Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1Z ] Modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

[ B4 1Z ] Modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: Ross » 08 cze 2011, 23:00

Zrobilem przegląd dolotu - wyczyscilem caly IC zalepiony brudem pozniej w rece wpadla mi obudowa filtra powietrza. Cale powietrze ktore trafia przed filtr do obudowy przeciska się przez rure fi ok 45mm. Pomyslalem, ze to troche malo zwlaszcza, ze cisnienie doladowania podniesione jest o 30%. Na dolnej czesci obudowy znajduje się zaslepiony otwor fi ok 45mm.

Wyciolem go.

Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...

Myslicie, ze to przez efekt tego dodatkowego otworu czy w silniku z turbina to nie ma zanaczenia i zbiegiem okolicznosci rozszczelnil sie gdzies wydech, moze uszczelka kolektora? ...

Nie mam pomyslu jak to zalepić dla sprawdzenia, a wydawanie 100zl na inna obudowe to troche za duzo...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 cze 2011, 23:11

A może stożek?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 08 cze 2011, 23:20

slyszalem, ze stozek nie jest dobry dla przeplywki :P

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 cze 2011, 12:11

Dobry stożek nie ma nic do gadania na temat przepływki.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 cze 2011, 14:52

A może stożek?
Gdzieś mi się o uszy obiło że stożek do zetora to nie jest dobre rozwiązanie, sam się kiedyś nad tym zastanawiałem i zostałem sprowadzony na ziemię.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2011, 17:19

Ross pisze: Na dolnej czesci obudowy znajduje się zaslepiony otwor fi ok 45mm.

Wyciolem go.

Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...
No i po co psułeś ...swędziały ręczki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 09 cze 2011, 18:31

MUNIOR pisze:
Ross pisze: Na dolnej czesci obudowy znajduje się zaslepiony otwor fi ok 45mm.

Wyciolem go.

Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...
No i po co psułeś ...swędziały ręczki :mrgreen:
a co nie wiesz jak to jest ?:P

czyli nikt nic nie wie :P?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 cze 2011, 18:38

Izolacja zalep

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2011, 19:34

Ross, nie wiem jak przy T ale u siebie przy wolnossaku też tak zrobiłem i efekt był taki sam :-P

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 10 cze 2011, 08:43

Labiel pisze:Ross, nie wiem jak przy T ale u siebie przy wolnossaku też tak zrobiłem i efekt był taki sam :-P
Przed wycinaniem wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2011, 21:22

Ross pisze:Przed wycinaniem wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją :)
Dokładnie. W wolnossaku to wiadomo. Przy T teoretycznie nie powinny występować fale takie jak przy wolnossaku, no bo turbina ciągle ssie. Kij wie, może ma to związek z przepływem powietrza przez małe otwory i stąd ten dźwięk.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 11 cze 2011, 15:55

Labiel pisze:
Ross pisze:Przed wycinaniem wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją :)
Dokładnie. W wolnossaku to wiadomo. Przy T teoretycznie nie powinny występować fale takie jak przy wolnossaku, no bo turbina ciągle ssie. Kij wie, może ma to związek z przepływem powietrza przez małe otwory i stąd ten dźwięk.
jednak zjawiska falowe też występują! wystarczy odpiąć rurę ssącą z obudowy przepływki i przystawić kartę papieru. Przypuszczam, że to głównie na biegu jałowym i na niskich obrotach kiedy doładowanie jest małe ok 0.3 bara. Turbina tłumi ale nie do końca....

Rozwiązałem to tak, że nawiercone w dnie otwory zakleiłem taśmą zbrojoną Pattex'a a otwór z boku wyposażyłem w gumowy pierścień a w niego włożona rurka pcv docięta na dłogość ori rurki zasysającej powietrze do filtra.

I teraz przy 2000 nic nie buczy a przed turbiną nie ma wąskiego gardła :)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 19 cze 2011, 21:22

Dobry patent,ale czy poza tym że teoretycznie nie ma gardła jest jakaś poprawa?

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 24 cze 2011, 10:23

a gdzie sie znajduje to co wyciełes ? masz foto :D ?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 30 wrz 2011, 10:11

Pozbyłem się problemu dźwięku przez wstawienie do otworu rurki pcv o zbliżonej pojemności do tej fabrycznej. Wymieniłęm wkład filtra na k&n. Jest dobrze :) silnik ma czym oddychac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl