[ B4 1Z ] Modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
[ B4 1Z ] Modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
Zrobilem przegląd dolotu - wyczyscilem caly IC zalepiony brudem pozniej w rece wpadla mi obudowa filtra powietrza. Cale powietrze ktore trafia przed filtr do obudowy przeciska się przez rure fi ok 45mm. Pomyslalem, ze to troche malo zwlaszcza, ze cisnienie doladowania podniesione jest o 30%. Na dolnej czesci obudowy znajduje się zaslepiony otwor fi ok 45mm.
Wyciolem go.
Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...
Myslicie, ze to przez efekt tego dodatkowego otworu czy w silniku z turbina to nie ma zanaczenia i zbiegiem okolicznosci rozszczelnil sie gdzies wydech, moze uszczelka kolektora? ...
Nie mam pomyslu jak to zalepić dla sprawdzenia, a wydawanie 100zl na inna obudowe to troche za duzo...
Wyciolem go.
Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...
Myslicie, ze to przez efekt tego dodatkowego otworu czy w silniku z turbina to nie ma zanaczenia i zbiegiem okolicznosci rozszczelnil sie gdzies wydech, moze uszczelka kolektora? ...
Nie mam pomyslu jak to zalepić dla sprawdzenia, a wydawanie 100zl na inna obudowe to troche za duzo...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przed wycinaniem wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swojąLabiel pisze:Ross, nie wiem jak przy T ale u siebie przy wolnossaku też tak zrobiłem i efekt był taki sam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. W wolnossaku to wiadomo. Przy T teoretycznie nie powinny występować fale takie jak przy wolnossaku, no bo turbina ciągle ssie. Kij wie, może ma to związek z przepływem powietrza przez małe otwory i stąd ten dźwięk.Ross pisze:Przed wycinaniem wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją
jednak zjawiska falowe też występują! wystarczy odpiąć rurę ssącą z obudowy przepływki i przystawić kartę papieru. Przypuszczam, że to głównie na biegu jałowym i na niskich obrotach kiedy doładowanie jest małe ok 0.3 bara. Turbina tłumi ale nie do końca....Labiel pisze:Dokładnie. W wolnossaku to wiadomo. Przy T teoretycznie nie powinny występować fale takie jak przy wolnossaku, no bo turbina ciągle ssie. Kij wie, może ma to związek z przepływem powietrza przez małe otwory i stąd ten dźwięk.Ross pisze:Przed wycinaniem wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją
Rozwiązałem to tak, że nawiercone w dnie otwory zakleiłem taśmą zbrojoną Pattex'a a otwór z boku wyposażyłem w gumowy pierścień a w niego włożona rurka pcv docięta na dłogość ori rurki zasysającej powietrze do filtra.
I teraz przy 2000 nic nie buczy a przed turbiną nie ma wąskiego gardła