Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 cze 2011, 20:02

Jakim woltomierzem sprawdzałeś? Cyfrowym czy takim ze wskazówką.
Najlepiej byłoby obejrzeć na oscyloskopie (zewnętrznym albo ze sterownika od LPG), wtedy łatwo można ocenić jak sonda pracuje i czy nie wypadają zapłony.

W załączniku wyjaśnione powinien wyglądać oscylogram pracy sond.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 09 cze 2011, 20:15

aldi otoz mierzylem cyfrowym woltomierzem i wskazania woltomierza byly mniej wiecej takie jak jest pokazane na wykresie "wypadajace zaplony", niestety nie mam oscyloskopu i ogolnie jestem laikiem w sprawach elektrycznych wiec jezeli mozna to najlepiej tlumaczyc mi jak najprosciej. z gory dzieki za wszelka pomoc

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 cze 2011, 21:51

Masz instalację LPG w aucie? Bo jeśli tak to wystarczy się połączyć z komputerem od gazu (najlepiej sekwencyjnego) i jeśli są sondy podłączone do niego to się zobaczy jak pracują.

Mam kilka plików oscyloskopu ze stag'a zamontowanego w silnikach AAH i ABC w nich tam zazwyczaj sygnał sondy jest taki postrzępiony, może to już taka uroda tych silników.
Podczas jazdy z obciążeniem praca sond wygląda normalniej.

Masz jakieś problemy z samochodem że badasz sondy?

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 10 cze 2011, 07:47

nie mam instalacji LPG, a badam sondy poniewaz auto zachowuje sie dosc dziwnie na wolnych obrotach slychac "pyrkanie" lekkie z tlumika od czasu do czasu, silnik rowniez czasem nie rowno pracuje, czasem mam tak ze jak mocniej depne to po wrzuceniu na luz podwyzszone obroty przez jakis moment( zalezy jak dlugo mu depne) oraz to ze wciskajac powoli pedal gazu czuc jakby zamulalo samochod bo co prawda przyspiesza ale nie tak jak kiedys , dopiero jak wcisne pedal gazu gwaltowniej i mocniej to normalnie przyspiesza. moze uda mi sie dzisiaj nagrac prace silnika i odczyty sond z woltomierza to wtedy bedzie jasniejsza sytuacja.

[ Dodano: 2011-06-10, 08:13 ]
dodam jeszcze ze wymieniane byly swiece oraz kable WN i przy wymienie kabli zobaczylem cos niepokojacego otoz szarpal po puszczeniu pedalu gazu przy nizszych obrotach (glownie na 1 i 2 biegu) oraz po wcisnieciu pedalu gazu mial taki 2-3 sekundowy zamul zanim zaczal przyspieszac . Przy wymienie zobaczylem ze w kabel, idacy na pierwszy cylinder po lewej stronie patrzac jak sie otworzy maske, byl caly spalony tzn mial spalone wejscie do cewki , po wymianie zaczal niby lepiej chodzic alto jeszcze nie to co kiedys

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 10 cze 2011, 08:19

bart0390 pisze:dodam jeszcze ze wymieniane byly swiece oraz kable WN i przy wymienie kabli zobaczylem cos niepokojacego otoz szarpal po puszczeniu pedalu gazu przy nizszych obrotach (glownie na 1 i 2 biegu) oraz po wcisnieciu pedalu gazu mial taki 2-3 sekundowy zamul zanim zaczal przyspieszac . Przy wymienie zobaczylem ze w kabel, idacy na pierwszy cylinder po lewej stronie patrzac jak sie otworzy maske, byl caly spalony tzn mial spalone wejscie do cewki , po wymianie zaczal niby lepiej chodzic alto jeszcze nie to co kiedys
A jesteś pewny że kable są w dobrej kolejności podłączone do świec :roll:

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 10 cze 2011, 09:03

wczesniej wszystko dobrze chodzilo a jak zmienialem kable to po kolei odlaczalem stary i w jego miejsce wkladalem nowy wiec jakby byly zle podlaczone to od samego poczatku by sie tak zachowywal

[ Dodano: 2011-06-11, 13:15 ]
dzisiaj problem chyba sie powiekszyl bo z poczatku wolno na wobroty wchodzi ale tak od 4 tys idzie juz ladnie to pierwsza sprawa a druga to taka ze puszczajac graz na 1 i 2 biegu strasznie nim szarpie. czy ktos wie co moze byc przyczyna tych objawow bo juz nie wiem sam czy to sondy do wymiany czy moze cos innego. pozdro

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 11 cze 2011, 23:36

jeszcze na myśl przychodzą mi wtryskiwacze-to z takich powierzchniowych spraw no i układ dolotowy czy szczelny?

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 12 cze 2011, 12:31

uklad wydarje sie szczelny, woczoraj jak wyjechalem na trase to z poczatku nie chcial isc wiecej jak 160 a jak wracalem to musialem z 2 min rozpedzac sie do 200 co i tak ledno sie udalo. Auto wogole jakby nie mialo mocy :-(

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 cze 2011, 14:08

Koledzy, ten temat nie służy do rozwiązywania indywidualnych problemów z silnikami.
Proszę założyć nowy temat i tam prowadzić polemikę.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 cze 2012, 23:05

Nie wiem czy ktoś wpadł na taki pomysł i podzielił się ową informacją <piwo> Ściągnąłem z "Torrenty.org" e-booki
Mam między innymi "Sam naprawiam Audi A4" i tam o silniku 2.8 AAH 2.6 ABC 12V jest dużo jak nie wszystko.Polecam :-) Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 20 gru 2012, 17:47

Ja mam takie drobne zapytanie odnośnie silników V6, czy między ów jednostkami napędowymi z Audi 80 i A4 B5 są jakieś gigantyczne różnice czy to może po prostu jest ten sam silnik tylko że włożony do młodszej "budy"??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 gru 2012, 19:23

Możesz porównać numery części:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1998/218/49/ - tutaj audi a4 1998 rok
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1994/150/49/ - tutaj audi 80 1994 rok

Kamil321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 28 gru 2009, 23:18
Lokalizacja: Regulice/Chrzanow

Post autor: Kamil321 » 30 maja 2013, 21:18

ma ktos moze schemat układu chłodzenia co jak gdzie ma byc podłaczone itp.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 maja 2013, 22:18

Kamil321, a po co schemat jak podłączasz wszystko tak samo jak w innych autach :roll:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 maja 2013, 22:18


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl