Audi Cabriolet 2.6 V6
- maniekmac
- Forum Audi 80
- Posty: 520
- Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Kodeń
quick to jak masz za wąskie opony lub inaczej za szeroki rant to zróbmy wymianę - Ty mi dasz 9,5 a ja Ci dam 9 cali i Będzie ok.
A tak na poważnie to że u mnie dali radę ogarnąć opony 225/35/17 przy szerokości 10 cali to po części również moja zasługa. wpadłem na pomysł jak przygotować opony żeby się udało.
Rozepchnąłem opony małym lewarkiem i popodpierałem specjalnie przygotowanymi deseczkami. Tak rozciągnięte opony położyłem na słoneczku na trzy dni. Jak udałem się na wulkanizację to się uśmieli że pół opału na zimę przywiozłem w oponach. Po wyjęciu deseczek i założeniu na felgi opon nawet nie trzeba było traktować inflatorem. Opony które zakładałem, czyli hankook były dość twarde, więc myślę że jest to dobry sposób na pomoc dla magików z wulkanizacji. Brzmi trochę jak przepis na zupę ale działa.
Powodzenia
A tak na poważnie to że u mnie dali radę ogarnąć opony 225/35/17 przy szerokości 10 cali to po części również moja zasługa. wpadłem na pomysł jak przygotować opony żeby się udało.
Rozepchnąłem opony małym lewarkiem i popodpierałem specjalnie przygotowanymi deseczkami. Tak rozciągnięte opony położyłem na słoneczku na trzy dni. Jak udałem się na wulkanizację to się uśmieli że pół opału na zimę przywiozłem w oponach. Po wyjęciu deseczek i założeniu na felgi opon nawet nie trzeba było traktować inflatorem. Opony które zakładałem, czyli hankook były dość twarde, więc myślę że jest to dobry sposób na pomoc dla magików z wulkanizacji. Brzmi trochę jak przepis na zupę ale działa.
Powodzenia
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
dr.lolek, oje juz sie nie czepiaj to jest zwykly patent, dwa alta temu mi Atlas o nim pisal, ale Maniu zapoomnialem o nim kompletnie, a moglem pomoc wczesniej... sory
quick, przygladales sie kiedys mojemu podpisowi? na 10J wrzucilem 215.40, wie wysmiej tych balwanow z wulkanizacji, drugi raz jak zakladasz naciagowa opone to juz wchodzi na zwykly kompresor, o ile jakis czas sie rozlezaly na feldze, wlasnie pdoobnie jak Maniu zrobil z deskami ;]
quick, przygladales sie kiedys mojemu podpisowi? na 10J wrzucilem 215.40, wie wysmiej tych balwanow z wulkanizacji, drugi raz jak zakladasz naciagowa opone to juz wchodzi na zwykly kompresor, o ile jakis czas sie rozlezaly na feldze, wlasnie pdoobnie jak Maniu zrobil z deskami ;]
Ogarnąłem dzisiaj opony. Znalazłem lepszego wulkanizatora. Miał jakiś "odkurzacz". Prykował tym w oponę i sama wskoczyła ale.. pojawił się problem. Na miejscu okazało się, że gwinty w dystansie do których przykręca się koło są zjechane, więc teraz czeka mnie zabawa w tokarza Zna ktoś sensowną osobę, która zna się na rzeczy? Nie mówiąc już o śrubach bo co wulkanizator to inna śruba z ich opowieści A byłem dzisiaj u 4.
Mam nadzieję, że tutejszy Sejm nie będzie mieć za złe, że piszę w dwóch miejscach ale zależy mi na czasie.. Otóż:
Kupię dystanse zmieniające rozstaw śrub z 4x108 na 4x100. Interesują mnie dystanse ze śrubami. Najlepiej 2x20mm oraz 2x25 mm. Jeżeli ma ktoś inne parametry to także wezmę je pod uwagę. Ważne aby dystanse były w NORMALNYM stanie. Takie, że przychodzi paczka, ja ją otwieram i zakładam dystans na piastę.
Okazało się, że moje dystanse się nie nadają, ponieważ mają zjechany gwint a w aluminium się "nie rzeźbi". Do tego brakuje im kołnierza. Trochę mnie to dziwi, że nic nie da się z tym zrobić a jeżeli da to będzie niebezpiecznie.. ale ok.
Kupię dystanse zmieniające rozstaw śrub z 4x108 na 4x100. Interesują mnie dystanse ze śrubami. Najlepiej 2x20mm oraz 2x25 mm. Jeżeli ma ktoś inne parametry to także wezmę je pod uwagę. Ważne aby dystanse były w NORMALNYM stanie. Takie, że przychodzi paczka, ja ją otwieram i zakładam dystans na piastę.
Okazało się, że moje dystanse się nie nadają, ponieważ mają zjechany gwint a w aluminium się "nie rzeźbi". Do tego brakuje im kołnierza. Trochę mnie to dziwi, że nic nie da się z tym zrobić a jeżeli da to będzie niebezpiecznie.. ale ok.
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
rozwiercić i nabić tuleje gwintowane, tokarze wiedzą jak to zrobić.quick pisze:ponieważ mają zjechany gwint a w aluminium się "nie rzeźbi"
ps. wszystkie adaptery jakie mialem z RH w rękach, to miały właśnie stalowe tuleje w środku żeby zapobiec wlasnie zjechanym gwintom, czy utlenianiu sie aluminium w tym miejscu.
na brak pierscienia centrujacego chyba już nic nie poradze
pzdr
szuan, rozmawiałem dzisiaj z Atlasem. Wyjaśnił mi wszystko jasno i klarownie - jak na mój tuningowy mózg. Okazało się, że osoba, która wczoraj oglądała moje dystanse nie miała odpowiedniej wiedzy do wydania takiego osądu jaki wydała.. Fakt, gwinty trzeba ogarnąć natomiast "kołnierz" nie jest potrzebny.
Wniosek jest jeden. W tym tygodniu na pewno nie założę RH'ów
Wniosek jest jeden. W tym tygodniu na pewno nie założę RH'ów