[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
aldi otoz mierzylem cyfrowym woltomierzem i wskazania woltomierza byly mniej wiecej takie jak jest pokazane na wykresie "wypadajace zaplony", niestety nie mam oscyloskopu i ogolnie jestem laikiem w sprawach elektrycznych wiec jezeli mozna to najlepiej tlumaczyc mi jak najprosciej. z gory dzieki za wszelka pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz instalację LPG w aucie? Bo jeśli tak to wystarczy się połączyć z komputerem od gazu (najlepiej sekwencyjnego) i jeśli są sondy podłączone do niego to się zobaczy jak pracują.
Mam kilka plików oscyloskopu ze stag'a zamontowanego w silnikach AAH i ABC w nich tam zazwyczaj sygnał sondy jest taki postrzępiony, może to już taka uroda tych silników.
Podczas jazdy z obciążeniem praca sond wygląda normalniej.
Masz jakieś problemy z samochodem że badasz sondy?
Mam kilka plików oscyloskopu ze stag'a zamontowanego w silnikach AAH i ABC w nich tam zazwyczaj sygnał sondy jest taki postrzępiony, może to już taka uroda tych silników.
Podczas jazdy z obciążeniem praca sond wygląda normalniej.
Masz jakieś problemy z samochodem że badasz sondy?
nie mam instalacji LPG, a badam sondy poniewaz auto zachowuje sie dosc dziwnie na wolnych obrotach slychac "pyrkanie" lekkie z tlumika od czasu do czasu, silnik rowniez czasem nie rowno pracuje, czasem mam tak ze jak mocniej depne to po wrzuceniu na luz podwyzszone obroty przez jakis moment( zalezy jak dlugo mu depne) oraz to ze wciskajac powoli pedal gazu czuc jakby zamulalo samochod bo co prawda przyspiesza ale nie tak jak kiedys , dopiero jak wcisne pedal gazu gwaltowniej i mocniej to normalnie przyspiesza. moze uda mi sie dzisiaj nagrac prace silnika i odczyty sond z woltomierza to wtedy bedzie jasniejsza sytuacja.
[ Dodano: 2011-06-10, 08:13 ]
dodam jeszcze ze wymieniane byly swiece oraz kable WN i przy wymienie kabli zobaczylem cos niepokojacego otoz szarpal po puszczeniu pedalu gazu przy nizszych obrotach (glownie na 1 i 2 biegu) oraz po wcisnieciu pedalu gazu mial taki 2-3 sekundowy zamul zanim zaczal przyspieszac . Przy wymienie zobaczylem ze w kabel, idacy na pierwszy cylinder po lewej stronie patrzac jak sie otworzy maske, byl caly spalony tzn mial spalone wejscie do cewki , po wymianie zaczal niby lepiej chodzic alto jeszcze nie to co kiedys
[ Dodano: 2011-06-10, 08:13 ]
dodam jeszcze ze wymieniane byly swiece oraz kable WN i przy wymienie kabli zobaczylem cos niepokojacego otoz szarpal po puszczeniu pedalu gazu przy nizszych obrotach (glownie na 1 i 2 biegu) oraz po wcisnieciu pedalu gazu mial taki 2-3 sekundowy zamul zanim zaczal przyspieszac . Przy wymienie zobaczylem ze w kabel, idacy na pierwszy cylinder po lewej stronie patrzac jak sie otworzy maske, byl caly spalony tzn mial spalone wejscie do cewki , po wymianie zaczal niby lepiej chodzic alto jeszcze nie to co kiedys
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
A jesteś pewny że kable są w dobrej kolejności podłączone do świec :roll:bart0390 pisze:dodam jeszcze ze wymieniane byly swiece oraz kable WN i przy wymienie kabli zobaczylem cos niepokojacego otoz szarpal po puszczeniu pedalu gazu przy nizszych obrotach (glownie na 1 i 2 biegu) oraz po wcisnieciu pedalu gazu mial taki 2-3 sekundowy zamul zanim zaczal przyspieszac . Przy wymienie zobaczylem ze w kabel, idacy na pierwszy cylinder po lewej stronie patrzac jak sie otworzy maske, byl caly spalony tzn mial spalone wejscie do cewki , po wymianie zaczal niby lepiej chodzic alto jeszcze nie to co kiedys
wczesniej wszystko dobrze chodzilo a jak zmienialem kable to po kolei odlaczalem stary i w jego miejsce wkladalem nowy wiec jakby byly zle podlaczone to od samego poczatku by sie tak zachowywal
[ Dodano: 2011-06-11, 13:15 ]
dzisiaj problem chyba sie powiekszyl bo z poczatku wolno na wobroty wchodzi ale tak od 4 tys idzie juz ladnie to pierwsza sprawa a druga to taka ze puszczajac graz na 1 i 2 biegu strasznie nim szarpie. czy ktos wie co moze byc przyczyna tych objawow bo juz nie wiem sam czy to sondy do wymiany czy moze cos innego. pozdro
[ Dodano: 2011-06-11, 13:15 ]
dzisiaj problem chyba sie powiekszyl bo z poczatku wolno na wobroty wchodzi ale tak od 4 tys idzie juz ladnie to pierwsza sprawa a druga to taka ze puszczajac graz na 1 i 2 biegu strasznie nim szarpie. czy ktos wie co moze byc przyczyna tych objawow bo juz nie wiem sam czy to sondy do wymiany czy moze cos innego. pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Możesz porównać numery części:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1998/218/49/ - tutaj audi a4 1998 rok
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1994/150/49/ - tutaj audi 80 1994 rok
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1998/218/49/ - tutaj audi a4 1998 rok
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1994/150/49/ - tutaj audi 80 1994 rok