku, i element w którym występują trzeba zamienić na sprawny, czy nam się to podoba czy nie.
Nadmienię jeszcze że styków z płaską powierzchnią roboczą nie należy doginać. Ponieważ można doprowadzić do braku równoległości i drastycznego zmniejszenia powierzchni przylegania styków. W miejscu małego przylegania popłynie nadmierny prąd i nastąpi szybkie wypalenie tego miejsca. Wystąpią wżery, które będą się powiększać doprowadzając po pewnym czasie do całkowitego zniszczenia styków. W sytuacji kiedy na skutek jakichś czynników powstało odkształcenie sprężyn, powinniśmy doprowadzić je do pierwotnego położenia. Niestety nie dysponując odpowiednimi giętnicami i wiedzą jak to prawidłowo zrobić, wykonanie tego praktycznie graniczy z cudem. Zatem lepiej taki element czym prędzej wymienić na sprawny. Są też elementy, które posiadają styki samoczyszczące. Samooczyszczanie dokonuje się przez tarcie styku o styk, podczas przełączenia przesuwają się względem siebie. Sprężyny i styki takie mają odpowiednią konstrukcję, która to umożliwia. Nieodpowiednia regulacja takich styków szybko doprowadza o ich destrukcji.
W temacie "styki" można pisać i pisać, dlatego poruszyłem w/g mnie tylko najważniejsze rzeczy.

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 02 cze 2011, 19:31

Panowie od tygodnia mam audi, i przez cały czas zadziałała tylko raz szyba..
Przez ten czas działały, wszystkie 4 el szyby.. ale od następnego ranka znowu nie działa żadna..
Czy metoda z pierwszej strony pomoże w moim przypadku :?:

Pozdro :!:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 cze 2011, 19:46

pomóc może a napewno nie zaszkodzi ;-) dodatkowo przejżyj luty na przekaźniku

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 02 cze 2011, 22:40

najprawdopodobniej luty w przekaźniku <ok> popraw i będzie git

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 03 cze 2011, 13:20

wampir1988 pisze:najprawdopodobniej luty w przekaźniku popraw i będzie git
Przekaźnik jest pod kierownicą ??
Jak on wygląda? Jakiś nr??
Sorry, za głupie pytania.. Ale chcę mieć pewność..

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 03 cze 2011, 15:31

On jest taki dość duży zajmuje dwa miejsca (kształt prostokąta), numeru nie znam, znajduje się dokładnie pod kierownicą z lewej strony. Jak w niego stukniesz to pewnie na chwilę zaczną szyby działać :-D ja tak miałem. Poza tym z tymi lutami to prosta sprawa weź jakieś szkiełko powiększające i zaraz to znajdziesz.

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 06 cze 2011, 17:53

wampir1988 pisze:Jak w niego stukniesz to pewnie na chwilę zaczną szyby działać ja tak miałem
Dokładnie tak :mrgreen:
wampir1988 pisze:numeru nie znam
343 :mrgreen:
Poza tym z tymi lutami to prosta sprawa weź jakieś szkiełko powiększające i zaraz to znajdziesz.
_________________
Jak ja bym to polutował to by szyby do tyłu chodziły :mrgreen:
Nie mam nerwów, do takich rzeczy... :oops:

Dziś oddałem, do znajomego elektyka na jutro ma coś wymodzić <ok>
Dam znać..
I już dzięki za pomoc :-P

Awatar użytkownika
michal1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 13 paź 2010, 19:20
Lokalizacja: Sade Budy

Post autor: michal1993 » 09 cze 2011, 19:51

Panowie teraz ja wyskocze z moim przypadkiem.
Wszystkie szyby z przycisków kierowcy działają tak jak trzeba przycisk od pasażera również działa. Lecz w cabrio jest jeszcze jeden przycisk w panelu srodkowym którym otwiera sie wszystkie szyby w jednym momęcie. Problem polega na tym że kiedy opuszczę tym własnie przyciskiem wszystkie szyby jest ok szyby sie opuszczaja do konca puszczam przycisk a szyba kierowcy sie zamyka reszta nie, wiec musze ją otwierac z przycisku z panelu kierowcy. Kiedy chce zamknąc szyby tym przyciskiem zamykają sie równo, puszczam przycisk, a szyba kierowcy sie otwiera :evil: i takze musze ja zamknać z przycisku kierowcy lub poprostu przytrzymac ją tym przyciskiem zeby sie nie otworzyła.
Nie stanowi to dla mnie jakiegos wielkiego problemu, lecz fajnie byłoby cos z tym zrobic. Chyba że tak fabryka nakazała to nie będe zawracał głowy. Dziekuje i czekam na jakieś wsparcie. :-D

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 10 cze 2011, 17:43

shellah, wampir1988, dzięki chłopaki :mrgreen: :mrgreen:

U mnie były luty w przekaźniku... Już tańczy jak ta lala :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
tygrxek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tygrxek » 11 wrz 2011, 09:27

W mnie z panelu kierowcy szyby dzialaja tak jak trzeba....ale pasazerowie moga tylko zamykac szyby....a otwierac juz nie moga:/ Przekaznik 343 wyglada w porzadku.... jakies rady? Pewnie nie dochodzi + albo - :roll: ?
Tez myslalem ze moze te przyciski(ich styki itd) no ale odrazu wszystkie naraz by padły ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl