Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ACE+ADR] Swap silnika z passata.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 25 paź 2010, 08:25

Oczywiście gra i buczy, duża jest w tym Twoja zasługa. Sam z tymi schematami walczyłbym chyba miesiąc :D

Szykuje się właśnie do zestawienia wszystkich kosztów i złożeniu jakiegoś przyzwoitego "manuala" dla zainteresowanych takimi zmianami. Może jakaś prezentacja albo filmik hehe

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 30 paź 2010, 00:13

Lukaszbroz, kolejne 1.8 nie te, ale z serii tych silników.
Jeszcze trochę poczekamy to więcej będzie ADR/AEB niż ABK czy ACE :mrgreen:

Jak tam się sprawuje?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 paź 2010, 08:47

Decyzja o zmianie ACE na ADR po awarii tego pierwszego była strzałem w 10:)

Może zacznę od minusów:
- włożenie silnika wymagało trochę kombinowania z dolotem i układem chłodzenia.
- kłopotliwy do wyrzucenia immobilizer ze sterownika


heh Teraz plusy:
- silnik pasuje na skrzynie i mocowania jak w B4 czyli nie trzeba nic przerabiać
- zasilanie full elektryka zapłon sterowany komputerowo możliwość ingerencji w mapy
- brak kłopotów z rozdzielaczem benzyny (miałem sprawny ale inni maja problemy)
- koniec kłopotów z regulacja gazu
- możliwość prostego montażu blosa (u mnie siedzi i jestem zadowolony i to bardzo)
- silniczek bardzo przyzwoicie pracuje.
- silnik szybciej wkręca się na obroty
- ADR daje ogromna frajdę z jazdy powyżej 2000 obr ciągnie już znakomicie a powyżej 4000 jest już nie do zatrzymania hehe (o wiele lepiej jak ACE)
- po zmianie jednostki aż miło podjeżdżać pod dystrybutor gazu
ACE średnie spalanie przy mizernej kulturze pracy to 12,5-13,5L gazu nieraz 16l :-P
ADR miasto 11l gazu, średnio 9,2 l gazu na blosie :mrgreen:


Chyba ostatni plus daje najwięcej radości pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2010, 09:41

Lukaszbroz pisze:ADR miasto 11l gazu, średnio 9,2 l gazu na blosie :mrgreen:
To muszę przyznać ci rację. Prawie 1,5 roku jeżdżę na LPG w tym motorze i ma bardzo stałe i myślę dosyć przyzwoite spalanie jak na budę w A4 która lekka nie jest. U mnie przy jeździe 60% krótkie trasy, 40% miasto pali w granicach 10-10,5l (a czasem też lubię depnąć, no i dziadkowe przyśpieszanie to nie dla mnie). Przy normalnej jeździe 11l raczej nie przekraczam (przy jeździe po mieście). Mój najlepszy wynik na trasie to 446km na jednym zbiorniku (37,5l) co daje wynik w granicach 8,4-8,5l/100km z czego około 80km zrobiłem przebijając się dwa razy przez Łódź i stojąc w korkach. Więc pewnie gdyby to było 100% spokojnej jazdy na trasie to wynik byłby jeszcze lepszy <ok>
Lukaszbroz pisze:- zasilanie full elektryka zapłon sterowany komputerowo możliwość ingerencji w mapy
Jakieś szczegóły?

Lukaszbroz, zrób sobie wolną odmę. U mnie po tym zabiegu i dostrojeniu map LPG odczułem delikatny przyrost mocy na + <ok>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 31 paź 2010, 07:52

Hmm co do wolnej odmy to trochę dziwnie auto się zachowuje a mianowicie gaśnie na wolnych. Podejrzewam że gdybym odczepił odmę i na króćcu wejściowym dolotu dał mały filtr tak aby powietrze omijało przepływomierz auto przestałoby gasnąć.... po zatkaniu całkowicie tego otworu zalewa silnik :-/

Wczoraj zrobiłem dwururkę od końca gdyż miałem uszkodzona w miejscu łączenia z kolektorem także dochodzi kolejny plus... Dźwięk jednostki jest tak świetny podczas dodawania gazu ze ostatnio nie słucham muzyki he he :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2010, 11:18

Lukaszbroz pisze:Hmm co do wolnej odmy to trochę dziwnie auto się zachowuje a mianowicie gaśnie na wolnych. Podejrzewam że gdybym odczepił odmę i na króćcu wejściowym dolotu dał mały filtr tak aby powietrze omijało przepływomierz auto przestałoby gasnąć.... po zatkaniu całkowicie tego otworu zalewa silnik :-/
Jak ty zrobiłeś tą wolną odmę, bo trochę nie dziamię. Odma wychodzi z bloku i wchodzi w układ dolotowy przed przepustnicą - w tym miejscu wystarczy ją odpiąć, zaślepić otwór wejścia odmy w układ dolotowy co by nie łapał lewego powietrza, a samą odmę przedłużyć gdzieś pod karoserię. Można też zastosować CTO - ja z tego zrezygnowałem, bynajmniej na razie bo nie mam sensownego miejsca na upchnięcie CTO pod maską, a nie chce latać z wężami od odmy po całej komże silnika.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 lis 2010, 06:18

PO wykonaniu zabiegu tak jak opisałeś auto gaśnie na wolnych tak jakby go zalewało.
Zaleca sie aby nie zaślepiać tego otworu który pozostał po odmie ale założyć na niego filterek przez który dostaje sie powietrze. Być może u Ciebie wzbogacenie mieszanki nie wpływa tak bardzo na bieg jałowy jak u mnie.
Powietrze które płyneło przez odme kiedyś, teraz musi przepłynąć przez przepływomierz fałszujać tak jakby przeplot masy powietrza komp podaje wieksza dawke i prawdopowobnie stad czuc wiekszą dynamikę auta.....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2010, 22:33

No ale jeśli otwór ten nie będzie zaślepiony to silnik będzie ssał lewe powietrze co będzie miało negatywny wpływ. Taka sytuacja jest w momencie pęknięcia kolanka odmy (dość częsty problem w ADR). Pojawiają się wtedy falowania obrotów itp.
Lukaszbroz pisze:Być może u Ciebie wzbogacenie mieszanki nie wpływa tak bardzo na bieg jałowy jak u mnie.
Powietrze które płyneło przez odme kiedyś, teraz musi przepłynąć przez przepływomierz fałszujać tak jakby przeplot masy powietrza komp podaje wieksza dawke i prawdopowobnie stad czuc wiekszą dynamikę auta.....
Może nie tak do końca, bo jeśli silnik jest zdrowy to odmą nie powinno iść zbyt dużo gazów. Po za tym gazy te są raczej ubogie w tlen. Odcinając dopływ odmy zastępujemy te mało użyteczne gazy które umieszczane są tam ze względów na pseudo ekologie czystym tlenem. No i dalej tak jak ty mówisz, czyli silnik po przez info z przepływomierza o większej ilości tlenu może dobrać większą dawkę paliwa. Ale to że dawka niby powinna być większa nie oznacza że spala więcej (przynajmniej w moim przypadku) a wręcz przeciwnie bo wcześniej zdarzało mi się dochodzić ze spalaniem do 11l a teraz nie przekraczam 10,5 przy takim samym stylu jazdy, a zazwyczaj mieszczę się w 10l - ostatnio było 9,5l.

Aha, no i przepływka to nie jedyna rzecz która daje info do ECU. Jest jeszcze lambda.

Powiem ci że zaraz po założeniu wolnej odmy przez pierwszy kilometr auto szarpało mi delikatnie na biegach. Potem było już ok. Jakiś czas temu pojawiły mi się delikatne wahania w obrotach (ktoś kto nie jeździ tym autem pewnie by tego nie zauważył, ale ja czułem że coś jest nie tak). Podczas ostatnich prac zauważyłem że ma niewielką nieszczelność właśnie w byłym ujściu odmy do układu dolotowego. Po zaślepieniu tego znowu przez pierwszy kilometr auto chodziło inaczej, tym razem trzymało obroty jałowe na 900-950 a powinno na 800-850, po czym chyba komp się dostroił i wszytko wróciło do normy. Podepnij więc może kompa i sprawdź czy nie wywala jakiegoś błędu bo jeśli wszystko działa ok to komp powinien dobierać optymalną mieszankę - tak przynajmniej mi się wydaje.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lis 2010, 05:27

Możliwe ze masz racje z tym odpięciem. Ja załączyłem z powodu kiepskiego biegu jałowego, może podobnie jak u Ciebie po czasie byłoby już ok hmm przemyśle ten temat bo wiem że przy gazie dużo to daje.
W weekend zabiorę się za to i zobaczę po dłuższej jeździe jak będzie z tymi obrotami.

Co do błędów to ma tylko zaworu węgla aktywnego który nie podłączyłem jeszcze, wszystkich wtrysków (brak emulatora po przełączeniu na gaz) oraz błąd 16885 czyli czujnika prędkości (wystarczy podpiąć kabel ze starej wiązki do nowej (ten odpowiedzialny za sygnał)

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 06 cze 2011, 20:32

Kolego badz tak mily i dodaj pare zdjec jak ten silnik wyglada zamocowany juz na gotowo w komorze silnika.Moze jakis filmik na Youtube jak taki swap pracuje <ok> Tez mysle o czyms takim bo 90 km z ABT to poprostu doluje maksymalnie jak sie przesiade na chwilke z a4 b6 1.9 tdi 130km.Dzieki z gory pozdro <piwo>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 cze 2011, 08:58

Tak to mniej więcej wygląda. Zdjęcie zrobiłem dziś :mrgreen:
Przyspieszenie na lotnisku (ORNETA) 9s do 100km/h
V max które jechałem to 220KM/H

Filmik jakiś zapodam na pewno ale z tym jeszcze trochę.
Z uwagi na max 0,2 MB załącznika zdjęcie jest jakie jest. Daj mi jakiegoś maila na pw to wyśle konkretne foty :)

[ Dodano: 2011-06-07, 09:08 ]
https://audi80.pl/all-alternatywa-dl ... light=swap

Tu masz podobny temat :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 cze 2011, 10:24

Lukaszbroz, sympatycznie to wyglada <ok> .

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 cze 2011, 16:39

Słonik pisze:Lukaszbroz, sympatycznie to wyglada <ok> .
Starałem się żeby cieszyło oko ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2011, 18:27

Lukaszbroz, popraw rurę dolotu bo przy łączeniu jest po niezłym kątem.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 cze 2011, 19:44

Labiel pisze:Lukaszbroz, popraw rurę dolotu bo przy łączeniu jest po niezłym kątem.
Tan element jest do poprawy może nie z powodu kąta ale złożoności :mrgreen: 3in1
Dodatkowo przewody paliwowe nieco utrudniają inne przeprowadzenie tego elementu.


Czy ma to jakieś istotne znaczenie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl